Det mener jeg er et bra valg.Trondgv wrote:Det ble forresten TKC70, så får vi se om Postnord leverer like kjapt som de pleier [emoji16] Har til gode at det passerer 2 uker fra jeg har betalt [emoji848]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Den store Dekktråden
- ole m.
- Posts: 1231
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Den store Dekktråden
Re: Den store Dekktråden
Jepp, jeg vet jo ganske godt at det er perfekte dekk for min kjøring, men tenkte det kunne vært gøy å prøvd noe annet, kanskje vi jeg får meg et sett til med hjul [emoji23]ole m. wrote:Det mener jeg er et bra valg.Trondgv wrote:Det ble forresten TKC70, så får vi se om Postnord leverer like kjapt som de pleier [emoji16] Har til gode at det passerer 2 uker fra jeg har betalt [emoji848]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Kant1
- Onkel
- Posts: 3210
- Joined: 06 Oct 2015 06:10
- MC: BMW R1250GSA 2019
Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)
Re: Den store Dekktråden
Du kan jo kjøpe Dakar Liten som delesykkel, den har felger med brand new Anakee Wild påTrondgv wrote: Jepp, jeg vet jo ganske godt at det er perfekte dekk for min kjøring, men tenkte det kunne vært gøy å prøvd noe annet, kanskje vi jeg får meg et sett til med hjul [emoji23]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Re: Den store Dekktråden
Og som forventet leverer Postnord [emoji106] ankom norge i går 12:35 [emoji16]Trondgv wrote:Det ble forresten TKC70, så får vi se om Postnord leverer like kjapt som de pleier [emoji16] Har til gode at det passerer 2 uker fra jeg har betalt [emoji848]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- kvase
- Posts: 4061
- Joined: 04 Oct 2016 10:43
- MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/ - Contact:
Re: Den store Dekktråden
The All New Motoz dekka
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
- Palma
- Posts: 4746
- Joined: 09 Oct 2015 19:20
- MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. - Location: Tjura
- Contact:
Re: Den store Dekktråden
Da har Motoz tractionator rallZ kommet på. Blir artig å se hvordan det blir.
Sent fra min SM-A405FN via Tapatalk
Sent fra min SM-A405FN via Tapatalk
- kvase
- Posts: 4061
- Joined: 04 Oct 2016 10:43
- MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/ - Contact:
Re: Den store Dekktråden
Jeg tror du kommer til å Wheeler my på fram hjulet eller spinne med det under pådrag.-Palma wrote:Da har Motoz tractionator rallZ kommet på. Blir artig å se hvordan det blir.
Sent fra min SM-A405FN via Tapatalk
Ja det blir spennende for flere å høre inntrykk av disse hjula fra Ole både det RaliZ og en del av de andre hadde jo vært gildt vis det blir gode erfaringer
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
Re: Den store Dekktråden
Nå har jeg kjørt noen hundre mil på Pirelli Diablo Rosso III på min KTM RC8R, de er helt rå. Kjempegodt feste i sving og jeg kjenner fort variasjoner i underlag. Jeg har også prøvd de på grusveg, de styrer fint i bra fart. Bakenden slipper jo ved litt gassing, men man kan kjøre på grus med slike dekk.
Og så er de bra på vått, det er vel kanskje det viktigste, man kan holde et ok tempo i regnevær.
Og så er de bra på vått, det er vel kanskje det viktigste, man kan holde et ok tempo i regnevær.
- mekkern
- Posts: 5135
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: Den store Dekktråden
Får de diablodekka raskt varme også?
Re: Den store Dekktråden
Tror det, jeg synes de sitter bra fra start. Det er jo gatedekk.mekkern wrote:Får de diablodekka raskt varme også?
Jeg kjører alltid litt forsiktig i begynnelsen, det passer egentlig bra siden jeg vanligvis starter hjemme
Re: Den store Dekktråden
Ble spurt tidligere hva jeg synes om E-07.
Svaret da var at det er et dekk med greit grep bak på grus, ikke noe å skrive hjem om i sand og det hadde vært kjekt å sammenlignet fordekk med feks TKC-80, som jeg fortsatt har tilgode å prøve.
På asfalt har grepet vært upåklagelig med full tillit i nedlegg.
Men i dag.... hadde jeg et veldig bra tilbud. På vått asfalt- føre.
Lå bak en bil i akselerasjonsfeltet ut på E-18 (for de som har vært på tur med meg tidligere, vet de at «helten« blekner på vått føre og roer betraktelig ned. Slik var det også i dag), farten var nok rundt 60 og feltet er en 270 graders sving. Rett før veien retter seg ut, kom baken ca 1 meter lenger til venstre enn hva som var forventet. Gass ble holdt og høyreben ble stemplet ned i veien. Sykkelen fikk tak igjen, tok en liten kontra, før den kjørte rett frem som om ingenting var skjedd.
I ettertid må det sies at dette er en av de mer kontrollerte sladden jeg har hatt på asfalt. Sykkelen kom stille å rolig ut og gikk litt bråere inn igjen, men stilen til føreren så sikkert litt mindre avslappet ut.
Hvorfor det skjedde? Tja, ikke fart, bør ikke være dekket, rundkjøring og på/avkjøringer i sving kan jo fort være ekstra glatte
Svaret da var at det er et dekk med greit grep bak på grus, ikke noe å skrive hjem om i sand og det hadde vært kjekt å sammenlignet fordekk med feks TKC-80, som jeg fortsatt har tilgode å prøve.
