MP3-spiller for MC

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

MP3-spiller for MC

Post by Lord Erik »

Er det noen som vet om det finnes en MP3-spiller som er ment å bruke på motorsykkel? Kunne godt tenkt meg å ha en MP3-spiller som jeg hadde ved styre en plass. En med relativt lette menyer og store knapper slik at det ble minimalt med fikling. Det hadde også vært en fordel hvis den tålte en regnskyll, men det er ikke et viktig krav ettersom det ikke pleier å bli så vått rett bak vindskjermen.

Noen som har vært borti noe lignende? Jeg begynner å bli smått lei av å fikle med iPhonen i lommen mens jeg kjører. For ikke å snakke om at lommen min ikke er spesielt vanntett, og at jeg mistet min forrige MP3-spiller til den våte graven på den måten. ;-)

På forhånd takk!
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: MP3-spiller for MC

Post by RH racing »

ipod med "fjernkontroll" kan bare bytte opp og ned på sangene da.. ikke bla.. + volum... ikke prøvd den, men en kompis har den...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: MP3-spiller for MC

Post by Lord Erik »

Der sier du noe. Det har jeg ikke vurdert. Skal sjekke det ut.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: MP3-spiller for MC

Post by RH racing »

denne er også såpass at du kan vri denne med hanske på... men hvor mye vann den tåler vet jeg ikke
kjører selv til tider med ipod.. men stter den bare på shuffle...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Rimol
Posts: 497
Joined: 21 Dec 2007 18:03
MC: Honda CBR 1000RR Fireblade
Location: Trondheim

Re: MP3-spiller for MC

Post by Rimol »

Hender seg at jeg og kjører med iPod. Jeg har sånn festen for å ha den på armen. funker greit å skifte sanger men å justere volum er det ingen håp i [-(
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: MP3-spiller for MC

Post by RH racing »

på mine koss hode telefoner har jeg volum bryter der.. denne fester jeg helt oppe ved halsen... og klarer denne med sommer hanskene... men ikke ofte jeg justerer uansett..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: MP3-spiller for MC

Post by Northman »

Får du hodetelefonene under hjelmen?
It is better to exist unknown to the law.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: MP3-spiller for MC

Post by Lord Erik »

Jeg har Koss som jeg har koblet på Autocomen min ettersom de hodetelefonene som fulgte med settet var crap. Funker finfint, men måtte lodde litt osv.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: MP3-spiller for MC

Post by RH racing »

Northman wrote:Får du hodetelefonene under hjelmen?
ja....men litt leit å av hjelmen noen ganger...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: MP3-spiller for MC

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Var på stord fergen for ikkje lenge siden, då så eg en en MC'ist, så hadde en liten ipod shuffle, montert bak vinduskjermen. Trenger jo bare å trykke då, men då kommer du til problemet med små knapper :?
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
RedRocket
Posts: 86
Joined: 28 Mar 2009 13:34
MC: BMW F800S
Location: England

Re: MP3-spiller for MC

Post by RedRocket »

Jeg kjører mye med MP3 på, men synes egentlig at fikling med spor og volum er best gjort når du ikke kjører samtidig. Så ville holdt meg til en vanlig liten spiller. Jeg har en Creative Zen Stone Plus, som jeg bærer på armstropp i gummitrekk på venstre arm. Spilleren er ganske liten, men jeg greier å justere volum og spor med hansker når jeg har stoppet. Passer på at spilleren sitter bak på armen min, så da har jeg noen minutter å stoppe på om det blir et regnskyll. Det har blitt våt flere ganger, men tror gummidekselet hjelper en del her.

Tror du skal ha ganske stort display foran deg for å fikle med innstillinger trygt i fart. Mannen min har en Garmin Zumo GPS som musikken hans er lagt inn i, og bruker den med Starcom sin intecom med hjelmhøytalere. Da kan man trykke på knappene på GPS'en uten for stort drama.

Øreproppene mine er fantastiske, og demper mer støy enn mine formstøpte gummipropper. Shure e2c. Dyre, men sitter veldig bra inne i en hjelm.
Men may have discovered fire,
but women discovered how to play with it.
User avatar
Carlsberg
Posts: 426
Joined: 12 Oct 2007 19:48
MC: Yamaha FZ6N 2007
Location: Sandefjord

Re: MP3-spiller for MC

Post by Carlsberg »

Jeg bruker gps med mp3 spiller. Jeg har garmin zumo 660, som er beregnet for mc og da vantett. Helt knallbra på denne måten, ford da kan du enkelt skifte sange,, styre volum osv med hansker på.
Image
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: MP3-spiller for MC

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Visst du skal ha stor skjerm så kan du jo kjøpe iPod Classic, med 120 eller 200GB om du skal på langtur. Kjekt med en lang spilleliste då :)
Men den derre Garmin Zumo hørtes jo bra ut
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
Carlsberg
Posts: 426
Joined: 12 Oct 2007 19:48
MC: Yamaha FZ6N 2007
Location: Sandefjord

Re: MP3-spiller for MC

Post by Carlsberg »

gps zumo er genial synes jeg. Det er jo bluetooth overføring av lyden, men også egen vanlig 2.5 mm jack utgang på ledningen som går utifra gpsen. Den har jeg lagt lett tilgjengelig under tanken.

Det som også er kjekt med gps er jo at du kan koble mobilen til den via bluetooth.
Da ser man jo også hvem som ringer, og man kan også enkelt bruke den som tastatur for å ringe ut osv.

Av gps til mc så er det ikke store utvalget, stort sett garmin Zumo 660 og tomtom rider som er tilgjengelig spesielt til mc.
Image
User avatar
Mogen
Posts: 540
Joined: 28 Jul 2008 15:19
MC: Suzuki GSX-R 750 k9
Location: Bergen, Lindås

Re: MP3-spiller for MC

Post by Mogen »

Kjørt ein del med ipod, men var ikkje så inponert over fuktigheten den tålte.. kjørte til skulen ein morgen då det regna litt, lomma var litt fuktig, men ikkje direkte våt, men den sa godnatt etter 10 min :(

Bruker små ørepropper når eg kjører. får litt mere lydfølese og kvalitet når du bruker det istedenfor høytaller på som heng på utsiden av øret når du kjører.
Post Reply