Her vil vi forsøke å få lagt inn tråder som gir en generell-forståelse av et gitt problem. Det kan være alt fra vedlikehold av sykler, kjøretips, salgstriks osv.
Flott, skal sjekke litt ut! Mulig "plata" blir for stor med 175mm siden den hovedsaklig skal brukes på sykkel?
Jeg har rubbet tanken med den flere ganger, men man kommer ikke til på trangere steder. Men man får kjøpt en mindre bakplate til den. Men om den er sååå mye mindre vet jeg ikke.
Du kan jo evt. Vurdere luftverktøy? Har du en kompressor så bør det ikke koste så mye.
Hmm, kunne egentlig tenkt meg en litt mindre så slipper jeg å irritere meg over det senere. Slipper også utgifter med ny bakplate etc..
Luftverktøy hadde vært noe så lenge kompressoren vi har her hjemme ikke hadde vært like tett som en sil..En aldri så liten overhaling hadde nok gjort seg på den men det frister lite å bruke tid på en såpass billig biltema kompressor når jeg snart må komme meg ut av hus og må ha meg en egen allikevel. Så for øyeblikket er luftverktøy utelukket desverre.
Skal tenke litt over den du vurderer å kvitte deg med, men tror jeg heller mot en annen!
LordShaft wrote:For dere som er over gjennomsnittet inne i denne gnikke verden. Hvordan er WD-40 å bruke på plastikk? Å da gjerne matt plastikk? Tørker den ut?
Jeg har ikke hatt noe problemer med å kjøre over klistremerker på de syklene jeg har polert med maskin.
Er det en liten kant på klistremerkene så bør en være litt mer forsiktig når man bare høvler over, for puta på maskinen kan ta tak og løsne klistremerkene
Dette gjelder for det meste dekaler som er ettermontert, men greit å ha i bakhodet uansett
Problemet er vel ikke poleringsmiddelet i seg selv med tanke på klistremerkene, men varmen som utvikles. Rubbingsmiddelet gir jo friksjon som igjen skaper varme. Med roterende maskin og rubbing så er det ikke noe problem og smelte selv lykteglassene på biler. Med oscilerende maskin skal vel dette nærmest ikke være mulig så den er mer idiotsikker.
Hadde jeg driti penger så hadde jeg sporenstreks kjøpt den jeg linket til lenger opp. Rupes Nano til 7-8 lapper. Ikke akkurat noe jeg vil tømme sparekontoen for. For den summen kan man jo nærmest levere sykkelen til forhandler og si "lakker tanken".
Bjerknez wrote:Problemet er vel ikke poleringsmiddelet i seg selv med tanke på klistremerkene, men varmen som utvikles. Rubbingsmiddelet gir jo friksjon som igjen skaper varme. Med roterende maskin og rubbing så er det ikke noe problem og smelte selv lykteglassene på biler. Med oscilerende maskin skal vel dette nærmest ikke være mulig så den er mer idiotsikker.
Hadde jeg driti penger så hadde jeg sporenstreks kjøpt den jeg linket til lenger opp. Rupes Nano til 7-8 lapper. Ikke akkurat noe jeg vil tømme sparekontoen for. For den summen kan man jo nærmest levere sykkelen til forhandler og si "lakker tanken".
Forskjellen er vel at du da får gjort det én gang til den prisen
Bjerknez wrote:Problemet er vel ikke poleringsmiddelet i seg selv med tanke på klistremerkene, men varmen som utvikles. Rubbingsmiddelet gir jo friksjon som igjen skaper varme. Med roterende maskin og rubbing så er det ikke noe problem og smelte selv lykteglassene på biler. Med oscilerende maskin skal vel dette nærmest ikke være mulig så den er mer idiotsikker.
Hadde jeg driti penger så hadde jeg sporenstreks kjøpt den jeg linket til lenger opp. Rupes Nano til 7-8 lapper. Ikke akkurat noe jeg vil tømme sparekontoen for. For den summen kan man jo nærmest levere sykkelen til forhandler og si "lakker tanken".
Forskjellen er vel at du da får gjort det én gang til den prisen
Ja, men da kan du også herje hvor mye du vil med tanken, og like før du selger den så lakkerer du den.
Yolo, gikk for denne + clay bar og clay lube. Testa sånn clay her en dagen på frontruta på bilen etter at nesten alle bilene på hele øya på jobb ble sprayet ned av et firma som grunnet en lekter. Var nesten som sand som var limt på ruta men så gikk jeg over med clay bar i 2 minutt og nå er det as good as new. Antar det funker fint på sykkelen også før jeg skal polere. Også får jeg jo gratis polering hos bilpleiefirma etter episoden på jobb og vil anta det er første og siste gangen den bilen får seg en polering.
Ser ikke for meg at det er nødvendig med clay på mc først, hvis ikke du har paneler langt nede som på typisk r-sykler. Min lakk har i hvert fall ikke masse skitt sittende fast
Nei og det tror jeg på Toven sykkelen din blir jo ikke brukt i regn [emoji12] heheh neida e9 her altså vi med streetfightere så burde det ikke være annet en døde mygg som sitter godt på de øvre panelene med lakk [emoji1]