mellomtung forsikring gsx
mellomtung forsikring gsx
hei hyggelig at forumet er oppe igjen!
har litt spørsmål om forsiking. Fattern har foriksing i vesta, og han har ringt og snakka med de om forsiking på gixxern min, men de sa at den må være regga på han hvis den skal gå på forsikinga hans. Ingen muligheter for at den kan stå regga på meg, men på hans forsikring? er det ikke noe som heter familie forsikring?
noen som har erfaringer med bilsport&mc forsikring? bra selskaP?
fikk tilbud fra gjensidige på 35 tusen for full kasko helt sykt.. dette er med 20% start bonus.
Har også fått tilbud fra terra 1 Ansvar m/full kasko (20% start bonus) kr. 18.792,- 2. Ansvar m/brann-tyveri (20% start bonus) kr. 8.152,-
er jo mye bedre, men er ikke dette vel dyrt også? :S
har litt spørsmål om forsiking. Fattern har foriksing i vesta, og han har ringt og snakka med de om forsiking på gixxern min, men de sa at den må være regga på han hvis den skal gå på forsikinga hans. Ingen muligheter for at den kan stå regga på meg, men på hans forsikring? er det ikke noe som heter familie forsikring?
noen som har erfaringer med bilsport&mc forsikring? bra selskaP?
fikk tilbud fra gjensidige på 35 tusen for full kasko helt sykt.. dette er med 20% start bonus.
Har også fått tilbud fra terra 1 Ansvar m/full kasko (20% start bonus) kr. 18.792,- 2. Ansvar m/brann-tyveri (20% start bonus) kr. 8.152,-
er jo mye bedre, men er ikke dette vel dyrt også? :S
Nå:Gsx-r600 k8
Re: mellomtung forsikring gsx
Jeg har ordnet det slik at sykkelen min er registrert og forsikret gjennom min far med full kasko, tror den kom på rundt cirka 8000 kr hos Gjensidige. En av bilene hans er derimot forsikret på meg for at jeg skal kunne spare opp en bonus.
Med tanke på de prisene du har fått oppgitt ville jeg ha forsøkt noe det samme. Og hadde jeg vært deg ville jeg ikke ha gått for annet enn full kasko, det er veldig kjekt å ha når uhellet først er ute.
Med tanke på de prisene du har fått oppgitt ville jeg ha forsøkt noe det samme. Og hadde jeg vært deg ville jeg ikke ha gått for annet enn full kasko, det er veldig kjekt å ha når uhellet først er ute.
Re: mellomtung forsikring gsx
ja har helst lyst på full kasko. Ja det er bare det at, fattern ikke vil at den skal stå regga på han fordi han tror at jeg kanskje vil gjøre noe ulovlig med sykkelen og at det da vil gå ut over ham. men vil det gjøre det?? Hvis jeg står som eier og fører over sykkelen, å den står regga på faren min og hans forsikring. Vil da f.eks hvis jeg fjerner 34hk sperra og blir tatt av polisen, og får ca.60 tusen i bot, vil noe av det gå utover ham da?Lord Erik wrote:Jeg har ordnet det slik at sykkelen min er registrert og forsikret gjennom min far med full kasko, tror den kom på rundt cirka 8000 kr hos Gjensidige. En av bilene hans er derimot forsikret på meg for at jeg skal kunne spare opp en bonus.
Med tanke på de prisene du har fått oppgitt ville jeg ha forsøkt noe det samme. Og hadde jeg vært deg ville jeg ikke ha gått for annet enn full kasko, det er veldig kjekt å ha når uhellet først er ute.
det eneste det kan gå utover ham, er vel bare forsikrings bonusesen hvis jeg f.eks krasjer? jeg har ikke peiling, men er vel eier og fører som står ansvarlig? hvis det ikke går utover ham i det heletatt, blir det ikke noe problem, så da kan jeg fikse forsikring og regging på ham
Nå:Gsx-r600 k8
Re: mellomtung forsikring gsx
Det er jo selvsagt en ordning faren din må være inneforstått med og godta. Og ja, det går utover forsikringsbonusen hans dersom du krasjer eller skader sykkelen på andre måter. Sånn sett har en god grunn til å være litt bekymret, uhell skjer lett. Forøvrig er jeg ganske sikker på at sykkelen må være registrert på faren din for at den skal kunne inkluderes i hans forsikring, og så vidt jeg vet er ikke forsikringsselskapene spesielt glad i at man gjør slikt, så det kan være like greit å ikke nevne det for dem.
