Keihin - Snurrbomaniac

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
sorrow
Posts: 295
Joined: 12 Jul 2006 21:08
Contact:

Re: Keihin - Snurrbomaniac

Post by sorrow »

Er det en Simo tralle jeg ser bak på bildet? Den er skikkelig bra! Fargen er finest helt klart i svart. Du burde få bytta ut den røde Simo teksten med noe i blått. :lol:
CBR 900 RR 2001 Silver
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Re: Keihin - Snurrbomaniac

Post by Keihin »

Gixxerman wrote:Skulle gjerne hatt de klistremerkene der jeg men, og at de virkelig betyr noe om du skjønner :roll: Hmpf, har brukt litt for mye i det siste så det får vel heller vente :-#

Men får jeg spørre hva som skjedde med bremsene dine. Hva har det blitt av skiver, kalipere osv ? Kult og høre om mere stæsj :)
Koster nesten ingenting disse stripene på eBay...

Bremser er fortsatt på ToDo-lista. Koster såpass mye at det begynner å bli latterlig. Skal til ACR nå, og kommer til å bestemme meg der. Føler jeg de fader for mye så ryker de.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
User avatar
pelsen
Posts: 1119
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: Keihin - Snurrbomaniac

Post by pelsen »

Keihin wrote:Bremser er fortsatt på ToDo-lista. Koster såpass mye at det begynner å bli latterlig. Skal til ACR nå, og kommer til å bestemme meg der. Føler jeg de fader for mye så ryker de.
Det er nok ikke rette banen for den avgjørelsen tror jeg, det er nok fart til å kjøle bremsene der :D
Gixxerman

Re: Keihin - Snurrbomaniac

Post by Gixxerman »

Og nok fart til at smilet revner =D>
Gixxerman

Re: Keihin - Snurrbomaniac

Post by Gixxerman »

Keihin wrote:
Gixxerman wrote:Skulle gjerne hatt de klistremerkene der jeg men, og at de virkelig betyr noe om du skjønner :roll: Hmpf, har brukt litt for mye i det siste så det får vel heller vente :-#

Men får jeg spørre hva som skjedde med bremsene dine. Hva har det blitt av skiver, kalipere osv ? Kult og høre om mere stæsj :)
Koster nesten ingenting disse stripene på eBay...

Bremser er fortsatt på ToDo-lista. Koster såpass mye at det begynner å bli latterlig. Skal til ACR nå, og kommer til å bestemme meg der. Føler jeg de fader for mye så ryker de.
Tenkte vel mer på Esp1Tech merkene :-# Trimtape har jeg jo fra før =]
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Re: Keihin - Snurrbomaniac

Post by Keihin »

Gixxerman wrote: Tenkte vel mer på Esp1Tech merkene :-# Trimtape har jeg jo fra før =]
Esp1Tech? Åja, du mener WP merkene ja. Jo, har vært der og overhalt fronten og montert WP fjærer foran. Også montert en rimelig heftig bakdemper satt opp og levert av WP Racing i UK.

Image
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Re: Keihin - Snurrbomaniac

Post by Keihin »

sorrow wrote:Er det en Simo tralle jeg ser bak på bildet? Den er skikkelig bra! Fargen er finest helt klart i svart. Du burde få bytta ut den røde Simo teksten med noe i blått. :lol:
Tok et søk på felgstriper til den, men fant jaggu ikke noe gitt :-(
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Re: Keihin - Snurrbomaniac

Post by Keihin »

Urk, holdt på å skjære seg dette gitt. Drar nordover lørdag og skal på ACR 4 dager fra mandag. For 2dager siden oppdaget jeg lekk simmering i gaffelen... Sjekket faktisk dette sist for maksimalt 2 uker siden, og har vel kjørt 1 tur etter det.

Takker til Esp1Tech som reddet dagen. Hadde både olje, simmeringer og skraperinger!

Så i går kveld ble det "stressmekk". Ikke gjort det på denne før, og det var en del nytt fra andre gafler jeg har vært med å dele. Fant heldigvis en "snarvei", så jeg slapp å følge boka slavisk. Den ville ha 2-3 spesialverktøy for å få dekomprimert fjæra etc.

Gaffelen ble tatt full service på av Esp1Tech for 3 år siden ca. Og sykkelen har ikke akkurat vært brukt mye siden da. Må si jeg ble litt overrasket over hvor stygg olja var...

Image

Kontra ny

Image

Image

Image
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Keihin - Snurrbomaniac

Post by mekkern »

var det trykkluft som var redningen med snarvei? ;-)
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Re: Keihin - Snurrbomaniac

Post by Keihin »

mekkern wrote:var det trykkluft som var redningen med snarvei? ;-)
Nei, skjønner hva du tenker på, men her var det bare snakk om å skru ut bunnpluggen så delte gaffelen seg. Trengte ikke dekomprimere fjæra eller skru av topplokket engang. Eneste "problemet" er at man ikke får peilet olja i demperen ved montering, men jeg målte det jeg fikk ut og hadde på det samme igjen.

Hjalp en med Suzuki å bytte en gang. Da måtte vi feste gaffelen i veggen og hente rennfart for å få den delt. Hadde sikkert hjulpet med trykkluft da =)
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Keihin - Snurrbomaniac

Post by mekkern »

skiftet simringer på cbr`n i våres...tok av låseringene på simringene og ga på 8bar m luft...så kom de sakte og pent opp av de nedre gaffelbena...hele jobben gikk på 3 kvarter :lol:
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Re: Keihin - Snurrbomaniac

Post by Keihin »

mekkern wrote:skiftet simringer på cbr`n i våres...tok av låseringene på simringene og ga på 8bar m luft...så kom de sakte og pent opp av de nedre gaffelbena...hele jobben gikk på 3 kvarter :lol:
Hehe, ja. Men på oppned-gaffel får man de ikke videre. Hadde "vanlige" på gammelsykkelen, og fikk de løs ved å borre et lite hull i de og skru ned en sliten skrue som jeg dro i. Trykkluft er nok enda enklere =)
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Gixxerman

Re: Keihin - Snurrbomaniac

Post by Gixxerman »

Er det tropiske varer jeg ser, altså olja ? hehe... Ser azurblått ut =]
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Re: Keihin - Snurrbomaniac

Post by Keihin »

Pen farge ja, men noe bør de jo ha å vise til med en literspris på 210,- eller deromkring (WP olje).
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Re: Keihin - Snurrbomaniac

Post by Keihin »

Det ble vel nevnt at denne nydressen ga visse assosiasjoner...

Image

Et av de bedre bildene tatt av meg på ACR:

Image
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Post Reply