Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Bjerknez

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by Bjerknez »

Ducatien til Ambro bruker fortsatt veldig mye olje og den skulle på verksted for ett eller annet :lol:

Uansett, noen fasit er det så klart ikke. Bare en magefølelse jeg har og den veleger jeg å stole på. Den har vertfall hjulpet meg så langt.

Uansett så er Ducati en sykkel jeg godt kunne tenkt meg. En Tuono også. :thumleft
User avatar
Ambro
Posts: 457
Joined: 07 Oct 2015 08:57
MC: BMW K1600GT -22
Suzuki DR 650 RSE -94

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by Ambro »

Bjerknez wrote:Ducatien til Ambro bruker fortsatt veldig mye olje og den skulle på verksted for ett eller annet :lol:

Uansett, noen fasit er det så klart ikke. Bare en magefølelse jeg har og den veleger jeg å stole på. Den har vertfall hjulpet meg så langt.

Uansett så er Ducati en sykkel jeg godt kunne tenkt meg. En Tuono også. :thumleft
Min bruker faktisk ikke olje lenger i det hele tatt :D

Har glemt å skrive om dette, men etter en større garantijobb så er nå sykkelen som den skal være.
Var feilmontering av luftboks fra fabrikk som lot sand og grus komme forbi luftfilteret som hadde ført til dette.
Nye sylindre, stempler, stempelringer, og luftboks på garanti har løst de problemene. Har hørt rykter om at KTM visstnok har hatt akkurat samme problem tidligere...
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by tshansen »

Nå skal det ikke mye objektiv søking rundt på nettet før en ser at det er andre merker, å da spesielt BMW som utmerker seg langt mer negativt enn Ducati når det kommer til problemer :roll:

Så den magefølelsen din Bjerknes kan jo være luft, eller noe du kanskje er allergisk mot? :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by Bjerknez »

LordShaft wrote:Nå skal det ikke mye objektiv søking rundt på nettet før en ser at det er andre merker, å da spesielt BMW som utmerker seg langt mer negativt enn Ducati når det kommer til problemer :roll:

Så den magefølelsen din Bjerknes kan jo være luft, eller noe du kanskje er allergisk mot? :-k
Så langt så har jeg vertfall hatt sykler som har gått knirkefritt. Så jeg mener magefølelsen min har vert til å stole på så langt. Men tiden får vise... :lol:
User avatar
JRO
Posts: 1296
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by JRO »

Bjerknez wrote:
LordShaft wrote:Nå skal det ikke mye objektiv søking rundt på nettet før en ser at det er andre merker, å da spesielt BMW som utmerker seg langt mer negativt enn Ducati når det kommer til problemer :roll:

Så den magefølelsen din Bjerknes kan jo være luft, eller noe du kanskje er allergisk mot? :-k
Så langt så har jeg vertfall hatt sykler som har gått knirkefritt. Så jeg mener magefølelsen min har vert til å stole på så langt. Men tiden får vise... :lol:
Det har jeg også, hatt Honda, Suzuki, Kawasaki og nå 2 Ducatier som har gått knirkefritt. Har nok god mage jeg også. :D :thumleft [-X
Bjerknez

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by Bjerknez »

Flaks kaller vi det JRO :lol:

Neida... tenker jeg gir meg før det vanker både buksevann og værre ting. Var mest for å terge litt :lol:
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by freddy123 »

Ja du turte jo og kjøpe deg engelsk redskap da bjerknez ? De er jo kjent for å gå både mandag søndag og tirsdag, men ikke faen om du skal prøve og starte den en onsdag for da er den litt sur og grinete plutselig [emoji1]

Neida jeg tror faktisk de fleste merker nå idag er det heller lite trøbbel med måtte det være en ducati eller en triumph eller noe annet... Går man litt bakover i tid som når noen av "kremt" forummedlemmene her begynte med mc-kjøring ja da var det nok mye rart og få kjøpt der ute ja [emoji848]

Dessuten så ordner forhandlere stort sett opp i problemene for de som sitter med omtrent nye sykkler [emoji12]


Sent from my iPad using Tapatalk
Bjerknez

Re: JRO sin blogg

Post by Bjerknez »

freddy123 wrote:
Dessuten så ordner forhandlere stort sett opp i problemene for de som sitter med omtrent nye sykkler [emoji12]


Sent from my iPad using Tapatalk
Ja, så lenge det finnes en forhandler i nærheten. Dette er også en grunn til at jeg valgte BMW. Forhandlere er stort sett innenfor rekkevidde uansett hvor man oppholder seg i Norge.

Men nok om det. Når er det vel snart på tide å gi JRO tråden tilbake... :redface
User avatar
JRO
Posts: 1296
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by JRO »

Da er siste pakke Enduro pack levert og montert på Ducatien. Pakken består av motorvernbøyle, 2 ekstra lys, radiator og oljekjøler beskyttelse. +

Image

Liten kjedebeskytter under svingarm. +

Image

Beskyttelse for bremseskive

Image

Da er sykkelen komplett med alle 4 pakker, Touring - Sport - Urban og Enduro.

Er nå å bare vente på 2017 så får vel carbon syken starte. Får prøve å holde kjøpefingeren borte så lenge som mulig.
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by Snikkeren »

Akkurat en uke etter Grustreff i Øst. Nå skjønner jeg hvorfor du ikke var med på runden vår. Da regner jeg med det blir rød løype på deg neste år? [emoji12]

Grattis med nytt dill til sykkelen. [emoji106]
User avatar
JRO
Posts: 1296
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by JRO »

Ja, du kan tro jeg maste på Løvaas før grustreffet men klarte ikke å trylle for å få dette montert før vi reiste oppover til Finnskogen. :D :thumleft

Men nå er den klar for det meste, bilder av oppdateringen på side 19.
User avatar
Palma
Posts: 4744
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by Palma »

Meget lekkert JRO, da kan du sette til enda hardere på grusen neste år vettu, Blir vel svartløype på deg da :)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by tshansen »

JRO wrote:Da er siste pakke Enduro pack levert og montert på Ducatien. Pakken består av motorvernbøyle, 2 ekstra lys, radiator og oljekjøler beskyttelse. +

[img]http://i1075.photobucket.com/albums/w435/Ronnie_Olsen/IMG_1083.jpg[/img]

Liten kjedebeskytter under svingarm. +

[img]http://i1075.photobucket.com/albums/w435/Ronnie_Olsen/IMG_1086.jpg[/img]

Beskyttelse for bremseskive

[img]http://i1075.photobucket.com/albums/w435/Ronnie_Olsen/IMG_1088.jpg[/img]

Da er sykkelen komplett med alle 4 pakker, Touring - Sport - Urban og Enduro.

Er nå å bare vente på 2017 så får vel carbon syken starte. Får prøve å holde kjøpefingeren borte så lenge som mulig.
Meget oppegående JRO [emoji122]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
JRO
Posts: 1296
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by JRO »

Ojda, Mekkern og jeg tar en søndagstur over Gaustatoppen på søndag. Hvis noen har lyst til å hive seg med så møtes vi på Langebru søndag kl. 11.00. Hvis vi er heldige så blir det servert kaffe og vafler i Kongsberg på vei tilbake, håper VaffelBakeKona stiller opp med nylagde vafler til oss. Si gjerne i fra her hvis du har anledning til å være med. :D :thumleft :D
User avatar
Palma
Posts: 4744
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by Palma »

Nå har jeg vært sugen på en tur lenge, og dette kan klaffe veldig bra hvis jeg bestemmer meg... Veldig bra JRO !
Post Reply