Olabil? Grassklipper motor... trenger hjelp

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Olabil? Grassklipper motor... trenger hjelp

Post by Kriz »

Okei, i går da jeg var hos besteforeldra så hadde dem en ødelagt grassklipper, men motoren var hel og fin, så nå skal jeg få den og bruke den til å lage et eller annet motorisert, men hva? vil heslt lage noe med 2 hjul men hav som helst som går fremover er bra, kom gjerne med forslag linker osv.... takker på forhånd :)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Lag en gocart :wink:
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Gixxerman wrote:Lag en gocart :wink:
er bare 3.5 hester og liggende sylidner så jeg kan ikke snu motorent rundt, er en 4 takter så jeg trenegr en eller annen overføring eller noe, må lage noe lett pga bare 3.5 hester...
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Gud, det prosjektet minner meg om det jeg hadde for noen år siden, like kraftig motor, gressklipperen var ødelagt, fikk den av besteforeldra

Endte opp med at motoren ikke ville starte, hadde aldri klart å montere den i uansett. Hadde ikke drivverk og clutch
- Skyt her -
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Tar gamledrevene kjedet til furian min og kan da ordne noe, trillstart eller noe sånt.. men kom med noen tips og linker til hvor jeg kan skaffe evt overganger, clutcher osv også skal jeg få sett å laget noen ramme til en trike snart :P trike eller go-cart det blir tror jeg
User avatar
Petter
Posts: 36
Joined: 09 Aug 2005 15:09
Location: Trøndelag

Post by Petter »

Olabil er gøy.

Sett på to hjul noe alla det som brukes på dynamoer til bil, koble dette til sete, slik at når du setter deg, presses det ene hjulet ned, reima strammes, og vrooooommm du er igang.

Har sett denne typen i drift for en 15-20 årsiden, funka som bare det, helt til eiern "bare" skulle juster reima i fart, AU AU.

Noen gamle plastbøtter delt i to (på langs) ut med bunnen, så har du fine skjermer.
Mvh
Petter
Honda CBX 1000
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Post by Olav'en »

Bygg deg ein 3hjuls buggy, sånne som brukes sammen med kite's
og sett på motor! :D

Image
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Men åssen får jeg grassklipper motoren til å drive dritten, den som driver hele dritten er jo nede på motoren og ikke på sida av motoren
User avatar
Petter
Posts: 36
Joined: 09 Aug 2005 15:09
Location: Trøndelag

Post by Petter »

Ta en titt på http://www.olabil.no
Mvh
Petter
Honda CBX 1000
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Petter wrote:Ta en titt på http://www.olabil.no
er ikke motor i dem
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Nei, men det betyr da vel ikke at man ikke kan putte en i dem :smt115
User avatar
pelsen
Posts: 1119
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Post by pelsen »

Kriz wrote:Men åssen får jeg grassklipper motoren til å drive dritten, den som driver hele dritten er jo nede på motoren og ikke på sida av motoren
det går an å snu motoren :idea:
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

pelsen wrote:
Kriz wrote:Men åssen får jeg grassklipper motoren til å drive dritten, den som driver hele dritten er jo nede på motoren og ikke på sida av motoren
det går an å snu motoren :idea:
da jeg tok den av klippern så rant det ut olje av eksosen... så tror ikke det :P
User avatar
SS-R
Posts: 102
Joined: 17 Jul 2005 22:34
Location: Trondheim

Post by SS-R »

har du lyst å bygge deg noe som kan kjøres tror jeg nok det er bedre å bruke en gammel moped motor når du først begynner. der er alt inne. det er vanskelig å få slike fikse ordninger til å fungere. har laaaang erfaring i reodor felgen bygg.

SS-R
User avatar
turboman
Posts: 313
Joined: 16 Jul 2005 15:49
Location: sogn og fjordane

Post by turboman »

jah... eg skulle nesten spørt om det samme.... eg har mange motorer, sånne som brukes på gamle slåmaskiner, den eg skal bruke er vel berre på 4-6 hk og 200-300 ccm... eg har og en gammel gir kasse til en slåmaskin... det er no ganske små dekk på den.. og eg tenkte eg skulle sette på nåken dekk som skal være på en stor slåmaskin... minst dobbelt så store... så sette eg dei litt mindre framme... vert no fett det vil eg tru... nåke eg kan kjøre rundt med om vinteren :lol:

eg skal bruke reim drift fordi den gir kassa ifra motoren er det reim drit no... kansje sette på litt støre drev på motoren... så vil tenke at eg skal klare å få den til å gå i 50 minst.. er 3 gir pluss revers... dette vert bra trur eg :D

men foresten?... om enn blir stoppa av enn kjører rundt med den... ka kan dei gjere da?... kan no vertfall ikkje få utsatt lappen? eg får lett-lappen til våren.. dei kan vel berre sei at eg ikkje kan kjøre rundt med den på veien?...
no: Honda cbr 600F 1998 mod
(x) 125ccm daelim daystar 01 mod
(x) 50 ccm yamaha salient 85 mod
Post Reply