Mc-forumet; stortingsvalg

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.

Hvilken parti?

Poll ended at 12 Sep 2005 23:40

AP
8
21%
KrF
0
No votes
Frp
11
29%
RV
2
5%
Sv
2
5%
Sp
6
16%
Venstre
2
5%
Høyre
1
3%
Kystpartiet
2
5%
Ingen av dem
4
11%
 
Total votes: 38

Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Nå har han ikke vært arbeidsledig noe lenge, men stemmer jo litt det du sier... :wink:
Image
Pollti

Post by Pollti »

Som man reder ligger man Lassie. Det er da ikke meningen en skal gå fra gård og grunn heller fordi det er litt trangt med jobb i en periode.
User avatar
lassie
Posts: 865
Joined: 01 May 2005 00:17
MC: 08 HD Fat bob
Location: akershus

Post by lassie »

Nei, pollti, det er akkurat det som er poenget mitt :)

Desmo har nok slitt for det han har i dag, og det skal han selvfølgelig få beholde fordi om han er arbeidsledig i en periode.

Det hender til og med at man ikke kan noe for at man er arbeidsledig, så det er ikke sikkert alle ligger slik de reder :)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

lassie wrote:
Desmo wrote:Skremmende mange som tror FrP vil gi vanlige lønnsmottagere bedre kår,og trygghet. De vil kanskje gi dem en "trygghet"........ Om at de ikke skal ha noe å si lenger.
:smt034
" Opp alle jorden bundne treller.
Opp i som sulten knuget har."
:smt034


"BORGERLIGE LAKEIER!!!!!!! SIBIR ER FOR GODT FOR DERE!"
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:


Ture baller med dere! :P
Ser at du sitter arbeidsledig med to relativt nye mc`er. fin bil og hus, så de borgelige kan ikke være så ille :evil: De har jo tross alt styrt noen år nå.
Bare svar på tiltale :)
Jeg vil si at nettopp på grunn av føringer lagt av sittende regjering er jeg arbeidsløs. Bruken av vikarer,og kort-tidsansatte er økt. Faktisk lagt til rette for fra regjeringen, til arbeidsgiveres store glede.
Hadde det vært som før,hadde jeg hatt fast ansettelse i kommunen etter ett års vikariat i en og samme stilling. Jeg var vaktmester i 18 mnd. på samme sted.

Hvem er stolte av rentenivået i landet? Regjeringen.
Hvem nyter godt av lavt rentenivå? Alle som har lån.
Hvem taper på rentenivået? De som har penger i banken!
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Har penga i lomma jeg, når jeg er så heldig å ha noe :)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Gixxerman wrote:Har penga i lomma jeg, når jeg er så heldig å ha noe :)
Madrassen er bedre! Kan du tenke bedre "vuggesang",enn knitringen fra 1000-lapper? :roll:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

"Sover man urolig" så er vel ikke dét det største problemet :lol:
R
Posts: 418
Joined: 23 Apr 2005 19:02

Post by R »

Heh, ser at Frp leder valget her... dette kan bli artig.
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

siste sjans til å stemme i dag, mc-forumnet valget slutte kl 23:40 i dag 12set
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Post by _Adler_ »

Frp selvsagt, fordi jeg er drittlei av at alt skal være så dyrt i Norge! Avgifter, skatt osv. For ikke å snakke om avgifter knyttet til motorkjøretøyer. Frp vil også bruke oljepenger som jeg syns skulle vært en selvfølge, for bla. å bygge ut veiene i Norge, få vekk bomstasjonene og få gratis ferger (de som er knyttet til riksveier). Så Frp er nok best, etter min mening!
Yamaha Aerox 2004

Image
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Deam on _Adler_ :roll:
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Post by _Adler_ »

