Aprilia SR 50 ditech

Prat om moped & scooter.
Post Reply
Sponkel
Posts: 1
Joined: 15 Dec 2010 22:16

Aprilia SR 50 ditech

Post by Sponkel »

Heisann folkens. Har litt problemer med min Aprilia scooter nå i vinterstiden, og jeg har ikke så meget god peiling på hverken scooter, moped eller noe. Den er kjøpt i Spania, 2003 modell, brukt omtrent 8-10k på å fikse den opp det siste 1 og 1/2 året nå. Scooteren gikk greit forrige vinter, men fikk for 2 uker siden ikke start på den å regnet med det var kulden. Jeg ladet opp batteriet igjen og startet scooteren som aldri før. Litt hurkete, men gikk greit. Så gikk jeg nå tirsdag uten å starte den og skulle starte den idag da jeg fikk samme problem som for 2 uker siden. Jeg skulle ta ut batteriet å lade det idag da jeg fant ut at scooteren nå lekker bensin, det er helt greit, noe problemer med slangen antageligvis. Men jeg skulle kikke etter hvor den lakk da jeg så at deler av motoren, bensinslangen, litt på tennplugghetta osv var dekket av noe som så ut som snø eller erk fra batteriet. Det var ikke erk, for har batteriet litt avgrenset fra motoren.

Håper noen kan hjelpe meg :)
stoppitide
Posts: 261
Joined: 12 Nov 2007 22:06
MC: Ducati Monster S2R 800

Re: Aprilia SR 50 ditech

Post by stoppitide »

For noen år siden brukte jeg en SR Ditech. Ett av problemene på disse er at det danner seg noe slimaktig (erk??) i forbindelse med oljetilførselen/bensindysene. Resultatet er at det kan bli tett og i så fall vil det være naturlig at problemet forsterkes i kulden. Verkstedet fortalte om en løsning som jeg tror dreide seg om et ekstra filter e.l. Mitt råd blir da å kontakte et verksted som har erfaring med Ditech for å spørre. Bensinlekkasje og dårlig batteri må også fikses selvfølgelig.
Post Reply