Plombering GSR 600

Prat om mellomtung MC
Manak
Innlegg: 2
Registrert: 24 sep 2016 17:01

Plombering GSR 600

Legg innav Manak » 25 sep 2016 09:02

Hei! er det mulig og plombere en GSR 600 fra 98hk til 34hk eller 47hk?



Brukeravatar
Bikeridr
Geocache General
Innlegg: 2323
Registrert: 08 okt 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV
Sted: Babīte

Re: Plombering GSR 600

Legg innav Bikeridr » 25 sep 2016 09:06

Tja, mulig er det nok, men det blir ikke godkjent klasse A2 da.
Reglene sier at en ikke har lov å plombere ned mer enn halvparten, så for å få en lovlig plombert A2-sykkel kan ikke utgangspunktet være mer enn 96hk.
--
Bikeridr

Brukeravatar
mekkern
Innlegg: 3459
Registrert: 22 jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Re: Plombering GSR 600

Legg innav mekkern » 25 sep 2016 09:23

Helt korrekt er det max70Kw i utgangspunkt(noen modeller kan leveres som "euroutgave" med max 70Kw)
Nedplomberes enten elektronisk eller mekanisk ned til max35Kw ,forutsatt minimum egenvekt på 175kg =max 0,2Kw/Kg.

Manak
Innlegg: 2
Registrert: 24 sep 2016 17:01

Re: Plombering GSR 600

Legg innav Manak » 25 sep 2016 16:42

er svv HELT firkantet så det er helt umulig å få den registrert som A2... eller er det litt slakke ettersom at sykkelen har 2kW for mye?

Brukeravatar
Bikeridr
Geocache General
Innlegg: 2323
Registrert: 08 okt 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV
Sted: Babīte

Re: Plombering GSR 600

Legg innav Bikeridr » 25 sep 2016 16:47

På det punktet er nok svv komplett kvadratisk, ja. Dersom den skulle bli godkjent og du deretter blir stoppet på veien med underskrift og "godkjennelse" av en av svv's representanter, ville vedkommende bli sparket og du ville ende opp med bot/anmeldelse for føring av et motorkjøretøy du ikke har sertifikat til samt en stk avskiltet sykkel med mangellapp.

I dette tilfellet er regler nemlig regler og det er satt en definitiv grense. Det er ikke rom for slingringsmonn.
--
Bikeridr

Brukeravatar
mekkern
Innlegg: 3459
Registrert: 22 jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Re: Plombering GSR 600

Legg innav mekkern » 29 sep 2016 17:16

Forskriftene er like rigide som det er mulig å være litt gravid. :lol:

Brukeravatar
Twinmannen
Innlegg: 80
Registrert: 08 nov 2015 16:48
MC: Honda CB 500 1995 mod.

Re: Plombering GSR 600

Legg innav Twinmannen » 29 sep 2016 18:18

Må i så fall finne en brukt, som allerede er strupa til 25 kW(34 hk) etter de gamle reglene.
Den kan man kjøre på A2 førerkort. :)

Her f.eks
http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=83384746
Bilde


Gå tilbake til «Mellomtung MC»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester