Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Kjekk sak for tung GS)
- biker7
- Posts: 1325
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )
Førstegangs-service booket Fredag 22/4. Ca 2000 spenn ble antydet da jeg spurte. Syns det at firmaene skal ha betalt for førstegangs-service er noe stort tull egentlig.. Det burde jaggu være med i prisen på et nytt kjøretøy ! Skjønner jo at dem ikke kan jobbe gratis, men akkurat denne servicen burde være med i prisen. Da fikk dem heller legge på nyprisene, så hadde det virket som du fikk den på kjøpet ihvertfall. Trua har hjulpet mange den Men nå har jeg akkurat tatt en liten "katt-vask" på sykkeln, så da trur jeg at jeg saler opp for en liten kveldsrunde
Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )
Der er jeg enig. Dro ikke ut i fjor, snødde jo her 1 mai Men så lenge det er spådd fint vær så gjør det ikke noe om det er litt kjølig om morran. Skal ta en titt. Skal ikke se bort i fra at jeg møter opp der så lenge været er greitbiker7 wrote:Joa, Mjøsa Rundt er hvert år på timeplanen, og kjører alltid hvis brukbart vær. Men gidder ikke hvis regn eller blaut asfalt/meget utrygt for regn. Ellers så får du komme på Hukusjøen Rundt lørdag 7.mai her på Kirkenær. Se mer her : http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=7&t=17085
Bruker å bli ca 100-150 sykler.
- biker7
- Posts: 1325
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )
Stadig noen små-forandringer på Tracern Måtte jo selvfølgelig bestille meg en svart SW-Motech ring til "tail-bag"løsningen min
(var ikke bra nok med en i grå vettu ) Så i dag har jeg montert den, i tillegg til ei Touratech skiltholder-veske.
(til den laaaange skiltholderen ) Denne bestilte jeg hos forhandleren sammen med sykkelen, og mottok den i posten først i går. Veska er grei den, og vil også trolig beskytte litt for sprut i regnvær. Og litt praktisk med 3-4liter mere "bagasjerom". Litt usikker om det ble penere eller ikke med denne montert, men tror jeg kan venne meg til det. Ikke umulig at det kan bli en Tail-tidy etterhvert også, men vi får se. Når det gjelder Akra-anlegget, så kjørte jeg de første turene uten DB-killer, og med en brutal men himmelsk lyd Har deretter kjørt litt med den orginale DB-killeren montert, og det var faktiskt ikke gæli lyd da heller. Selvfølgelig en del mere dempet, og det er nok denne som kommer til å bli brukt på ferie turer etc. Og da skal jo anlegget være bortimot lovlig også. Nå har jeg byttet ut denne killeren med en "kina-killer", som jeg håper og tror skal bli en mellomting. Ikke startet opp og hørt enda, men blir spennende bare været blir litt bedre.
Svart SW-Motech ring & Touratech skiltholder-veske
Touratech skiltholder-veske
"Kina-killer"
Tracern på vekta (ikke lett å se tallene øverst til høyre i bilde, men viste 200kg med nesten full tank)
(var ikke bra nok med en i grå vettu ) Så i dag har jeg montert den, i tillegg til ei Touratech skiltholder-veske.
(til den laaaange skiltholderen ) Denne bestilte jeg hos forhandleren sammen med sykkelen, og mottok den i posten først i går. Veska er grei den, og vil også trolig beskytte litt for sprut i regnvær. Og litt praktisk med 3-4liter mere "bagasjerom". Litt usikker om det ble penere eller ikke med denne montert, men tror jeg kan venne meg til det. Ikke umulig at det kan bli en Tail-tidy etterhvert også, men vi får se. Når det gjelder Akra-anlegget, så kjørte jeg de første turene uten DB-killer, og med en brutal men himmelsk lyd Har deretter kjørt litt med den orginale DB-killeren montert, og det var faktiskt ikke gæli lyd da heller. Selvfølgelig en del mere dempet, og det er nok denne som kommer til å bli brukt på ferie turer etc. Og da skal jo anlegget være bortimot lovlig også. Nå har jeg byttet ut denne killeren med en "kina-killer", som jeg håper og tror skal bli en mellomting. Ikke startet opp og hørt enda, men blir spennende bare været blir litt bedre.
Svart SW-Motech ring & Touratech skiltholder-veske
Touratech skiltholder-veske
"Kina-killer"
Tracern på vekta (ikke lett å se tallene øverst til høyre i bilde, men viste 200kg med nesten full tank)
- biker7
- Posts: 1325
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )
Da blir det en liten carbon-bit på tracern etterhvert Har bestilt forlenger til framskjermen ( http://www.ebay.com/itm/272177882327?_t ... EBIDX%3AIT ) 269 spenn inkl. frakt.
Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )
Carbon alarm!!! Der var du faen meg på kjøret du også hører jeg [emoji13]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
- biker7
- Posts: 1325
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )
Nja.. får prøve å ikke bli alt for hekta på dette kjøret, Lordshaft Denne ble fortrinnsvis bestilt fordi det var den billigste å oppdrive på e-bay.
Ellers så ble det en liten luftetur i dag og. Ble bare en liten kvelds-runde på 7-8mil etter at regnet hadde gitt seg, men nå står telleren på 86mil totalt og Tracern er snart klar for førstegangs-servicen på fredag. Fikk også testet lyden av "kina-killeren". Ikke gæli lyd, og litt dempet i forhold til "åpent høl" tror jeg.
Fra dagens kvelds-tur
Ellers så ble det en liten luftetur i dag og. Ble bare en liten kvelds-runde på 7-8mil etter at regnet hadde gitt seg, men nå står telleren på 86mil totalt og Tracern er snart klar for førstegangs-servicen på fredag. Fikk også testet lyden av "kina-killeren". Ikke gæli lyd, og litt dempet i forhold til "åpent høl" tror jeg.
Fra dagens kvelds-tur
Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )
Må du gje deg... det skal være litt lyd hehe
Det skal ikke veldig mye innsnerving på "røret" før lyden begrenset veldig! Så at du har noe forskjell er jeg ikke i tvil om. Det viktigste er jo at du får den dempet såpass at du syns det er behagelig
Flott sykkel altså... Det er vanskelig å ikke la seg imponere over designet på denne sykkelen. jeg har enda tilgode å prøve en, men tviler ikke på at her er mye morro under tanken
Det skal ikke veldig mye innsnerving på "røret" før lyden begrenset veldig! Så at du har noe forskjell er jeg ikke i tvil om. Det viktigste er jo at du får den dempet såpass at du syns det er behagelig
Flott sykkel altså... Det er vanskelig å ikke la seg imponere over designet på denne sykkelen. jeg har enda tilgode å prøve en, men tviler ikke på at her er mye morro under tanken
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
- biker7
- Posts: 1325
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )
For min egen del kan jeg godt kjøre med "no-killer" all the time jeg altså (digger lyden ), men tenker mest på omgivelsene Kjøpte mest denne billig-killeren for å teste (kostet jo nesten ittno), og det ble nok en mellomting hva gjelder lyd tror jeg. Men mistenker at jeg mest kommer til å variere litt mellom org.killer og "åpent høl" .
Noe av det jeg merker mest med denne sykkelen, er hvor mye lettere den er i forhold til forrige sykkel. 30-40 kilo merkes ! Og motormessig overrasket den meg med såppass med krutt nede i registeret Og skal bli artig å få teste gass-rullen skikkelig etter noen flere innkjørings-mil (skal sies at rullen er testet brukbart alt da, bare ikke noe særlig på de siste ca 30% av turtalls-skalaen )
Her et klipp av hva omgivelsene utsettes for med "åpent høl" :
Noe av det jeg merker mest med denne sykkelen, er hvor mye lettere den er i forhold til forrige sykkel. 30-40 kilo merkes ! Og motormessig overrasket den meg med såppass med krutt nede i registeret Og skal bli artig å få teste gass-rullen skikkelig etter noen flere innkjørings-mil (skal sies at rullen er testet brukbart alt da, bare ikke noe særlig på de siste ca 30% av turtalls-skalaen )
Her et klipp av hva omgivelsene utsettes for med "åpent høl" :
Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )
Har du fått målt lyden? Jeg oppfatter ikke dette som høyt i det hele tatt, sammenlignet med en del andre sykler Men å tenke på omgivelsene er ingen bakdel
Selv er jeg ikke i tvil om hvor jeg hadde kastet den dB-Killeren
Selv er jeg ikke i tvil om hvor jeg hadde kastet den dB-Killeren
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
- biker7
- Posts: 1325
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )
Nei har ikke målt lyden, LordShaft. Trur nok at lyden uten killer ikke er noe værre enn på en Triumph 955i med effektpotte jeg hadde ihvertfall. Og omgivelsene overlevde det også Men nå har jeg akkurat vært i garasjen og satt inn den orginale killeren igjen. Kommer til å kjøre med den til etter servicen på fredag ihvertfall, for å sammenligne litt. Og etter det så kan det fort spøke for "åpent høl" igjen
- biker7
- Posts: 1325
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )
Jaggu skarn oppleva mye rart.. Driver jo fortsatt med innkjøring og skal på førstegangs-service nå på fredag 22/4. Skulle derfor i dag ta en tur for å få litt flere mil på Tracern. Sto på 82mil før dagens tur. Kjørte en runde på diverse asfaltveier her i distriktet, og kilometerstand sto på 93mil når jeg parkerte i garasjen etter turen. Da så jeg det: Skiltet var borte vekk ! Plastikken rundt skruene på plast-ramma som skiltet sitter i var rett og slett revet av ! Etter at jeg fikk summet meg litt, kastet jeg meg i bilen og reiste for å lete. Men regnet jo egentlig med at dette var dødfødt når skiltet kunne være hvorsomhelst langs 10mils-runden jeg hadde kjørt... Men tenkte at det var verdt et forsøk, for ellers måtte jo skiltet meldes mistet, nytt skiltnummer, nytt vognkort, etc, etc.. Kjørte samme rute med bilen. Etter en god stunds intens leting, fant jeg det utrolig nok. Skiltet og plast-ramma lå i veikanten, og var ikke i topp stand akkurat..(se bilder) Men var jo litt hell i uhell å finne det igjen. Men det meste av 10mils-runden hadde jeg altså kjørt uten skilt.. Det skal sies at jeg kun kjørte på normale asfaltveier, og jeg merket ikke noen spesielt store dumper/hull i veien på hele turen. I morgen må jeg prøve å få montert skiltet på et vis, slik at jeg kan få kjørt lovlig til service på fredag.
