Keihin - Snurrbomaniac

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Re: Keihin - Snurrbomaniac

Post by Keihin »

rerell wrote: Supercorsa ja... kör du på brukte, eller köper du nytt? Körde en del på brukt tidigare och tyckte egentligen det funkade minst lika bra som allt annat (på torr väg).
Kjøpte brukte før, men de siste årene har det blitt nye. Kjører så mye på bane nå at jeg selv sliter de ut på kantene før midten. Når jeg kjørte mye landevei klarte jeg jo slite ut midten på brukte race-dekk.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Re: Keihin - Snurrbomaniac

Post by Keihin »

Fikk litt posørdeler i posten i går (Eller egentlig så er jo clutchen skadet litt da ;-) )

Image
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
User avatar
sorrow
Posts: 295
Joined: 12 Jul 2006 21:08
Contact:

Re: Keihin - Snurrbomaniac

Post by sorrow »

Hehe, nice! Får komme og hente snart da skjønner jeg.
CBR 900 RR 2001 Silver
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Keihin - Snurrbomaniac

Post by tshansen »

Nice....pent det der;-)

Hvem sir at posør er ille? \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Gixxerman

Re: Keihin - Snurrbomaniac

Post by Gixxerman »

Pazzo hendler ser jeg. Vurderer og bestille nye selv ettersom jeg var dum og ga de med forrige sykkelen. Hadde faktisk gått rett på den jeg har nå :-# =D> #-o
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Keihin - Snurrbomaniac

Post by FV »

Er det shorties du har kjøpt? De er niiice :D
Gixxerman

Re: Keihin - Snurrbomaniac

Post by Gixxerman »

Kan tyde på det ja. Jeg feiga ut, og kjøpte lange. Får prøve shorty neste gang:

Image
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Keihin - Snurrbomaniac

Post by FV »

Har gixxeren wire eller hydraulisk clutch? De anbefal visstnok ikke shorties til sykler med hydraulisk, da den kan bli veldig tung å jobbe med.
Gixxerman

Re: Keihin - Snurrbomaniac

Post by Gixxerman »

Hydraulisk nei. Tror du jeg har slik nymotens greier på min gamle hoj :) Største grunnen til at jeg er skeptisk er at jeg bremser ulikt de fleste andre. Jeg bruker altså langfinger og ringfinger, og ikke langfinger og pekefinger. Er skeptisk til hvor mye jeg må bikke håndleddet til siden for å bremse best mulig :-k
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Keihin - Snurrbomaniac

Post by FV »

Gixxerman wrote:Hydraulisk nei. Tror du jeg har slik nymotens greier på min gamle hoj :) Største grunnen til at jeg er skeptisk er at jeg bremser ulikt de fleste andre. Jeg bruker altså langfinger og ringfinger, og ikke langfinger og pekefinger. Er skeptisk til hvor mye jeg må bikke håndleddet til siden for å bremse best mulig :-k
Sååå korte er de ikke, så jeg tror ikke det kommer til å bli noe problem, med mindre du har noen steikepanner til hender da :)
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Re: Keihin - Snurrbomaniac

Post by Keihin »

Gixxerman wrote:Hydraulisk nei. Tror du jeg har slik nymotens greier på min gamle hoj :) Største grunnen til at jeg er skeptisk er at jeg bremser ulikt de fleste andre. Jeg bruker altså langfinger og ringfinger, og ikke langfinger og pekefinger. Er skeptisk til hvor mye jeg må bikke håndleddet til siden for å bremse best mulig :-k
Nå er de montert, og du ville ikke hatt noe problem med den teknikken på min ihvertfall. Du kan faktisk bruke alle 4 hvis du vil, men lillefingeren havner da på kula. Jeg hadde trodd de var kortere, da jeg trodde litt av vitsen var at de skulle gå klar av de 2 ytterste fingrene hvis man vil clutche med 2-3 fingre eller man får bittelitt bremsefading ;-)

Hydraulisk er ikke mye nymotens vel? Jeg hadde det på min 1987 FZR1000, men har ikke sett det på nyere R sykler. Kan ikke helt se vitsen, og heller ikke den store forskjellen i kraftbehov.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Re: Keihin - Snurrbomaniac

Post by Keihin »

Montert! (Men ikke testkjørt).
Image

Også striper på felgene da...
Image
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Keihin - Snurrbomaniac

Post by inunf »

Oooh, trimtape!
User avatar
Joachim
Posts: 927
Joined: 26 Mar 2007 16:06
Location: Oslo(Ålesund)

Re: Keihin - Snurrbomaniac

Post by Joachim »

Ja, trimtape er lurt. Skulle kanskje hatt det på min også. Oransj trimtape gir jo en 10-15 km/t ekstra i forhold til den gule der 8)
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
Gixxerman

Re: Keihin - Snurrbomaniac

Post by Gixxerman »

Skulle gjerne hatt de klistremerkene der jeg men, og at de virkelig betyr noe om du skjønner :roll: Hmpf, har brukt litt for mye i det siste så det får vel heller vente :-#

Men får jeg spørre hva som skjedde med bremsene dine. Hva har det blitt av skiver, kalipere osv ? Kult og høre om mere stæsj :)
Post Reply