Page 10 of 13

Re: FE-bloggen

Posted: 18 Feb 2012 10:43
by supermons
Grattis! Rimelig rå sykler du har :)

Re: FE-bloggen

Posted: 26 Feb 2012 15:00
by frode
Grattis med nye sykler! Men selge 998Sen? :smt011

Re: FE-bloggen

Posted: 03 Mar 2012 21:20
by rerell
Hämtade hem hypern från Hirtshals igår. \:D/

Image

Tack frode. Jag vet vad du menar angående 998n... jag har verkligen ingen lust att sälja den... alls. Samtidigt måste jag på ett eller annat vis försvara denna hobbyn både för mig själv och mina närmaste, och när jag inte klarar att överbevisa mig själv ens om att det är en god idé att ha 4 hojar, eller ens "bara" 3, ståendes i garaget så sliter jag. :) Det är trots allt andra saker som också är viktiga när man har familj med flera barn, hus och bilar att "drifta".

Det är synd (för mig :( ) , men (med mindre något ändrar sig) så får någon annan möjligheten att "kose seg" med en väldigt fin superbike till våren.

Re: FE-bloggen

Posted: 09 Mar 2012 20:46
by tshansen
Skal du selge 998 så må du gi meg en lyd!

Kanon nice leketøy det der :-) Herlig å se det er flere som dyrker ducati religionen :twisted:

Re: FE-bloggen

Posted: 10 Mar 2012 00:06
by Kristian V.
Grattis med nye sykler!

Du må få en fin farge på banesykkelen så den tar seg bra ut på bilder ;)

Re: FE-bloggen

Posted: 10 Mar 2012 02:45
by rerell
@LordShaft:
Du må bara ta kontakt om du är intresserad så kan vi snacka om det. Jag gick från 748S till 998S och det är stoooor skillnad. Just sayin'... ;-)

@Kristian:
Banhojen blir nog seendes ut som den gör redan, tror inte jag kommer lägga pengar eller tid på förändra/förbättra utseendet på den, med mindre den går hårt i grusen och ting måste bytas ändå - och det ska vi ju inte se bort ifrån. :) Men jag hoppas du "finner mig" runt banan ändå, det är ju fantastiskt kul med såna bilder även om jag inte har den mest imponerande stilen (än!). :)

Re: FE-bloggen

Posted: 10 Mar 2012 17:10
by rerell
Lite modding:

Oil cooler guard:
Image

Hugger:
Image

Image

Re: FE-bloggen

Posted: 10 Mar 2012 19:21
by tshansen
Dette er min type porno på en lørdagskveld :-D

La oss si det slik, hvis jeg ikke klarer å hoste opp nok egenkapital til kjøp av 1198s i år, så tar jeg kontakt :-) Det er en garanti fra meg :-)

Re: FE-bloggen

Posted: 27 Mar 2012 15:06
by rerell
Jaha, då har den dagen kommit som jag aldrig trodde/ville skulle komma. 998S FE är såld (solgt). :cry:
Det var några fina år, tyvärr med alldeles för lite tid till bruk. Om några dagar går den till en ny ägare som förhoppningsvis tar väl hand om den.

Så då säger jag adjö till:
Image

Men life goes on; HEJ OCH VÄLKOMMEN till ersättaren: \:D/
Image

Eftersom FE'n nu försvinner ur min ägo så antar jag att det också innebär slutet för "FE-bloggen"... :-k

Re: FE-bloggen

Posted: 27 Mar 2012 15:09
by Jeanette
Du får bytte navn på bloggen eller beholde navnet i minnet til FE :)

Re: FE-bloggen

Posted: 27 Mar 2012 15:41
by Lord Erik
Kjenner jeg blir fysisk dårlig av at du solgte den sykkelen... :-#

Re: FE-bloggen

Posted: 27 Mar 2012 16:18
by frode
Godspeed, 998S FE :)

Re: FE-bloggen

Posted: 10 Oct 2015 16:56
by rerell
3,5 år senare...

Har säkert hänt en del sedan sist, men det kan man ju komma tillbaka till.
Hoppar rätt in i dagens göromål istället:

Monterade en Gi-Pro gear indicator på Hypern tidigare idag. Installationen var väldigt enkel; bara att koppla direkt i diagnoskontakten under sätet och dra ledningen dit man vill ha displayen. Easy peacy.

"L" betyder "learning mode". Nästa steg är att åka ut och köra genom alla växlar en gång (typ), så ska den alltså fungera efteråt. Förhoppningsvis. Så det ska jag göra nu!

Image

Re: FE-bloggen

Posted: 10 Oct 2015 16:58
by tshansen
=D> 3,5 år er ingen ting det rerell :lol:

Legg gjerne ut flere bilder av biken din.. Det er noe du kan vet jeg ;-)

Re: FE-bloggen

Posted: 10 Oct 2015 21:59
by rerell
Har inte varit så duktig på att ta nya bilder på hojen inser jag. Detta är väl en av de senaste, från starten av säsongen, efter jag hade monterat nya däck.
Image

Sedan sist har det blivit en ny bahoj också:
Image

Synd jag inte hade en bättre kamera...

Förövrigt kan jag konstatera att setup av GiPro gear indicator var precis så lätt som jag hade hoppats på. Jag hade nog kunnat göra detta med hojen på ett depåstöd hemma i garaget, men jaja, så fick jag lite frisk luft på köpet.

Videon visar hela processen. Meningen är att man ska köra på en växel tills det står "n". Det gör inget om man är lite trög med växlingarna. När siffran blinkar fort lär sig GiPro den växeln. "o" = färdig. Tog under 1 minut.

[youtube][/youtube]