Kevlar hoodie og jeans, erfaringer?

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
Kuleberg
Posts: 43
Joined: 24 Oct 2008 18:49

Kevlar hoodie og jeans, erfaringer?

Post by Kuleberg »

Jeg har lyst på hoodie og jeans som har en viss forbedret sikkerhet ovenfor vanlig bekledning. Så xl--moto hadde noen ganske rimelige kevlar hoodies men ser ut til at disse er ute av sortementet. Jon doe sine koster 2000, og er i overkant priset tenker.
Er det noen av dere som har noen anbefalinger eller erfaringer med hettegenser/jeans ?
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Kevlar hoodie og jeans, erfaringer?

Post by inunf »

Jeg har et par jeans fra Lindstrands. Er ikke spesielt fornøyd, de er klumpete og varme. Skjøten på innermaterialet (beskyttelsen) går midt på låret, og den klør når man går. Hadde styrt unna de i hvert fall. Hettegenser vet jeg ikke om jeg hadde våget meg på, men ser jo at det kan bli varmt med skinnjakke på de varmeste dagene. I hvert fall om man skal parkere sykkelen og gå litt.
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1637
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Kevlar hoodie og jeans, erfaringer?

Post by Spiritofwinter »

Har to par kevlar jeans, kan anbefale denne:
http://www.cyclegear.com/BILT-IRON-WORK ... ycle-Jeans
Mest fordi den har en bra passform og den har kne pads som man kan ta ut viss ønskelig.

Har også en Denim jakke som jeg kan anbefale, denne har en hoodie som enten kan kobles sammen med jakken, eller brukes som en hoodie, men der er kun kevlar i denim delen av jakken. Den kan også kobles sammen med buksen som er linket til over.
http://www.cyclegear.com/BILT-IRON-WORK ... with-Hoody

Har også en hoodie som jeg har brukt en del, men som ser ut til å være ute av produksjon. Var veldig behagelig å kjøre med på veldig varme dager, men det skulle ikke mye til før det ble kaldt ettersom det for det meste var snakk om en vindstopper med noen pads i albuer og rygg. Foretrekker egentlig den denim jakken fremfor denne nå.

Det skal sies at jeg har handlet alt dette på tur til USA, så jeg er ikke sikker på hva du finner av dette her i landet.

Om du ikke har det travelt med å handle(lenge til det er sommer å du kan bruke det), så ble jeg informert her en dag om at MC-Deler hadde planer om å ta inn noe nye kevlar jeans til våren, uten at jeg vet hvilken type det er snakk om.
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Re: Kevlar hoodie og jeans, erfaringer?

Post by rerell »

Jag har ett par Rhok (Gen. 3) och är nöjd med dem. Har dock inte krasch-testat. Något tjockare och varmare än vanliga jeans är de, men inte så att det stör. De har en praktisk lösning med knäskydd som man kan ta ut och in väldigt enkelt från utsidan. Följer även med höftskydd.

Nästa blir kanske ett par John Doe Kamikaze, om jag klarar att övertala mig själv om att lägga så mycket pengar på ett par kevlarjeans... Har inte klarat det än. :)
Post Reply