Akkurat det med fjerning av plombe tror jeg sjelden noen blir tatt for på større motorsykler (?). Selvsagt, om du har en sykkel som er registrert som laveffekt og du krasjer i 260 km/t så vil nok forsikringsselskapet være vanskelig, men det vil nok ikke være et problem for deg (if you catch my drift)...
Akkurat det med fjerning av plombe tror jeg sjelden noen blir tatt for på større motorsykler (?). Selvsagt, om du har en sykkel som er registrert som laveffekt og du krasjer i 260 km/t så vil nok forsikringsselskapet være vanskelig, men det vil nok ikke være et problem for deg (if you catch my drift)...
Re: mellomtung forsikring gsx
Politiet er ganske nazi på folk som har jukset med effekten her på østlandet, og de er spesielt ute etter gixxere siden det har vært en del episoder med gixxere som har blitt solgt som laveffekt på papiret men fulleffekt i virkeligheten.
Re: mellomtung forsikring gsx
Hvordan foregår det egentlig? Jeg har hørt om saker hvor politiet har hatt testutstyr på parkeringsplasser og tatt inn mopeder for test, men har aldri hørt at dette har blitt gjort med motorsykler...
Re: mellomtung forsikring gsx
Yes det stemmer, de i vesta sa det, men faren min mener at selv om jeg står som eier vil han stå for den tekniske standen på kjøretøyet pågrunn av at den står regga på ham, stemmer dette? har ikke noe planer om å sette opp sykkelen, ihvertfall ikke hvis det kan gå utover ham, hvis den står regga på ham. Men f.eks har jeg ei potte som bråker litt for mye og blir stoppa, mener han at da vil han få bot fordi sykkelen ikke er i godkjent teknisk stand.Lord Erik wrote:Forøvrig er jeg ganske sikker på at sykkelen må være registrert på faren din for at den skal kunne inkluderes i hans forsikring, og så vidt jeg vet er ikke forsikringsselskapene spesielt glad i at man gjør slikt, så det kan være like greit å ikke nevne det for dem.
Nå:Gsx-r600 k8
Re: mellomtung forsikring gsx
Det er fører som skal sørge for at kjøretøyet han fører er i teknisk forskriftsmessig stand.
Din far kan bare si at du stjal nøklene
Uansett, har ikke faren din lyst til å ha MC'en regga på seg med deg som sjåfør, så må du vel bare godta det?
Din far kan bare si at du stjal nøklene
Uansett, har ikke faren din lyst til å ha MC'en regga på seg med deg som sjåfør, så må du vel bare godta det?
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Re: mellomtung forsikring gsx
Den episoden jeg hørte om gikk på at de stoppet alle syklene på vei til grava, og der det var "skjellig grunn til mistanke" eller hva det nå heter (alle som var laveffekt i vognkortet), så tauet de inn syklene og benket dem hos et MC-verksted (tror det var Fast bikes). Har også hørt at det er en MC-purk som kjører mye frem og tilbake i området rundt grava på onsdager og sjekker vognkort. De er svært klar over at det jukses med det, og har visst begynt å bli nøyere på kontrollene.
Har du "bråkepotte" så får du bare mangellapp. Sett på originalanlegget til du skal på visning, så ordner det seg.
Har du "bråkepotte" så får du bare mangellapp. Sett på originalanlegget til du skal på visning, så ordner det seg.
Re: mellomtung forsikring gsx
Du KAN jo bare kjøre med 34 hk i et par år så slipper du alle bekymringene Det er jo deilig å slippe å se seg over skuldrene og bli paranoid hver gang du ser en politibil.
