opera er er blitt gratis!

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Firefox er jo akkurat det samme som IE bruksmessig og utseendemessig. Eneste forskjellen er at jeg har hatt knot med en del sider med Firefox som jeg aldri har med IE. Derfor ser jeg på Firefox som noe helt ubrukelig. Ser likt ut, og funker likt, men har barnesykdommer. Gidder ikke kaste bort tid på søppel :)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Har forøvrig funnet en ting som jeg kan nevne om Opera nå. Den bruker veldig mye ressurser. Den kommer glætt opp i 100.000k, og det er mye, kun for en nettleser. Nå har jeg selv en ganske bra maskin med 2GB Ram så det er ikke så farlig for mitt vedkommende, men hva med de som sitter på en middelmådig og utdatert hjemmepc.
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Post by _Adler_ »

Gixxerman wrote:Firefox er jo akkurat det samme som IE bruksmessig og utseendemessig. Eneste forskjellen er at jeg har hatt knot med en del sider med Firefox som jeg aldri har med IE. Derfor ser jeg på Firefox som noe helt ubrukelig. Ser likt ut, og funker likt, men har barnesykdommer. Gidder ikke kaste bort tid på søppel :)
Er totalt uenig i det du sier! Firefox ligner på IE på mange måter, men mye er forbedret og nytt, funksjoner som bla. Opera også har (noen i alle fall). Kan nevne tabbed browsing, muligheter til å laste ned extensions (plugins); kan nevne Adblock (fjerner reklame, bilder osv. fra sider m.m.) IE er en spyware-, adware- og av og til også en virus magnet. Får bortimot ikke noe spyware på maskinen etter at jeg sluttet å bruke IE. Grunnen til at noen sider ikke funker i Firefox, er at noen folk er så enveiskjørte at de lager sider som KUN virker skikkelig med IE! Det er ikke Firefox og Mozilla sin skyld...
Firefox er også i mange tilfeller raskere enn IE.
Syns du fremdeles Firefox er søppel!? :x


Image
Yamaha Aerox 2004

Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Det bildet der passer kanskje for en fjortis med sin første PC, men ikke her. Surfer man bare på tull og tøyse sider så er det jo klart at ett og annet kan komme, men da har man seg selv å skylde.

Har forøvrig et par ting å nevne som jeg ikke liker helt i Opera. Den største bug'en er at den ofte ikke laster en hvilken som helst side helt ferdig, eller at det blir feil på siden. Må sitte og reloade siden ørten ganger før ting blir bra, og om jeg har surfet lenge, og har en del sider oppe, så blir den ofte treg. Enkelte ting som FTP nedlastinger osv får jeg feil på, det gjør jeg ikke i IE. Jeg har også fått en del slike feil i Firefox. Internet Explorer bare funker den, men den har jo disse sikkerhetsmessige "feilene" som alle nevner da. Bare man bruker hodet så er Internet Explorer den enkleste og beste nettlesern. Alle funksjonene og tilleggsgreiene i Opera er veldig artig, men det tar jo år om man skal lære seg alt. Man bruker altså masse tid bare på å lære seg nettlesern. I Internet Explorer er det tut og kjør, no hazzle.
Jeg skal bruke Opera nå noen måneder fremover så skal vi se om enkelte av bugsene kan la seg fikses på, om ikke blir det kanskje å bytte tilbake.

EDIT: Snakker om driten. Nå nettopp skulle jeg sjekke været på met.no og jeg har nå prøvd å reloade siden ørten ganger men den ser fortsatt lik ut. Når slike ting skjer så må jeg da altså åpne den nettleseren som faktisk funker, ja INTERNET EXPLORER:

Image

EDIT2: Nå prøvde jeg meg igjen på samme Radar varselet og da fikk jeg denne meldingen:
404: Not found
Siden finnes ikke.

Du har forsøkt å åpne en side som ikke finnes på met.no. Grunner til dette kan være:
Den kan ha skiftet adresse.

Du kan ha brukt et gammelt bokmerke.
Sjekk at du har skrevet inn riktig url (internettadresse), eller gå til hovedsiden for met.no.

Dersom vi har en brutt lenke så send oss gjerne en e-post for å si i fra om hvor den brutte lenken er.
User avatar
gilera rp
Posts: 102
Joined: 29 Apr 2005 23:48

Post by gilera rp »

Gixxerman wrote:Da har jeg lagt inn nyeste versjon av Opera. Goddamn, dette er jo leketøy for unga :lol: Sitter og leker meg med voice commands. Sexy stemme på hu dama :smt044
Hvordan får du den funksjonen til?
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ctrl+F12 -> Advanced -> Voice -> Enable Voice-controlled browsing

Image

Skal sies at mange av de talestyrte greiene bare er tullball. F.eks og åpne en link man først må markere. Men i svarte granskauen da, hvorfor ikke bare trykke på linket hvilket tar mye kortere tid :roll:

Første du burde si er: Opera voice commands

Da tar den deg til en side hvor alle kommandoene står.
Post Reply