Det er faktisk riktig. Var en kompis av meg som hadde en tråsykkel på russebussen sin. Kjedet gikk til helvete en dag så de brukte den som sparkesykkel. Oppe på ett av treffene på Tryvann ble han stoppa av snuten og de lurte på hva han gjorde på en sykkel i fylla. Da sa kompisen min at det ikke kunne regnes som en sykkel, for den hadde jo ikke noe kjede. Det er en sparkesykkel. De flirte godt og lot han selvsagt gåNeoNxiX wrote:får man ikke bot for å sykle i fylla og?
Fyllekjøring.. hva syns du?
Ingen som leste en artikkel i VG for noen år siden om han som skulle kjøre hjem fra kjæresten i fylla, men ikke hadde bensin på mopeden, så han trilla den ned fra bygda der dama hans bodde, og når han ble stoppa av den lokale lensmannen fikk han bot for "forsøk på å føre motorisert kjøretøy" ..
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
lol "forsøk på å føre motorisert kjøretøy" latterlig
[img] http://www.freewebs.com/fantten/hh.bmp [/img]
Vet ikke om jeg er helt enig, synes intensjonen bør telle inn når folk straffes. Uaktsomt drap er mindre ille enn overlagt drap osv. Og jeg mener det er det samme andre veien. Mordforsøk bør straffes, bør ikke det samme gjelde for forsøk på å fyllekjøre (såfremt det faktisk er det du prøver på da).Kriz wrote:lol "forsøk på å føre motorisert kjøretøy" latterlig
AtW
joda, men ingen vet om han virkelig prøvde.. blir vanskelig å bevise det
[img] http://www.freewebs.com/fantten/hh.bmp [/img]
Jeg mener at man godt kan kjøre etter et par glass.
Har alltid vært og er fremdeles for frihet under ansvar; gjør stort sett det du har lyst til, men går det galt, ja da har man et mega-problem!
Må derimot innrømme at jeg aldri ville funnet på å kjøre sykkel etter et par glass, fordi om det skal en del til før jeg blir påvirket.
Har alltid vært og er fremdeles for frihet under ansvar; gjør stort sett det du har lyst til, men går det galt, ja da har man et mega-problem!
Må derimot innrømme at jeg aldri ville funnet på å kjøre sykkel etter et par glass, fordi om det skal en del til før jeg blir påvirket.
Vet ikke helt, gammel historie..NeoNxiX wrote:Hvorfor tok ikke lensmannen og venta til at han hadde fylt på tanken for så å ta han?
Han skulle sikkert ta å fylle på bensin tenker jeg.
Han skulle jo ned til bygda for å fylle på bensin.
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
Tror du inte att lagar som förbjuder handlingar i preventivt syfte (alltså typ fyllekörning/fortkörning och andra offerlösa brott) har någon verkan? Eller enklare uttryckt - tror du vi skulle få fler eller färre olyckor på vägarna om man fick köra hur full/fort som helst?Bulldog wrote:Har alltid vært og er fremdeles for frihet under ansvar; gjør stort sett det du har lyst til, men går det galt, ja da har man et mega-problem!
-
- Posts: 3853
- Joined: 26 Apr 2005 19:41
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
Kan jo fort bli slik at det er flere enn deg som sitter igjen med et megaproblem etter at du har benyttet deg av din "frihet". Ville hjulpet meg svært så lite om du hadde "tatt ansvar" etterpå om det f.eks hadde resultert i et ødelagt liv for mitt vedkommende.Bulldog wrote:Jeg mener at man godt kan kjøre etter et par glass.
Har alltid vært og er fremdeles for frihet under ansvar; gjør stort sett det du har lyst til, men går det galt, ja da har man et mega-problem!
Må derimot innrømme at jeg aldri ville funnet på å kjøre sykkel etter et par glass, fordi om det skal en del til før jeg blir påvirket.
Vi ville nok få flere ulykker, ihvertfall i begynnelsen.
Men jeg mener at strafferammene skulle vært helt annerledes.
Jeg ser ikke noe problem med å kjøre fort hvis du er alene på veien, og veien er oversiktelig. Skulle man derimot misbruke tilliten og kjøre for fort inn i en 60-sone uten fortau og med folk i gatene og kjøre på noen, skal man straffes betydelig strengere enn det man gjør i dag.
Jeg har flere steder i fylket jeg kjører kun for å kjøre fort. Det er steder med lite eller ingen trafikk og svært få avkjørsler. Er jeg alene ser jeg ikke problemet med å tøye fartsgrensene. Er det bil der så kjører jeg rolig med en gang. Bilisten har krav på å forvente at jeg kjører omtrent i 80. Er det snakk om forbikjøring, så går det rolig for seg.