Re: mellomtung forsikring gsx
Godt poeng.knetrom wrote:Du KAN jo bare kjøre med 34 hk i et par år så slipper du alle bekymringene Det er jo deilig å slippe å se seg over skuldrene og bli paranoid hver gang du ser en politibil.
Re: mellomtung forsikring gsx
bare så du vet det.. om du har planer å fjerne sperra:
- du kan få en "bot/avgift" på 1000kr pr hk sykkelen er oppjuster
- bli tatt for dokument forfalskning, noe som kan være opptil 2års fengsel
- har du blitt tatt pga hastighet kan førekortet ryke inntill to år
- har du vært utsatt for ulykke med kanskje store personskader kan du som fører + faren din som eier måtte stå til ansvar og får regress fra forsikringen. kan være milionbeløp.
kjører du en tung regget sykkel med forsikring som tung:
- miste lappen
- har du vært utsatt for ulykke med kanskje store personskader kan du som fører + faren din som eier måtte stå til ansvar og får regress fra forsikringen. kan være milionbeløp.
så vil tro det er tryggere å ha en fulleffekter....
er sikkert mere som kan skjer og... men dette er en del av di "vanligste" tingene.... så tenk deg om ett par ganger føre du gjør noe... greit en 34hk er kjipt når du vet du har mere å gå på... men kan ha det ganske gøy med en mellomklasse i svingene og...
- du kan få en "bot/avgift" på 1000kr pr hk sykkelen er oppjuster
- bli tatt for dokument forfalskning, noe som kan være opptil 2års fengsel
- har du blitt tatt pga hastighet kan førekortet ryke inntill to år
- har du vært utsatt for ulykke med kanskje store personskader kan du som fører + faren din som eier måtte stå til ansvar og får regress fra forsikringen. kan være milionbeløp.
kjører du en tung regget sykkel med forsikring som tung:
- miste lappen
- har du vært utsatt for ulykke med kanskje store personskader kan du som fører + faren din som eier måtte stå til ansvar og får regress fra forsikringen. kan være milionbeløp.
så vil tro det er tryggere å ha en fulleffekter....
er sikkert mere som kan skjer og... men dette er en del av di "vanligste" tingene.... så tenk deg om ett par ganger føre du gjør noe... greit en 34hk er kjipt når du vet du har mere å gå på... men kan ha det ganske gøy med en mellomklasse i svingene og...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
Re: mellomtung forsikring gsx
Forutenom de andre gode poengene RH kom med her, så vil jeg gjerne stemme i at mellomklassen kan være gøy. Jeg kjørte mellomklasse i fjor, og syntes det var topp. Ærlig talt la jeg merke til at jeg manglet gamp først og framst når jeg hadde andre med meg bakpå. Og kanskje det vil gjøre faren din litt mer villig til å forsikre den for deg dersom han slipper å tenke på at du kjører ulovelig.RH racing wrote:...er sikkert mere som kan skjer og... men dette er en del av di "vanligste" tingene.... så tenk deg om ett par ganger føre du gjør noe... greit en 34hk er kjipt når du vet du har mere å gå på... men kan ha det ganske gøy med en mellomklasse i svingene og...
Re: mellomtung forsikring gsx
Det er et veldig godt poeng!knetrom wrote:Du KAN jo bare kjøre med 34 hk i et par år så slipper du alle bekymringene Det er jo deilig å slippe å se seg over skuldrene og bli paranoid hver gang du ser en politibil.
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
Re: mellomtung forsikring gsx
man er uansett paranoid hva enn man kjører... så å slippe litt av den følelsen når man faktisk kjører pent er gull verdt...Joachim wrote:Det er et veldig godt poeng!knetrom wrote:Du KAN jo bare kjøre med 34 hk i et par år så slipper du alle bekymringene Det er jo deilig å slippe å se seg over skuldrene og bli paranoid hver gang du ser en politibil.
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!