8) Jeg stoler på Frp 8)
Det er de eneste som har lyst til å gjennomføre dette skikkelig, de fleste andre partiene vil jo bare sette opp avgiftene (venstre vil sette opp momsen!) og fortsette med å bruke lite av oljefondet. En bensipris på 12-13 kr er ikke nødvendig i et så rikt land som norge er, Frp vil jo senke den til 8 kr!
Yamaha Aerox 2004

Image
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Ja,jeg gjorde min borgerplikt. Og stemte på ett lovlig politisk parti. Det gjorde vel de fleste av norges befolkning. Nå er det spennende å se utfallet.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Post by _Adler_ »

Desmo wrote:Ja,jeg gjorde min borgerplikt. Og stemte på ett lovlig politisk parti. Det gjorde vel de fleste av norges befolkning. Nå er det spennende å se utfallet.
Hvilket parti stemmte du på da, Desmo?
Yamaha Aerox 2004

Image
User avatar
lassie
Posts: 865
Joined: 01 May 2005 00:17
MC: 08 HD Fat bob
Location: akershus

Post by lassie »

Pass på blodtrykket nå desmo :)

Det som skjedde før var at man ikke fikk forlenget vikariatet etter ett år, så kanskje du faktisk fikk seks måneder ekstra? Vanskelig å si hva som kunne skjedd vissomatte-dersomatte 8)

Uansett om renta er høy eller lav er det noen som klager, men jeg synes det er bedre at de som har masse penger i banken tjener mindre på dem, enn at familier må gå fra hus og hjem. Så klager du over lave renter er du vel mer egoistisk enn en gjennomsnitts frp-velger :smt043

Uansett, det ser faktisk ut som det blir regjeringsskifte nå, bare å belage seg på høyere skatter. :smt013

Edit: Glemte denne historien:

Ti kamerater spiste middag sammen på restaurant hver dag.Regningen kom alltid
på 1000 kr totalt.Siden det var stor forskjell i inntekt og formue hos de ti,
ble de enige om å dele regningen på samme måte som skattesystemet.
De fire fattigste slapp å betale.Den femte betalte 10 kr,den sjette 30 kroner,den syvende 70 kr,den åttende 120 kr,den niende 180 kr og den tiende og rikeste skulle betale 590 kr.
Alle var fornøyde med ordningen,inntil resrauranteieren en dag tilbød et avslag på
200 kr pr middag. Fortsatt ville gruppen dele regningen etter skattemodellen,så de fire fattigste skulle ikke betale.Spørsmålet var hva som skulle skje med de seks andre;hvordan
skulle rabatten fordeles?
200 kr delt på 6 ble33,33 kroner i avslag.Det betød at person fem og seks ville få
betalt for å spise,og det var klart urimelig.
Restauranteieren foreslo å redusere regningen omlag likt for alle, og ville utarbeide ett forslag: Det innebar at den femte også fikk spise gratis,den sjette skulle
betale 20 kr,den syvende 50 kr,den åttende 90 kr,den niende 120 kr,mens den rikeste fikk redusert regningen fra 590 - til 520 kr.
Alle fikk lavere pris og ingen kom dårligere ut enn før.Utenfor restauranten
begynte de imidelertid å sammenligne hva de hadde spart...

Jeg sparte bare en tier,mens han sparte 70 kroner,sa sjettemann og pekte på den
rike tiendemann.
Akkurat,sa femtemann,som også fikk ti kr i avslag.-Han er rik,men fikk likevel syv ganger så mye som meg.
Hvorfor skal de rike alltid få mest,ropte den syvende,som fikk 20 kr i rabatt.
Og vi fikk jo ingen ting ropte de fire fattige i kor.Dette systemet utnytter de fattigste!

Stemningen ble raskt så hatsk at de ni banket opp tiendemann.Neste kveld kom han ikke til middagen,så de spiste uten ham.
Da regningen kom oppdaget de noe enda viktigere.
Det manglet 520 kroner.

Noe å tenke på.
Last edited by lassie on 12 Sep 2005 21:24, edited 1 time in total.
Post Reply