I helgene hender det at det er folk på veiene som går tur. Da bremser jeg uten unntak kraftig ned og tar en svært rolig forbikjøring langt under fartsgrensen. Dette er noe folk setter stor pris på, og det er ikke uvanlig at jeg får et smil og ett nikk som takk.
Det er dette jeg mener med frihet under ansvar. Er fullstendig klar over at flere her på forumet ser på meg som en tulling som bare driver med grisekjøring, noe som jeg strengt tatt driter i, men av de som kjenner meg personlig mener samtlige at jeg er en trygg og fornuftig sjåfør som aldri tar sjanser. Rett og slett fordi jeg planlegger kjøringen slik at ingen legger merke til meg når jeg "grisekjører". -Jeg tar hensyn til alt og alle, men når det ikke er noe å ta hensyn til så bruker jeg sykkelen til det det er ment til: en rå kraftmaskin med masse morro.....!
Men jeg mener at strafferammene skulle vært helt annerledes.
Jeg ser ikke noe problem med å kjøre fort hvis du er alene på veien, og veien er oversiktelig. Skulle man derimot misbruke tilliten og kjøre for fort inn i en 60-sone uten fortau og med folk i gatene og kjøre på noen, skal man straffes betydelig strengere enn det man gjør i dag.
Jeg har flere steder i fylket jeg kjører kun for å kjøre fort. Det er steder med lite eller ingen trafikk og svært få avkjørsler. Er jeg alene ser jeg ikke problemet med å tøye fartsgrensene. Er det bil der så kjører jeg rolig med en gang. Bilisten har krav på å forvente at jeg kjører omtrent i 80. Er det snakk om forbikjøring, så går det rolig for seg.
I helgene hender det at det er folk på veiene som går tur. Da bremser jeg uten unntak kraftig ned og tar en svært rolig forbikjøring langt under fartsgrensen. Dette er noe folk setter stor pris på, og det er ikke uvanlig at jeg får et smil og ett nikk som takk.
Det er dette jeg mener med frihet under ansvar. Er fullstendig klar over at flere her på forumet ser på meg som en tulling som bare driver med grisekjøring, noe som jeg strengt tatt driter i, men av de som kjenner meg personlig mener samtlige at jeg er en trygg og fornuftig sjåfør som aldri tar sjanser. Rett og slett fordi jeg planlegger kjøringen slik at ingen legger merke til meg når jeg "grisekjører". -Jeg tar hensyn til alt og alle, men når det ikke er noe å ta hensyn til så bruker jeg sykkelen til det det er ment til: en rå kraftmaskin med masse morro.....!
Her er jeg både enig og uenig. Hvis noen kjører på f.eks. datteren min i ruspåvirket tilstand, blir jeg skadelidende resten av mitt liv. Sjåføren får i dag nesten ikke noe straff, sammenlignet med det jeg må gå igjennom.Banditbiker wrote:
Kan jo fort bli slik at det er flere enn deg som sitter igjen med et megaproblem etter at du har benyttet deg av din "frihet". Ville hjulpet meg svært så lite om du hadde "tatt ansvar" etterpå om det f.eks hadde resultert i et ødelagt liv for mitt vedkommende.
Men jeg mener fremdeles at det i større grad skulle være opp til hver enkelt å bedømme selv. Skulle man derimot ha så lite kontroll over seg selv at man kjører når man strengt tatt ikke burde, og noe skjer, ja da skal du straffes noe så inni granskauen mer enn det som er tilfelle i dag.
Noen vil sikkert mene at man mister dømmekraften etter en viss mengde alkohol, og det er riktig, men disse kjører jo uansett om det er lov eller ikke.
Har jo også lyst til å nevne det faktum at de fleste her på forumet antageligvis har kjørt i fylla.
Det jeg tenker på da er "dagen derpå" kjøringen.
De fleste betrakter seg ikke som uegnete sjåfører neste dag etter en god natts søvn, men ville allikevel høyst sannsynlig blåst rødt i en eventuell promille-kontroll.
det var fordi de var snille. Du kan bli tatt for fyllekjæring på et rullebrett, sålenge du er på en vei e.l. Det fikk jeg lære i rettslæra, og læreren der er mindre snillGixxerman wrote:Det er faktisk riktig. Var en kompis av meg som hadde en tråsykkel på russebussen sin. Kjedet gikk til helvete en dag så de brukte den som sparkesykkel. Oppe på ett av treffene på Tryvann ble han stoppa av snuten og de lurte på hva han gjorde på en sykkel i fylla. Da sa kompisen min at det ikke kunne regnes som en sykkel, for den hadde jo ikke noe kjede. Det er en sparkesykkel. De flirte godt og lot han selvsagt gåNeoNxiX wrote:får man ikke bot for å sykle i fylla og?
G of the week