På asfalt har grepet vært upåklagelig med full tillit i nedlegg.
Men i dag.... hadde jeg et veldig bra tilbud. På vått asfalt- føre.
Lå bak en bil i akselerasjonsfeltet ut på E-18 (for de som har vært på tur med meg tidligere, vet de at «helten« blekner på vått føre og roer betraktelig ned. Slik var det også i dag), farten var nok rundt 60 og feltet er en 270 graders sving. Rett før veien retter seg ut, kom baken ca 1 meter lenger til venstre enn hva som var forventet. Gass ble holdt og høyreben ble stemplet ned i veien. Sykkelen fikk tak igjen, tok en liten kontra, før den kjørte rett frem som om ingenting var skjedd.
I ettertid må det sies at dette er en av de mer kontrollerte sladden jeg har hatt på asfalt. Sykkelen kom stille å rolig ut og gikk litt bråere inn igjen, men stilen til føreren så sikkert litt mindre avslappet ut.
Hvorfor det skjedde? Tja, ikke fart, bør ikke være dekket, rundkjøring og på/avkjøringer i sving kan jo fort være ekstra glatte
-
- Posts: 2540
- Joined: 06 Oct 2015 21:02
- MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS - Location: Ænnebu, Vestfold
Re: Den store Dekktråden
Det er vel gjerne to ting som gjør asfalten ekstra glatt, og enda glattere når den er våt.Borg wrote:
Hvorfor det skjedde? Tja, ikke fart, bør ikke være dekket, rundkjøring og på/avkjøringer i sving kan jo fort være ekstra glatte
-"Oppkoking" av bitumen (bindestoffet i asfalten) skjer hvis det er laget for "fet" blanding fra asfaltverket. Det kan synes som svarte områder fra asfalten er ny-lagt, men kan og komme etterhvert der trafikken er ekstra tung, som i svinger.
-Diesel og oljesøl er skikkelig såpeglatte greier. Og enda mer såpeglatt når det kommer vann på. Jeg har sett mye oljesøl etter veia i sommer, ser ut som lekasje fra kjøretøyer, med en lang strupe olje. Det er og mye dieselsøl etter lastebiler og trailere, virker som de "skvulper over" i svinger. Nylig var jeg ute å kjørte med en Transit diesel varebil, og kom bak en trailer som skvetta diesel, i en påkjøringsrampe til E18. Da jeg skulle "gi på " med Transitten ut på E18 i tredje gir, så spant den villt Og den bilen er ikke spesielt sprek altså. Jeg var sjokkert over hvor glatt det var! Hadde det kommet en MC der, så tviler jeg på om den hadde greid seg uten å tryne.
Så vær OBS på de svarte bitumen-partiene i asfalten, og olje/diesel-søl!!
- kvase
- Posts: 4061
- Joined: 04 Oct 2016 10:43
- MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/ - Contact:
Re: Den store Dekktråden
Hadde samme opplevelse med mitt Motoz 150/70B18 GPS i dag på vått føre --mm ser en på dekk profilen så ser mitt ut som det har en slakk bue som blir brått kanta slik at gummyen som er på kanten blir litt myk og får en tendens til å skli sideveis letter på vått føre opplevde det samme på tørr bane Våler banen H K60 dekk så adventur dekk 50/50 kan slippe letter i sving en gate dekkBorg wrote:Ble spurt tidligere hva jeg synes om E-07.
Svaret da var at det er et dekk med greit grep bak på grus, ikke noe å skrive hjem om i sand og det hadde vært kjekt å sammenlignet fordekk med feks TKC-80, som jeg fortsatt har tilgode å prøve.
På asfalt har grepet vært upåklagelig med full tillit i nedlegg.
Men i dag.... hadde jeg et veldig bra tilbud. På vått asfalt- føre.
Lå bak en bil i akselerasjonsfeltet ut på E-18 (for de som har vært på tur med meg tidligere, vet de at «helten« blekner på vått føre og roer betraktelig ned. Slik var det også i dag), farten var nok rundt 60 og feltet er en 270 graders sving. Rett før veien retter seg ut, kom baken ca 1 meter lenger til venstre enn hva som var forventet. Gass ble holdt og høyreben ble stemplet ned i veien. Sykkelen fikk tak igjen, tok en liten kontra, før den kjørte rett frem som om ingenting var skjedd.
I ettertid må det sies at dette er en av de mer kontrollerte sladden jeg har hatt på asfalt. Sykkelen kom stille å rolig ut og gikk litt bråere inn igjen, men stilen til føreren så sikkert litt mindre avslappet ut.
Hvorfor det skjedde? Tja, ikke fart, bør ikke være dekket, rundkjøring og på/avkjøringer i sving kan jo fort være ekstra glatte
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
- Palma
- Posts: 4746
- Joined: 09 Oct 2015 19:20
- MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. - Location: Tjura
- Contact:
Re: Den store Dekktråden
Lei opplevelse Borg. Godt du taklet den med stoisk ro og tok den pent inn. Det virker jo som om det kunne vært noe diesel i veien der?? Bensinstasjon i nærheten??
Har vært borti lignende, ikke gøy egentlig.
Har vært borti lignende, ikke gøy egentlig.