Page 1 of 1

Yamaha R6 2004. Bryter for Lav & høy effekt?

Posted: 31 May 2010 19:35
by KarisariR6
Hei jeg lurer på om det er mulig å montere en sånn bryter som bytter fra Lav effekt til Høy effekt eller omvendt, på min Yamaha R6 2004.?
Har lav effekt men vil ha mest mulig av sykkelen min, ned plombering ( effekt redusering) er i min og andres teori at det sliter motoren.
Noen som Kan gi meg tips og muligheter for å skaffe sånne Kit eller monterings sett? Nettsider eller Forhandlere/Verksted.

Har ikke lyst å betale en inni ræva til omregistering til høy effekt som koster shjorta av de fleste av oss.

Re: Yamaha R6 2004. Bryter for Lav & høy effekt?

Posted: 31 May 2010 19:40
by Speedy Gonzales
For det første så er det idioti av deg å vurdere å kjøre ett kjøretøy som du ovrhodet ikkje har lov til.

hadde det vært bil og den var chippet slik at du fikk 20-40 hk mer hadde eg ikkje sagt noe, men dette er en motorsykkel der du vil få mye mer effekt..

Men men.

For det andre lurer eg på hvorfor du tror at dette kan skade motoren??

Re: Yamaha R6 2004. Bryter for Lav & høy effekt?

Posted: 31 May 2010 20:06
by Hchaugen
Plombe skader motoren? O_O

Totalvraker du sykkelen og forsikringra begynner å snoke, får ikke du ei krone tilbake. Eller enda verre, om du skader et menneske for livet.

Ikke ødelegg for resten av oss:)

Re: Yamaha R6 2004. Bryter for Lav & høy effekt?

Posted: 31 May 2010 22:07
by Flydude
Lest igjennom denne: http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=24&t=8066 (Innlegg 5 er nok aktuelt for deg)

Personlig kjørte jeg mellomklasse i to år lovlig og angrer ikke. Første sesong med fulleffekt i år. Det er mer enn nok krefter i 34hk. Ikke bli en verdensmester og ta livet av deg eller andre 8) Jeg lever for adrenalin og spenning, men innså dumskapen ved å kjøre ulovlig og hva slags kjipe situasjoner du kan komme opp i.



Men jeg ser at du skriver du ikke har lyst til å registrere om til fulleffekt? Så kanskje du har lov til å kjøre fulleffekt da?
Da lurer jeg på om du har sjekket ut hva en omregistrering koster. Har sykkelen vært registrert fulleffekt før, koster det ikke mye. Under 500,- på biltilsynet. Jobben på verkstedet er det som koster. Hvis den ikke har vært registrert før må du ut med hk-avgift i tillegg. Men denne synker for hvert år, og skal vel være 0 etter 10 år. Så en 6 år gammel sykkel er kanskje ikke så dyr i hk-avgift. Skal finnes kalkulator på nett for å sjekke sånt.

Re: Yamaha R6 2004. Bryter for Lav & høy effekt?

Posted: 31 May 2010 22:14
by KarisariR6
OK for det første. dere to som river kjeft over et enkelt spørsmål, synes jeg er dårlig. Jeg stilte et spørsmål angående Bryter for lav/Høy effekt .
Min Tro om at ned plombering er skadelig for motor har sine grunnner, men thar ingen intensjon å begrunne. Vennligst svar på spørsmålet anngående Lav/Høy effekt bryteren eller hvor mye det kan koste å omregistrere til høy effekt, råd tips eller noe.'
Jeg skal ærlig inrømme at jeg søker power som mange andre , men kjører med hensyn.

Mye motor og eventyr lyst = MYE ANSVAR PÅ Fører

Re: Yamaha R6 2004. Bryter for Lav & høy effekt?

Posted: 31 May 2010 23:11
by supermons
Kjenner ikke til den sykkelen, så vet ikke om det er mulig å montere høy/lav bryter.

Men hva det vil koste deg å eventuelt betale for ekstra effekt kan du regne ut her.

Re: Yamaha R6 2004. Bryter for Lav & høy effekt?

Posted: 01 Jun 2010 06:07
by Speedy Gonzales
KarisariR6 wrote:OK for det første. dere to som river kjeft over et enkelt spørsmål, synes jeg er dårlig. Jeg stilte et spørsmål angående Bryter for lav/Høy effekt .
Min Tro om at ned plombering er skadelig for motor har sine grunnner, men thar ingen intensjon å begrunne. Vennligst svar på spørsmålet anngående Lav/Høy effekt bryteren eller hvor mye det kan koste å omregistrere til høy effekt, råd tips eller noe.'
Jeg skal ærlig inrømme at jeg søker power som mange andre , men kjører med hensyn.

Mye motor og eventyr lyst = MYE ANSVAR PÅ Fører
Hva du synst er dårlig er for meg likegyldig. Klarer noen av oss å forandre tankegangen din har vi lyktes spør du meg.

Hadde jo vært alright med en begrunnelse om hvorfor en nedstruping kan skade motoren.
Kanskje vi finner ut at det er sant??

Når det gjelder en bryter for høy/lav effekt ser eg for meg at dette kan bli veldig dyrt, om overhodet mulig på sykkelen din.

Det finnes jo tuning apparater til bil der du kan velge mellom forskjellige steg/software, men aner ikkje om du får det til "eldre" sykkler.

Ellers vil eg anbefale deg å ringe ett tuning verksted, de vet som oftest slike ting.

Re: Yamaha R6 2004. Bryter for Lav & høy effekt?

Posted: 01 Jun 2010 10:17
by Hchaugen
/sigh

Re: Yamaha R6 2004. Bryter for Lav & høy effekt?

Posted: 01 Jun 2010 11:59
by Speedy Gonzales
? :-k

Re: Yamaha R6 2004. Bryter for Lav & høy effekt?

Posted: 01 Jun 2010 12:13
by Hchaugen
Ikke ment til deg speedy!
Latterlig av folk å tro at man skal få hjelp av å gjøre ulovlige ting!

Re: Yamaha R6 2004. Bryter for Lav & høy effekt?

Posted: 01 Jun 2010 17:41
by bengtern
kasari :) det er sikkert fullt mulig ja ;) ta kontakt med et verksted fikser det sikkert de, koster sikkert noen tusen, men det er jo så klart mye bedre enn og kutte en kabel :P hørt om mange som har satt opp og sånn, har ihvertfall møtt mange som har gjort det. Hva du velger å gjøre er opp til deg for min skyld, legger meg ikke opp i det :) kjør forsiktig da ;)

Re: Yamaha R6 2004. Bryter for Lav & høy effekt?

Posted: 01 Jun 2010 21:17
by KarisariR6
Tusen takk for all hjelp anngående Bryter for Lav og Høy effekt.
Jeg får se om det blir gjort eller forbli lav effekt, Hadde vært fin om dere kunne anbefale noen tuning verksted eller veksted for sykkel liggenede i Nord og Sør Trøndelag.

Takk Til Speddy gonzalez , Bengtern og Flydude, for nyttig Info.