Pga. av denne litt uheldige episoden, så mener jeg det er på sin plass med en liten kompensasjon. Dette medførte jo både litt jobb og utgifter (drivstoff, evt. nytt skilt etc) for min del, og jeg har jo tross alt kjøpt en ny sykkel for ca.155000,- med 5års garanti. Har nå fått fikset de verste bulkene i skiltet og pyntet litt på det ellers, men trolig at jeg bestiller et nytt etterhvert. Dette er jo ikke noe som bør skje etter bare 80-90mil.. Jeg kan jo selvfølgelig bare ha vært uheldig, men kan sikkert være greit for forhandleren å undersøke litt ang. slike skiltrammer. Syns ikke denne ramma virker så veldig solid, og kjedelig hvis flere skulle oppleve det samme. Men tror ikke jeg tar sjansen på en ny slik type plastramme. Vil nok heller feste skiltet direkte med gjennomgående skruer. Har sendt en mail til forhandler ang. en liten kompensasjon i forhold til førstegangs-servicen, så får me sjå.
Pga. av denne litt uheldige episoden, så mener jeg det er på sin plass med en liten kompensasjon. Dette medførte jo både litt jobb og utgifter (drivstoff, evt. nytt skilt etc) for min del, og jeg har jo tross alt kjøpt en ny sykkel for ca.155000,- med 5års garanti. Har nå fått fikset de verste bulkene i skiltet og pyntet litt på det ellers, men trolig at jeg bestiller et nytt etterhvert. Dette er jo ikke noe som bør skje etter bare 80-90mil.. Jeg kan jo selvfølgelig bare ha vært uheldig, men kan sikkert være greit for forhandleren å undersøke litt ang. slike skiltrammer. Syns ikke denne ramma virker så veldig solid, og kjedelig hvis flere skulle oppleve det samme. Men tror ikke jeg tar sjansen på en ny slik type plastramme. Vil nok heller feste skiltet direkte med gjennomgående skruer. Har sendt en mail til forhandler ang. en liten kompensasjon i forhold til førstegangs-servicen, så får me sjå.
Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )
Det plastikkgreiene som holder skiltene er noe dritt. På vibratoren min (690 Duke) var de "tappene" som holder skiltet på plass helt borte og det er tydlige merker etter dem i skiltet. Eneste jeg brukte den plastikkdelen til etter at jeg mistet skiltet var å bore hull slik at skiltet sto helt rett. Mitt tips er borr hull i skiltet og drit i plastikken. Ser litt mer "clean" ut også
- biker7
- Posts: 1325
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )
Utført alt. 2 stk 5mm gjenomgående skruer med 2 muttere på hver for sikkerhets skyldTrondgv wrote:Mitt tips er borr hull i skiltet og drit i plastikken. Ser litt mer "clean" ut også
Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )
Say whaaaat !?
Motoren min vibrerer jo endel på sitt lave turtall, og har gjort det i over 200 mil nå, men har ikke sett noen tendenser til løsning av plate/skilt ennå... hmm, får ta en ekstra kikk...
Kanskje det er trykkbølgene fra fri eksos som gjør det ?
Motoren min vibrerer jo endel på sitt lave turtall, og har gjort det i over 200 mil nå, men har ikke sett noen tendenser til løsning av plate/skilt ennå... hmm, får ta en ekstra kikk...
Kanskje det er trykkbølgene fra fri eksos som gjør det ?
- biker7
- Posts: 1325
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )
Tja.. har da kjørt med DB-killer montert de siste turene daRuneMC wrote:Say whaaaat !?
Kanskje det er trykkbølgene fra fri eksos som gjør det ?