Må søke litt spenning og utfordringer, vettuPalma wrote:Så jeg tok tak i bommen ca 50 cm fra stolpen på høyre side og løftet den opp og kjørte under. Etterpå lukket jeg bommen og kjørte videre. Den var ikke låst!!!!!! Nå lo jeg veldig godt her.
Jeg lærte det trikset på grustur i fjor, kjenn om bommen er låst først
Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Kjekk sak for tung GS)
- biker7
- Posts: 1325
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Med Hondan til skogs)
Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt ( G(ubbe)-S(ykkel),n )
Lite tips:biker7 wrote: ……...
Har litt trua på et par versjoner fra Touratech, men PRISEN a gitt !! Vil nok komme på mellom 6 og 7 tusen med moms og div,
og DET er for dyrt mener jeg Nei, får vel kanskje prøve å venne rævva til det man har
I stedet for å bruke flere tusen på ny sal, bruk samme beløp på BananaSplit. Da vil du sitte like mykt, og du nyter godt av investeringen på alle syklene.
Win - Win
- biker7
- Posts: 1325
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt ( G(ubbe)-S(ykkel),n )
God ide, knutk ! Blir jo reine kinderegget det, på mine 3 syklerknutk wrote: Lite tips:
I stedet for å bruke flere tusen på ny sal, bruk samme beløp på BananaSplit. Da vil du sitte like mykt, og du nyter godt av investeringen på alle syklene.
Win - Win
- biker7
- Posts: 1325
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Innom Pitlane)
I kveld har jeg vært på hyggelig besøk hos Pitlane
Var første gang jeg besøkte denne trivlige og flinke karen, men slettes ikke umulig at det blir flere turer dit serru
Så nå sitter det splitter nye Dunlop Roadsmart 2 både forann og bak på Tracern
Men må vel si at jeg kanskje traff litt dårlig værmessig i kveld,
for det ble en småkald affære med bare 5-6 grader, en jævli nordavind, og både snø og hagl i løpet av turen
Men med BT-jakka (Biltema ) med varmen på maks og varmehåndtak, så overlevde man jaggu dette også
Var første gang jeg besøkte denne trivlige og flinke karen, men slettes ikke umulig at det blir flere turer dit serru
Så nå sitter det splitter nye Dunlop Roadsmart 2 både forann og bak på Tracern
Men må vel si at jeg kanskje traff litt dårlig værmessig i kveld,
for det ble en småkald affære med bare 5-6 grader, en jævli nordavind, og både snø og hagl i løpet av turen
Men med BT-jakka (Biltema ) med varmen på maks og varmehåndtak, så overlevde man jaggu dette også
Re: RE: Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Innom Pitlane)
Bomma med en avkjørselen ned til MrPirtlane? Var forbi med bil i 17tiden så det stod en og tasta på mobilen, med 2 dekk festa "på kropp"biker7 wrote:I kveld har jeg vært på hyggelig besøk hos Pitlane
Var første gang jeg besøkte denne trivlige og flinke karen, men slettes ikke umulig at det blir flere turer dit serru
Så nå sitter det splitter nye Dunlop Roadsmart 2 både forann og bak på Tracern
Men må vel si at jeg kanskje traff litt dårlig værmessig i kveld,
for det ble en småkald affære med bare 5-6 grader, en jævli nordavind, og både snø og hagl i løpet av turen
Men med BT-jakka (Biltema ) med varmen på maks og varmehåndtak, så overlevde man jaggu dette også
Husker jeg tenkte at jeg må sjekke forumet for hvem detta var. skifta dekk hos han jeg og. Veldig trivelig kar.
Sent from my CLT-L29 using Tapatalk
- kvase
- Posts: 4043
- Joined: 04 Oct 2016 10:43
- MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/ - Contact:
Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Innom Pitlane)
Pitlane kan vel være greit å få en oppdatering rundt dekk tråden - Referanse kart hadde vært kjekt så folk ser lettere vor det er hen
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
- biker7
- Posts: 1325
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: RE: Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Innom Pitlane)
xses wrote: Bomma med en avkjørselen ned til MrPirtlane? Var forbi med bil i 17tiden så det stod en og tasta på mobilen, med 2 dekk festa "på kropp"
Husker jeg tenkte at jeg må sjekke forumet for hvem detta var. skifta dekk hos han jeg og. Veldig trivelig kar.
