kan fotobokser ta mc?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Trulso
Posts: 500
Joined: 27 Apr 2005 16:04
Location: Trondheim

kan fotobokser ta mc?

Post by Trulso »

Hei, jeg lurer litt på dette, siden jeg var uheldig å utløste en i byen :P En jeg kjenner sier <<det må da være mulig>>.. men jeg har mine tvil, hva sier dere?
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Post by Keihin »

Nei, i Norge kan de ikke det siden de må kunne bevise hvem som kjører. De har derfor justert følerne slik at de ikke skal slå ut på MC. Om de likevel gjør det er det ingenting å frykte.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
R
Posts: 418
Joined: 23 Apr 2005 19:02

Post by R »

Hvordan skulle dette være mulig.. de har jo ikke skiltnummeret ditt en gang, for skiltet ditt sitter bak og de tar bilde forfra.. ganske logisk.

Hver gang jeg ser en fotobokse legger jeg meg i 150, men har aldri klart å utløse noen hittil..
User avatar
dilletanten
Posts: 250
Joined: 01 May 2005 22:52
Location: Oslo

Post by dilletanten »

R wrote:Hvordan skulle dette være mulig.. de har jo ikke skiltnummeret ditt en gang, for skiltet ditt sitter bak og de tar bilde forfra.. ganske logisk.

Hver gang jeg ser en fotobokse legger jeg meg i 150, men har aldri klart å utløse noen hittil..
Hver gang? :D
Kjiper'n om du skulle kjøre forbi den i Vålerenga-tunellen i Oslo!! :shock:
Sølv Suzuki SV650s -03mod

"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day. "
~Frank Sinatra
User avatar
haavard.ha
Posts: 284
Joined: 26 Apr 2005 19:17
Location: Rogaland - Karmøy

Post by haavard.ha »

Kan jeg få bot hvis politiet kjenner igjen sykkelen? (Sikkert eneste rs'en i Norge med denne lakken..)
2001 Aprilia RS 125
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Kan ikke skjønne at du har klart og utløse en jeg Trulso, for de vel innstilt på og ikke ta bilde av noe under en viss vekt. Uansett, stram wire kan du ha med god samvittighet :wink:
User avatar
Trulso
Posts: 500
Joined: 27 Apr 2005 16:04
Location: Trondheim

Post by Trulso »

veit ikke, den flashet nå. men kansje det var en bil den reagerte på.. tenkete egentlig ikke så mye over d før etterpå :P
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

R wrote:Hvordan skulle dette være mulig.. de har jo ikke skiltnummeret ditt en gang, for skiltet ditt sitter bak og de tar bilde forfra.. ganske logisk.

Hver gang jeg ser en fotobokse legger jeg meg i 150, men har aldri klart å utløse noen hittil..
Fortsett med det, bedre argumenter enn dette trenger ikke byråkratene for å få på plass en lovendring og bokser som tar oss bakfra.
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Post by Keihin »

haavard.ha wrote:Kan jeg få bot hvis politiet kjenner igjen sykkelen? (Sikkert eneste rs'en i Norge med denne lakken..)
Jeg gjentar; de må vite hvem som _kjørte_ :) Så lenge de ikke har bilde av ansiktet ditt må du tilstå for å få bot.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
R
Posts: 418
Joined: 23 Apr 2005 19:02

Post by R »

dilletanten wrote:Hver gang? :D
Kjiper'n om du skulle kjøre forbi den i Vålerenga-tunellen i Oslo!! :shock:
Den kjører jeg forbi støtt og stadig, ikke noe spesielt med den.
Banditbiker wrote:Fortsett med det, bedre argumenter enn dette trenger ikke byråkratene for å få på plass en lovendring og bokser som tar oss bakfra.
Javisst, jeg har ingen planer om å slutte med dette. Så du kan ta det helt med ro.
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Banditbiker wrote:Fortsett med det, bedre argumenter enn dette trenger ikke byråkratene for å få på plass en lovendring og bokser som tar oss bakfra.

Javisst, jeg har ingen planer om å slutte med dette. Så du kan ta det helt med ro.
Norge takker deg.

Vet ikke om du husker den saken for en tid tilbake hvor en lastebileier satt varetektsfengslet i 14 dager fordi han nektet å oppgi hvem av sine sjåfører som hadde vært fører i forbindelse med en passering av en fotoboks?

Jeg tror at man gjør alle motorsyklister en bjørnetjeneste ved å rase forbi boksene. Før eller senere vil dette tvinge fram diskusjonen igjen om å ta bilder av oss bakfra, og at man blir pålagt å fortelle hvem som var fører på det aktuelle tidspunktet.

Når det er sagt, så har jeg også selv opplevd en gang at det har flashet ved passering, så alle boksene er tydeligvis ikke likt justert.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Stod i forrige nummer av et bilblad, jeg selvsagt ikke husker navnet på nå, at det er en duppeditt i testfase i England nå. Det er en sender som blir plassert under dashbordet på en bil. Denne skal måle hvor mye du kjører(som du da skal bli påbelagt avgifter for etter hvor langt du har kjørt) og politiet kan tracke deg via GPS. De vet altså hvor fort du kjører og hvor du måtte befinne deg. Om det blir satt i sving så tar det nok en god del år ennå før noe sånt blir virkelighet, men bare tanken gjør at jeg grøsser. Snakk om privatliv. Snart får vi vel en chip operert inn i nakken akkurat som på film. :x
User avatar
dilletanten
Posts: 250
Joined: 01 May 2005 22:52
Location: Oslo

Post by dilletanten »

R wrote:
dilletanten wrote:Hver gang? :D
Kjiper'n om du skulle kjøre forbi den i Vålerenga-tunellen i Oslo!! :shock:
Den kjører jeg forbi støtt og stadig, ikke noe spesielt med den.
stilig, det vil jeg se en dag! du dundre forbi den i 150! :shock:
Sølv Suzuki SV650s -03mod

"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day. "
~Frank Sinatra
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

Gixxerman wrote:Kan ikke skjønne at du har klart og utløse en jeg Trulso, for de vel innstilt på og ikke ta bilde av noe under en viss vekt. Uansett, stram wire kan du ha med god samvittighet :wink:
Bomringen i Oslo tror jeg og MC'n er en bil, for jeg får rødt lys stort sett hver gang. Men ikke bot selvfølgelig.
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Dominator wrote:
Gixxerman wrote:Kan ikke skjønne at du har klart og utløse en jeg Trulso, for de vel innstilt på og ikke ta bilde av noe under en viss vekt. Uansett, stram wire kan du ha med god samvittighet :wink:
Bomringen i Oslo tror jeg og MC'n er en bil, for jeg får rødt lys stort sett hver gang. Men ikke bot selvfølgelig.
Blir tatt i bomringer ganske ofte jeg også, men det er bare gøy :P
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
Post Reply