Shit happens.. igjen

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Shit happens.. igjen

Post by Kriz »

I dag på vei til skolen, siste dagen jeg skulle kjøre.. tryner jeg ca 200m fra huset mitt, sklei på rein is langs asfalten også ut i grøfta, kom en hyggelig fyr å hjalp meg opp også kom pappa kjørte i 3. gir hjem igjen eller trilla litt da :( faen så surt, men hadde ikke tatt ut forsikring fra forrige tryn så er vel greit, blir ikke noe dyrere
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Hva med å lære litt da. Du har tryna en gang allerede og senest igår sa du at du fremdeles kjører og får ofte sleng og hjulspinn. Man høster som man sår sier nå jeg...
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Det var vel en liten lærepenge ja :p

Håper du slipper unna det uten noen skader på deg selv da :D
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Gixxerman wrote:Hva med å lære litt da. Du har tryna en gang allerede og senest igår sa du at du fremdeles kjører og får ofte sleng og hjulspinn. Man høster som man sår sier nå jeg...
Jepp, er en grunn til at jeg vinterlagra sykkelen allerede nå. Det kan være noe forbanna glatt ute nå, og det er i de sjeldneste tilfellene du ser hvor det er glatt på høsten.... :wink:
Image
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Jeg slutta å kjøre til skolen etter nattefrosten kom, ikke bare fordi det kan være glatt da, men også fordi det er så sinnsykt kaldt å kjøre!
Men synd med sykkelen Kriz, gikk det bra med dere?
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

For å si det enkelt; Harmelig!
Men det kom egentlig ikke som en overraskelse. Det har vært glatt heromkring i noen dager. I fjor på denne tiden var jeg henvist til moped p.g.a. en fartsoverskridelse. Så arbeids-skyssen var en scooter. Den fikk piggdekk,og jeg hadde ikke beina på fotbrettet om jeg hadde mistanke om at det var glatt. Bedre å slite skosåler,enn lakk,tenkte jeg.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Desmo wrote:For å si det enkelt; Harmelig!
Men det kom egentlig ikke som en overraskelse. Det har vært glatt heromkring i noen dager. I fjor på denne tiden var jeg henvist til moped p.g.a. en fartsoverskridelse. Så arbeids-skyssen var en scooter. Den fikk piggdekk,og jeg hadde ikke beina på fotbrettet om jeg hadde mistanke om at det var glatt. Bedre å slite skosåler,enn lakk,tenkte jeg.
Kan man kjøre mopped om man mister bil/mc/lett-mc lappen?
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Post by Olav'en »

Kunne kjøyre moped på bil lappen før i fjord!? :)

Eg holdt og på å tryne i går! Kjøyrte ein ned till buss stoppen, hadde 65kmt gjennom ein sving, og der var det speil glatt! Begge var raskt nedi med beina og me klarte såvidt å svinge unna autovernet! Takk gud for att eg kjøyrte min eigen goe gamle px som eg er "godt kjendt med", hadde det vert noke anna er eg øverbevist om att det hadde gått gale! :roll:
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Kjenn etter med bakbremsen hvor glatt det faktisk er.
- Skyt her -
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

åssen skal jeg få sjansen til å kjenner etter da jeg bare datt til venstre i en sving begge hjula glapp samtidig..

det var bare der det var glatt også, det var den førtste dagen jeg skulle kjøre til skolen pga det ikke var minus i natt så jeg prøvde meg, og gikk ikke bra.. fyfaen for fen forferdelig lyd av plastikk og ting som skraper mot asfalten for så å hoppe ned i en 1 meter dyp grøft...

Men gikk bra med meg og sykklen forbausende, eneste rippene var ved hekken, også bar-ends ble mer herpa men var allerede det fra forrige kaboom, også håntaket bak har tatt en god del støyt, speilet fikk smake igjen, men tok på sånn plastikk fikser så det ser du ikke lenger, og blinklysa har tatt endel men ble faktisk ikke værre enn det utrolig nok... jeg er så fordømt heldig jeg..

Og nå skal syklen stå inne, hadde planer om å sette den inn i dag også faktisk..

Og en annen ting var akkurat det stedet jeg tryna, var det null veigrep selv med piggdekk, en bil kom ca 20sek etter jeg fløy ut, uten å stoppe å spøøre om det gikk bra med meg eller noe kjørte også får den breisledd akkurat der jeg gikk ut...

Og det gik bra med meg, vesntre kneet ble litt blått men ble ikke "knust" som forrige gang da jeg så vidt klarte å gå ei uke etterpå :) jeg ser på dette som en billig erfaring om å sette inn syklen tidligere ... og for dere som forsatt kjører.. pell dere av veien :)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Hvor lenge har du eid den der ? Splitter ny og nå ser den kanskje ut som den er 4 år gammel og har en del skraper. Fønni :P
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

1-2månder har jeg eid den.. hva kan jeg si? mc forumets mest uheldige bruker? men ser jo flunka ny ut, folk som har spurt meg om den er ny faktisk da etter det første tryningsen :) må bare polere litt mer også blir ripene borte eller mindre synlige, alt som er laget av plastikk har fått makeover også nå.. så hvis jeg skifter bar-ends og feste passasjerene holder i blir den nesten som ny :)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

TDK wrote:
Desmo wrote:For å si det enkelt; Harmelig!
Men det kom egentlig ikke som en overraskelse. Det har vært glatt heromkring i noen dager. I fjor på denne tiden var jeg henvist til moped p.g.a. en fartsoverskridelse. Så arbeids-skyssen var en scooter. Den fikk piggdekk,og jeg hadde ikke beina på fotbrettet om jeg hadde mistanke om at det var glatt. Bedre å slite skosåler,enn lakk,tenkte jeg.
Kan man kjøre mopped om man mister bil/mc/lett-mc lappen?
Ikke om man er så ung at man måtte ha mopedførerbevis! Det har jeg fra en som jobber i Politiet. Vi som er sånne "oldis'er" at vi bare måtte være 16, før vi kastet oss ut i trafikken skal vist fortsatt kunne kjøre uten videre. Under forutsetning av at du ikke er fradømt retten til å kjøre motorvogn/moped/lett-/tung-mc.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
@drenalineJunki£
Posts: 446
Joined: 22 May 2005 22:18
Location: Lier

Post by @drenalineJunki£ »

Det er en grunn til at vi andre setter inn sykelen FØR det blir sånn...
83' VF1100 Custom

2005 Xsara Picasso excl 1.6HDI

2008 Touran 2.0 TDI excl

1988 Chevy Blazer S10 4.3

Båt 1: 17 fot Daycruiser

Båt 2: 22 fot's Skibsplast S670 med V8 og DUOprop

U only live ones.... Use it!

Er ingen grunn til å være redd...
Hvis det går galt, så merker du det. Hvor galt det går merker du også.
It only hurts if you survive... And nobody has survived life yet....Do the math....
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

@drenalineJunki£ wrote:Det er en grunn til at vi andre setter inn sykelen FØR det blir sånn...
må nok gjøre det neste år jeg og, men er vanskelig for meg uten bil eller bil lappen, har så lyst til å kjøre å ha friheten av å kjøre hele året
Post Reply