Sent from my CLT-L29 using Tapatalk
he,he.. var ikke meg med dekkene festet til kroppen, nei. Men det var ikke litt senere enn 17tiden du beskuet denne karen a..?
For det dukket faktisk opp en kar på en Honda 600 med dekk festet til kroppen
, men dette var nestemann i køen etter meg, og han svingte vel inn på tunet litt over halv sju tipper jeg
OG den avkjørelsen er jævli lett å bomme på, noe jeg selv også erfarte Og det var visst mere regelen enn unntaket sa mr Pitlane
- intruder
- Posts: 4293
- Joined: 03 May 2016 15:42
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
- Location: Brumunddal
- Contact:
Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Innom Pitlane)
Kameraten min Odd med nyervervet Intruder,tok førerkort MC i fjor,nye varmeholker osv,på en av årets første turer her om dagen kolliderte han med en bil.Sjafførn så seg ikke for da`n svingte inn på forkjørsvegen rett foran Odd og
Bilisten er førerkortløs yrkrssjåfør,og har vel lært ei lekse..
...og Odd har lårhalsbrudd og karrierestopp i seks uker...men Brumunddøla er som regel kjapt på MC-en att..
Bilisten er førerkortløs yrkrssjåfør,og har vel lært ei lekse..
...og Odd har lårhalsbrudd og karrierestopp i seks uker...men Brumunddøla er som regel kjapt på MC-en att..
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9148
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Innom Pitlane)
Sorry, melding i feil tråd
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
- biker7
- Posts: 1325
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (1.mai og Hukusjøen Rundt)
Joa, har da skjedd litt på mc-fronten den siste uka også, med både 1.mai-tur og Hukusjøen Rundt
Og tidligere nevnte tur til Pitlane da
Ble en tur med Tracern til Minnesund 1.mai med noen flere fra mc-klubben. Var bra med folk der
Minnesund:
20190501_121413 by biker7, on Flickr
Ikke så gæli vær denne dagen med stort sett oppholdsvær og ca. 10-15 grader.
Vi kjørte derfra over Minneåsen til Hurdal, og de andre i følget valgte da å reise derfra til Jessheim for pizza. Jeg ville kjøre litt mere, så tok turen oppom Lygnaseter:
20190501_140517 by biker7, on Flickr
Deretter ble det Gml. Hadelandsvei hjemover igjen. Men jaggu er sistnevnte veistubb humpete Er virkelig på tide med en fiks her, spesielt på Hadelands-siden Hadde nok passet bedre med GS,n her Men ble alt i alt en grei dagstur på 32mil
En stopp langs Gml. Hadelandsvei:
20190501_151735 by biker7, on Flickr
På lørdag var det Hukusjøen Rundt. Litt kaldt og varierende vær denne gangen, men allikevel møtte det opp 65 hardhauser som kjørte
Får værra fornøyd med det, for var jo tross alt kuldegrader og til og med snø en del plasser på morran i distriktet vårt
20190504_112602 by biker7, on Flickr
Og tidligere nevnte tur til Pitlane da
Ble en tur med Tracern til Minnesund 1.mai med noen flere fra mc-klubben. Var bra med folk der
Minnesund:
20190501_121413 by biker7, on Flickr
Ikke så gæli vær denne dagen med stort sett oppholdsvær og ca. 10-15 grader.
