Villmannkjøring på vanlig vei, meninger?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Villmannkjøring på vanlig vei, meninger?

Post by TDK »

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=293897

Jeg mener dette er helt forkastelig å kjøre så fort på slike strekninger.
Slikt hører knapt hjemme på autobahn...
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Slike folk skulle blitt fratatt lappen på stedet for livstid, og helst værre. Når du kjører slikt så leker du både med eget liv og andres. Om den personen kjører seg selv ihjel er ikke mitt anliggende, jeg synes bare "god riddence", men når han risikerer andre sitt liv da blir jeg forbanna :evil:
Image
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Når du ser videoen ser du også at han mister balansen på hjulet i 160 og er ikke langt fra kanten på veien! Han var griseheldig at det ikke gikk gæ'ærnt der!
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Winalot wrote:Slike folk skulle blitt fratatt lappen på stedet for livstid, og helst værre. Når du kjører slikt så leker du både med eget liv og andres. Om den personen kjører seg selv ihjel er ikke mitt anliggende, jeg synes bare "god riddence", men når han risikerer andre sitt liv da blir jeg forbanna :evil:
Var det andre folk på veien når han gjorde det da?

AtW
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Winalot wrote:.. "god riddence"
good riddance du mener :)
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

ATWindsor wrote:
Winalot wrote:Slike folk skulle blitt fratatt lappen på stedet for livstid, og helst værre. Når du kjører slikt så leker du både med eget liv og andres. Om den personen kjører seg selv ihjel er ikke mitt anliggende, jeg synes bare "god riddence", men når han risikerer andre sitt liv da blir jeg forbanna :evil:
Var det andre folk på veien når han gjorde det da?

AtW
Ikke mange akkurat da, og den filmen må være gammel, for deler av veien har vert stengt en stund for ombygging. Så at politiet ikke finner den før nå er litt rart.
Kjører den veien ganske ofte, det er en grei tur hjem fra grimstad, men har aldri møtt en som grisekjører.
User avatar
lassie
Posts: 865
Joined: 01 May 2005 00:17
MC: 08 HD Fat bob
Location: akershus

Post by lassie »

Det var jo ikke akkurat mange fotgjengere her da. Men en mc i 300 kan jo drepe en som sitter i bil også. Det er ikke det værste jeg har sett.

Selvfølgelig er slik kjøring forkastelig, men her ville nok denne mc-føreren kun drept seg selv ved en ulykke, og da bryr ikke jeg meg allverden, annet enn at jeg ikke ville gjort det der.

Men han hadde det sikkert gøy...

Det er en annen side med saken som er ille også, han gir mc-førere dårlig(ere) rykte, og det trenger vi ikke, så stryk-karakter til denne karen.
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Post by rerell »

Det går fort, men jag tycker inte att det ser ut som att speciellt många oskyldiga liv sätts i fara.
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

rerell wrote:Det går fort, men jag tycker inte att det ser ut som att speciellt många oskyldiga liv sätts i fara.
Jeg har ikke sett videoen, å kjøre i 300 med andre traffikanter tilstede synes jeg er litt drøyt, men om det ikke var andre biler der når han kjørte fort, så ser jeg ikke helt det enorme problemet.

AtW
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

ATWindsor wrote:
rerell wrote:Det går fort, men jag tycker inte att det ser ut som att speciellt många oskyldiga liv sätts i fara.
Jeg har ikke sett videoen, å kjøre i 300 med andre traffikanter tilstede synes jeg er litt drøyt, men om det ikke var andre biler der når han kjørte fort, så ser jeg ikke helt det enorme problemet.

AtW
Han kjørte ihvertfall forbi en bil....
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Gixxerman wrote:
Winalot wrote:.. "god riddence"
good riddance du mener :)
selvfølgelig, går litt fort i svingene her noen ganger :oops:
Image
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

ATWindsor wrote:
rerell wrote:Det går fort, men jag tycker inte att det ser ut som att speciellt många oskyldiga liv sätts i fara.
Jeg har ikke sett videoen, å kjøre i 300 med andre traffikanter tilstede synes jeg er litt drøyt, men om det ikke var andre biler der når han kjørte fort, så ser jeg ikke helt det enorme problemet.

AtW
Det er jo lett å si "det gikk bra". Så lenge veien ikke var stengt er det jo alltid mulighet for møtende trafikk. Og i 300km/t kommer den J*** fort...
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Dominator wrote:
ATWindsor wrote:
rerell wrote:Det går fort, men jag tycker inte att det ser ut som att speciellt många oskyldiga liv sätts i fara.
Jeg har ikke sett videoen, å kjøre i 300 med andre traffikanter tilstede synes jeg er litt drøyt, men om det ikke var andre biler der når han kjørte fort, så ser jeg ikke helt det enorme problemet.

AtW
Det er jo lett å si "det gikk bra". Så lenge veien ikke var stengt er det jo alltid mulighet for møtende trafikk. Og i 300km/t kommer den J*** fort...
Det er klart. Som sagt har jeg ikke sett klippet, men om man kjører på en noenlunde oversiktlig vei, så har man endel tid på å bremse. Men det er jo åpenbart en teit ting å gjøre. Det er bare det at jeg ikke klarer å hisse meg opp over idioter som gjør dumme stunts om de ikke setter andre personer i fare.

AtW
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Det er en ganske oversiktlig veistrekning, hvertfall over halvparten av den. Lange rette sletter på en kilometer ca, og det er et par av dem.
User avatar
Bernt`ern
Posts: 165
Joined: 01 May 2005 23:18
Location: Lørenskog

Post by Bernt`ern »

Det er en annen side med saken som er ille også, han gir mc-førere dårlig(ere) rykte, og det trenger vi ikke, så stryk-karakter til denne karen.
Ja nettopp!

- om denne idioten kjører seg ihjel er meg knekkende likegyldig. Som vi ser er det ikke hans fortjeneste at dette gikk bra. Hvorvidt det i ettertid viste seg å ikke dukke opp noen han kunne kjøre på, er utopi å diskutere, der og da hadde vedkommende absolutt ingen kontoll over det. Slik kjøring som dette er totalt idioti å gjøre andre steder enn på lukket område!!
Living is Riding....
Post Reply