Re: Trondgv - Nytt italiensk leketøy
Posted: 16 May 2021 07:06
På veg hjemover, skal se om jeg ikke får skrevet et lite blogginlegg om turen for en gangs skyld..
WOW @Trondgv denne har jeg oversett. Gratulerer med god handel. Da blir det Grustur på deg i... skal vi si 2025??Trondgv wrote: ↑17 Sep 2021 09:59 Kjøpte meg sykkel for 90 flasker med Underberger her om dagen..Mangler skilt da den ikke ble tollet inn i Norge, pga den ble kjøpt av en strandet tysker for mange år siden Har en del papirer, så jobber med å få etterdeklarert den, evnt bygge over på en norsk ramme med skilt. Sykkelen har i følge tidligere eier dårlig kompresjon og bør enten hones eller borres. Tipper jeg går for borring og høy komp stempel, disse syklene skal vist ha godt av det. Uansett blir ikke det før jeg vet om jeg får skilt på den. Sykkel starter og går, men har vært vinterkjørt. Lekker olje og mye rust, så den trenger en bra service før den er klar for vegen.
Planen er uansett en heftig ombygging mtp TET og grusveger. Bytte ut noe plastikk, fjerne en del unødvendig vekt, nye dempere, muligens rally tårn osv
1239EDFC-9616-4C4E-B507-CDE417C2DACF.jpeg
Grustur i øst er jo som regel planlagt en helg rett etter ferien min, så det er din egen feilPalma wrote: ↑18 Sep 2021 23:21WOW @Trondgv denne har jeg oversett. Gratulerer med god handel. Da blir det Grustur på deg i... skal vi si 2025??Trondgv wrote: ↑17 Sep 2021 09:59 Kjøpte meg sykkel for 90 flasker med Underberger her om dagen..Mangler skilt da den ikke ble tollet inn i Norge, pga den ble kjøpt av en strandet tysker for mange år siden Har en del papirer, så jobber med å få etterdeklarert den, evnt bygge over på en norsk ramme med skilt. Sykkelen har i følge tidligere eier dårlig kompresjon og bør enten hones eller borres. Tipper jeg går for borring og høy komp stempel, disse syklene skal vist ha godt av det. Uansett blir ikke det før jeg vet om jeg får skilt på den. Sykkel starter og går, men har vært vinterkjørt. Lekker olje og mye rust, så den trenger en bra service før den er klar for vegen.
Planen er uansett en heftig ombygging mtp TET og grusveger. Bytte ut noe plastikk, fjerne en del unødvendig vekt, nye dempere, muligens rally tårn osv
1239EDFC-9616-4C4E-B507-CDE417C2DACF.jpeg
Det meste ordner seg, bare enn vilTrondgv wrote: ↑02 Nov 2021 12:38 Fikk avslag på første søknad om etterdeklarering da jeg manglet kjøpskontrakt med tysk eier, nesten litt som forventet. Jeg fikk dermed letet fram en tysk salgsmelding mellom to tidligere eiere, og den siste her var altså den som solgte sykkelen til Norge. Etter et kjapt google søk fant jeg jobb mailen til dama som eide denne tidligere. Out of office et par uker, etter hun kom tilbake fikk jeg heller ikke noe svar, men plutselig tikket det inn en mail. Hun husket både navn og adresse til den norske kjøperen, som jeg også kjente til, men de hadde aldri lagd noe kontrakt. Så da lagde vi en ny kontrakt som jeg fikk i posten forrige uke. Blir da et nytt forsøk på etterdeklarering på sykkelen. Fordelen var jo nå at jeg selv kunne bestemme "salgspris" og kjøpsdato, så det blir nok ikke så veldig dyrt i eventuelle tollavgifter.
Satser på at det ordner seg og at jeg slipper å få tak i en ny ramme.
Jeg vet godt hva han tenkte. Sykkelen var aldri tiltenkt registrering i utgangspunktet.ashland wrote: ↑03 Nov 2021 05:41Det meste ordner seg, bare enn vilTrondgv wrote: ↑02 Nov 2021 12:38 Fikk avslag på første søknad om etterdeklarering da jeg manglet kjøpskontrakt med tysk eier, nesten litt som forventet. Jeg fikk dermed letet fram en tysk salgsmelding mellom to tidligere eiere, og den siste her var altså den som solgte sykkelen til Norge. Etter et kjapt google søk fant jeg jobb mailen til dama som eide denne tidligere. Out of office et par uker, etter hun kom tilbake fikk jeg heller ikke noe svar, men plutselig tikket det inn en mail. Hun husket både navn og adresse til den norske kjøperen, som jeg også kjente til, men de hadde aldri lagd noe kontrakt. Så da lagde vi en ny kontrakt som jeg fikk i posten forrige uke. Blir da et nytt forsøk på etterdeklarering på sykkelen. Fordelen var jo nå at jeg selv kunne bestemme "salgspris" og kjøpsdato, så det blir nok ikke så veldig dyrt i eventuelle tollavgifter.
Satser på at det ordner seg og at jeg slipper å få tak i en ny ramme.
Kan jo undres hva han forrige eieren tenkte, siden han ikke lagde kjøpekontrakt, siden han skulle ha den med seg hit til landet..
Hvilken sykkel er dette?Trondgv wrote: ↑17 Sep 2021 09:59 Kjøpte meg sykkel for 90 flasker med Underberger her om dagen..Mangler skilt da den ikke ble tollet inn i Norge, pga den ble kjøpt av en strandet tysker for mange år siden Har en del papirer, så jobber med å få etterdeklarert den, evnt bygge over på en norsk ramme med skilt. Sykkelen har i følge tidligere eier dårlig kompresjon og bør enten hones eller borres. Tipper jeg går for borring og høy komp stempel, disse syklene skal vist ha godt av det. Uansett blir ikke det før jeg vet om jeg får skilt på den. Sykkel starter og går, men har vært vinterkjørt. Lekker olje og mye rust, så den trenger en bra service før den er klar for vegen.
Planen er uansett en heftig ombygging mtp TET og grusveger. Bytte ut noe plastikk, fjerne en del unødvendig vekt, nye dempere, muligens rally tårn osv
1239EDFC-9616-4C4E-B507-CDE417C2DACF.jpeg