Vi kjørte derfra over Minneåsen til Hurdal, og de andre i følget valgte da å reise derfra til Jessheim for pizza. Jeg ville kjøre litt mere, så tok turen oppom Lygnaseter:
20190501_140517 by biker7, on Flickr
Deretter ble det Gml. Hadelandsvei hjemover igjen. Men jaggu er sistnevnte veistubb humpete Er virkelig på tide med en fiks her, spesielt på Hadelands-siden Hadde nok passet bedre med GS,n her Men ble alt i alt en grei dagstur på 32mil
En stopp langs Gml. Hadelandsvei:
20190501_151735 by biker7, on Flickr
På lørdag var det Hukusjøen Rundt. Litt kaldt og varierende vær denne gangen, men allikevel møtte det opp 65 hardhauser som kjørte
Får værra fornøyd med det, for var jo tross alt kuldegrader og til og med snø en del plasser på morran i distriktet vårt
20190504_112602 by biker7, on Flickr
- biker7
- Posts: 1325
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (En liten TET-test)
I går bestemte jeg meg for å teste ut noe av TET-ruta som passerer i distriktet her.
Fikk lagt inn en del av ruta i gps,n og var klar for litt seriøs grus-spruting.
Men måtte fylle opp bensintanken først. Når jeg la i vei fra Esson,n så syns jeg det luktet bensin.
Og det viste seg fort at jeg ikke hadde fått klemt igjen det siste kneppet på lokket..
Hadde rent ut bensin utover mye av sykkelens bakende, så det var noe jævla klin ! Men fikk tørket opp det meste,
og kom meg på hjul igjen, etter litt banning selvfølgelig
Grus-sprutingen kunne begynne.
Og endelig ser det ut som det begynner å tørke opp på skauen herover.
Kom inn på TET-ruta litt over 2 mil nord-øst for Kirkenær ved elva Rotna.
Etter ca 1 mil geleidet ruta meg ut på noen små sandbelagte krøtterstier litt sør for Velta. Og plutselig var jeg jaggu på villspor for det var et nettverk av slike små-utfordrende «veier» her.. Mistet nok en ørliten stubb, men fant fort igjen ruta og kunne fortsette. Så gikk ferden videre på fine grusveier mot Kynndalen. Ble etterhvert en kaffe-stopp ved elva Kynna.
20190512_135547 by biker7, on Flickr
Fint oppi her, men litt småfriskt med kald vind fra nord-vest og bare 6-7 grader.
TET,n tok meg så videre på noen tidligere uprøvde veier av ymse kvalitet oppom Søndre Bølsjøen, før jeg passerte festplassen Kynnbrua
(vært «skakk» her noen ganger i «gamledager» ). Ruta var deretter grei å følge en stund, inkludert en bompassering. Men når TET,n plutselig ville ha meg ut på en liten strekning som ikke var merket som vei på gps,n ,meldte jeg pass. Var noen dype,bløte spor i bushen etter en skogsmaskin så det ut som, og var nok bare noen hundre meter før grus igjen. Men i stedet for å velte med den små-store GS,n i gjørma helt alene langt til skogs , valgte jeg heller en liten omvei på 3-4 km. Men på denne omveien skulle det også vise seg å dukke opp et par hindringer.. Først ei buske som lå over veien, men denne ble ganske lett overvunnet.
20190512_150608 by biker7, on Flickr
Men rett etterpå kom jeg jaggu til låst bom.. (ja denne var LÅST, Palma ). Litt for bløtt og ulendt på begge sider, så ville ikke «satse livet» her heller fant jeg ut. Med Dominatorn så kanskje..
Så da ble det jammen å snu her også. Men er mye veier oppi her, så fant igjen ruta etter en liten retur og ca 6 km.
Passerte etterhvert Jømna og Heradsbygd, og så over på vestsiden av Glomma. Rett ut på grusen igjen, og kom etter en stund ut igjen ved Rokosjøen. Her valgte jeg å avbryte TET-ruta og starte turen hjemover. Planen var nå grusveier sør-østover fra den lille plassen Skogbygda, men møtte jaggu låst bom og tvilsomme omkjøringsmuligheter her også !
20190512_162700 by biker7, on Flickr
Så da ble det nok en «snu-opperasjon», før det ble Militæveien og deretter dagens lengste asfalt-etappe på snaue 2mil. Men så bar det ut på grusen igjen, og kom etterhvert til Solør-Odals-vegen. Men oppi her var det nesten vinter enda , og jævli bløtt og hullete, så var ikke dagens «høydare» akkurat..
20190512_171659 by biker7, on Flickr
Etter litt «vinterføre» og litt mere grus og småveier, så var jeg plutselig hjemme igjen. Mange artige veier ble kjørt denne dagen, også noen litt utfordrende. En del hadde jeg kjørt før, og noen var nye for meg. Og av dagens 22mil, gikk 11mil langs TET-ruta.
Dette var første turen med ny vindskjerm på GS,n. Kjøpte en sotet skjerm på E-bay som jeg trodde skulle være like høy som orginal. Men den viste seg å være ca 5 cm høyere. Er ingen tilhenger av høye vindskjermer, så har derfor kuttet den ned litt. Tok da liksågodt av 9cm, slik at den ble 4cm lavere enn orginal-skjermen. Trur det ble bra jeg.
20190512_135909 by biker7, on Flickr
En annen ting på GS,n jeg har lært å sette pris på, er Mudsling,n som sitter montert mellom bakdekk og demper. Denne sparer nok bakdempern MYE. Etter denne turen var Øhlinsen nesten helt ren, og man kan bare tenke seg hvordan den hadde sett ut uten denne saken montert..
20190512_150747 by biker7, on Flickr
Fikk lagt inn en del av ruta i gps,n og var klar for litt seriøs grus-spruting.
Men måtte fylle opp bensintanken først. Når jeg la i vei fra Esson,n så syns jeg det luktet bensin.
Og det viste seg fort at jeg ikke hadde fått klemt igjen det siste kneppet på lokket..
Hadde rent ut bensin utover mye av sykkelens bakende, så det var noe jævla klin ! Men fikk tørket opp det meste,
og kom meg på hjul igjen, etter litt banning selvfølgelig
Grus-sprutingen kunne begynne.
Og endelig ser det ut som det begynner å tørke opp på skauen herover.
Kom inn på TET-ruta litt over 2 mil nord-øst for Kirkenær ved elva Rotna.
Etter ca 1 mil geleidet ruta meg ut på noen små sandbelagte krøtterstier litt sør for Velta. Og plutselig var jeg jaggu på villspor for det var et nettverk av slike små-utfordrende «veier» her.. Mistet nok en ørliten stubb, men fant fort igjen ruta og kunne fortsette. Så gikk ferden videre på fine grusveier mot Kynndalen. Ble etterhvert en kaffe-stopp ved elva Kynna.
20190512_135547 by biker7, on Flickr
Fint oppi her, men litt småfriskt med kald vind fra nord-vest og bare 6-7 grader.
TET,n tok meg så videre på noen tidligere uprøvde veier av ymse kvalitet oppom Søndre Bølsjøen, før jeg passerte festplassen Kynnbrua
(vært «skakk» her noen ganger i «gamledager» ). Ruta var deretter grei å følge en stund, inkludert en bompassering. Men når TET,n plutselig ville ha meg ut på en liten strekning som ikke var merket som vei på gps,n ,meldte jeg pass. Var noen dype,bløte spor i bushen etter en skogsmaskin så det ut som, og var nok bare noen hundre meter før grus igjen. Men i stedet for å velte med den små-store GS,n i gjørma helt alene langt til skogs , valgte jeg heller en liten omvei på 3-4 km. Men på denne omveien skulle det også vise seg å dukke opp et par hindringer.. Først ei buske som lå over veien, men denne ble ganske lett overvunnet.
20190512_150608 by biker7, on Flickr
Men rett etterpå kom jeg jaggu til låst bom.. (ja denne var LÅST, Palma ). Litt for bløtt og ulendt på begge sider, så ville ikke «satse livet» her heller fant jeg ut. Med Dominatorn så kanskje..
Så da ble det jammen å snu her også. Men er mye veier oppi her, så fant igjen ruta etter en liten retur og ca 6 km.
Passerte etterhvert Jømna og Heradsbygd, og så over på vestsiden av Glomma. Rett ut på grusen igjen, og kom etter en stund ut igjen ved Rokosjøen. Her valgte jeg å avbryte TET-ruta og starte turen hjemover. Planen var nå grusveier sør-østover fra den lille plassen Skogbygda, men møtte jaggu låst bom og tvilsomme omkjøringsmuligheter her også !
20190512_162700 by biker7, on Flickr
Så da ble det nok en «snu-opperasjon», før det ble Militæveien og deretter dagens lengste asfalt-etappe på snaue 2mil. Men så bar det ut på grusen igjen, og kom etterhvert til Solør-Odals-vegen. Men oppi her var det nesten vinter enda , og jævli bløtt og hullete, så var ikke dagens «høydare» akkurat..
20190512_171659 by biker7, on Flickr
Etter litt «vinterføre» og litt mere grus og småveier, så var jeg plutselig hjemme igjen. Mange artige veier ble kjørt denne dagen, også noen litt utfordrende. En del hadde jeg kjørt før, og noen var nye for meg. Og av dagens 22mil, gikk 11mil langs TET-ruta.
Dette var første turen med ny vindskjerm på GS,n. Kjøpte en sotet skjerm på E-bay som jeg trodde skulle være like høy som orginal. Men den viste seg å være ca 5 cm høyere. Er ingen tilhenger av høye vindskjermer, så har derfor kuttet den ned litt. Tok da liksågodt av 9cm, slik at den ble 4cm lavere enn orginal-skjermen. Trur det ble bra jeg.
20190512_135909 by biker7, on Flickr
En annen ting på GS,n jeg har lært å sette pris på, er Mudsling,n som sitter montert mellom bakdekk og demper. Denne sparer nok bakdempern MYE. Etter denne turen var Øhlinsen nesten helt ren, og man kan bare tenke seg hvordan den hadde sett ut uten denne saken montert..
20190512_150747 by biker7, on Flickr
- intruder
- Posts: 4293
- Joined: 03 May 2016 15:42
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
- Location: Brumunddal
- Contact:
Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (En liten TET-test)
Elva Rotna...er ikke det ved det før nevnte Ronkanstorpet ?
Har du noe historikk om dette ?
Og er litt serrriøs oppi alt tullet mitt,skal kjøre dit i løpet av sammar`n..
Helsningar från flatlandet ved Mjoesen...og fin beretning og bilder !!
Har du noe historikk om dette ?
Og er litt serrriøs oppi alt tullet mitt,skal kjøre dit i løpet av sammar`n..
Helsningar från flatlandet ved Mjoesen...og fin beretning og bilder !!
- Palma
- Posts: 4744
- Joined: 09 Oct 2015 19:20
- MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. - Location: Tjura
- Contact:
Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (En liten TET-test)
Kjempetur det der Biker7, "Vi" kjører der på Grustur i øst og, dvs, det er en av rutene
Flotte bilder og fin sikkl. Funker de dekka dine bra?
Flotte bilder og fin sikkl. Funker de dekka dine bra?
- biker7
- Posts: 1325
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (En liten TET-test)
E-07 syns jeg funker overraskende bra ja Byner å bli litt lite mønster framme, men skal slite litt til på det.Palma wrote:Kjempetur det der Biker7, "Vi" kjører der på Grustur i øst og, dvs, det er en av rutene
Flotte bilder og fin sikkl. Funker de dekka dine bra?
OG det dukker opp et E-07 framdekk med PostNord på døra her i morra faktisk
- biker7
- Posts: 1325
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (En liten TET-test)
Nja.. Rotna går ikke helt forbi dette berømte torpet , men sørlige deler av elva er vel bare 6-7km unna i luftlinjeintruder wrote:Elva Rotna...er ikke det ved det før nevnte Ronkanstorpet ?
Har du noe historikk om dette ?
Og er litt serrriøs oppi alt tullet mitt,skal kjøre dit i løpet av sammar`n..
Helsningar från flatlandet ved Mjoesen...og fin beretning og bilder !!
Og her har du veibeskrivelse dit fra Kirkenær : https://goo.gl/maps/z2b5s8NtrzuZabbn9
Dårlig med historikk derfra, men skal jaggu se om jeg svinger innom selv i løpet av sommern jeg