Ola M - våren ruller endelig avgårde
Ola M - våren ruller endelig avgårde
Dette er gjenpost av loggen over på milslukeren.org, kanskje flere blir interessert i en veldig uformell, morsom og inspirerende konkurranse om kjørelengde. Les mer her: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=1&t=10609
Meld deg på ved å registrere deg på forumet her: http://milslukeren.org/ og send en PM til "uberkongen".
Konkurransen løper fra 15 april, men det er bare å slå seg med når som helst. Jeg kom litt sent igang så gjorde ikke dokumentasjonen unna før 24 april.
Vi kan se noen av bandmedlemmene i Kaziers Orchestra stille seg svært spørrende til slik somling, det ble tross alt gjort unna ca 30 mil mellom den 15 og 24.
Her er the weapon of choice, en gammel geisha som sluker mil med spisepinner, gjerne med ris og soyasaus til:
En 1986 Suzuki GSX750ES. Har blitt litt oversett av tidligere eiere, så rekken av småting som skal fikses / har blitt fikset er ganske lang. Nå får den godt med omtanke pluss at den gjennomsnittlige kjørelengden på ca 3500 km pr år siden ny blir mangedoblet. Planer for videre oppgradering er bl.a. en MotoGadget enhet, cartridge emulators i framgaflene, tilsvarende moderne demping bak, muligens høyere styre og definitivt stålomspunnede bremselanger. Men det haster ikke.
Opererer med base i Bergen sentrum, har den siste tiden hatt et par koseturer over Fanafjellet og Rolvsvågen, en litt større tur på 30 mil onsdag 29.04 - den gikk gjennom Bergsdalen og Eksingedalen (fantastisk natur) og forrige helg ble det et besøk til Sauda - ned gjennom Rosendal og hjem igjen via E39 i regn- og haglbyger - 50 mil tur retur. Har endel bilder som jeg poster i løpet av uken.
Kilometertelleren pr nu er 86 501. Målet mitt er å se fem nuller - dvs å komme over 100 000 km i løpet av 2009. En større tur gjennom Europa skal sørge for flittig rulling av tall - mer info om det en annen gang.
Nærmeste punkt på programmet er litt småmekking, rep. sett til bensinkran, tømme litt oppsamlet sediment i tanken, nytt olje og filter, overhale den skranglete Givi ramma og sjekke ventilklaringer.
Meld deg på ved å registrere deg på forumet her: http://milslukeren.org/ og send en PM til "uberkongen".
Konkurransen løper fra 15 april, men det er bare å slå seg med når som helst. Jeg kom litt sent igang så gjorde ikke dokumentasjonen unna før 24 april.
Vi kan se noen av bandmedlemmene i Kaziers Orchestra stille seg svært spørrende til slik somling, det ble tross alt gjort unna ca 30 mil mellom den 15 og 24.
Her er the weapon of choice, en gammel geisha som sluker mil med spisepinner, gjerne med ris og soyasaus til:
En 1986 Suzuki GSX750ES. Har blitt litt oversett av tidligere eiere, så rekken av småting som skal fikses / har blitt fikset er ganske lang. Nå får den godt med omtanke pluss at den gjennomsnittlige kjørelengden på ca 3500 km pr år siden ny blir mangedoblet. Planer for videre oppgradering er bl.a. en MotoGadget enhet, cartridge emulators i framgaflene, tilsvarende moderne demping bak, muligens høyere styre og definitivt stålomspunnede bremselanger. Men det haster ikke.
Opererer med base i Bergen sentrum, har den siste tiden hatt et par koseturer over Fanafjellet og Rolvsvågen, en litt større tur på 30 mil onsdag 29.04 - den gikk gjennom Bergsdalen og Eksingedalen (fantastisk natur) og forrige helg ble det et besøk til Sauda - ned gjennom Rosendal og hjem igjen via E39 i regn- og haglbyger - 50 mil tur retur. Har endel bilder som jeg poster i løpet av uken.
Kilometertelleren pr nu er 86 501. Målet mitt er å se fem nuller - dvs å komme over 100 000 km i løpet av 2009. En større tur gjennom Europa skal sørge for flittig rulling av tall - mer info om det en annen gang.
Nærmeste punkt på programmet er litt småmekking, rep. sett til bensinkran, tømme litt oppsamlet sediment i tanken, nytt olje og filter, overhale den skranglete Givi ramma og sjekke ventilklaringer.
Last edited by Ola M on 11 Apr 2010 01:56, edited 6 times in total.
Re: Ola M - for Milsluker! 100k i 2009
En haug med bilder som lovet. Tekst under bildet.
Hadde et øyeblikk på google maps og fant noen utrolig morsomme og vakre veier i Lindås nord for Bergen.
Mongstad. På bildet kan du ikke se den store kjelleren hvor de lagrer bensinen på eikefat, men du ser XO prisene på kvitteringen din.
En tilfeldig avstikker i nysgjerrighetens navn. Perfekt for en pauserøyk og litt ninjapissing bak et skur.
Hårete ku rett nord for Os.
Meget hyggelig og pratsom bonde. Fikk god innføring i røkting av highland kyr uten at jeg oppfordret til dette.
Hun ble bare sjenert når jeg tok fram kamera.
Hyggelig å se at tuning miljøet på Os holder tradisjonene i hevd.
Karamellmuffins og kaffe, mmm!
Kjøp din egen muffin, fjørball!
Måtte spyle litt vårstøv av den.
Lysekloster, ruiner fra 1100-tallet
Dette er fra en turen opp i Eksingedalen, nydelige veier og fantastisk natur. Her kan du se den originale broen, oppgraderingen oppå og den nye til venstre.
Ser litt forlatt ut, men bare forlatt av umiddelbar trang til maling tenker jeg.
Der ingen skulle tru at nokon kunne bu.
Bildene gjør nesten skam av det virkelige synet.
Sykkelen duftet varmt av kumøkk etterpå. Fram med spyleslangen igjen.
Her er fra den lengste turen, sammen med kjæresten til familien hennes sitt hus i Sauda
klikk for større
Et sted på veien ned.
Amerikansk flagg på en båt i Rosendal. Enten lokale Alan Jackson fans eller noen med en virkelig god historie å fortelle.
Når jeg betalte var det faktisk en bonde foran i køen som kritet en pakke røyk og en sjokolade.
Vel framme.
Herlig hus med masse fin mark rundt.
klikk for større
Smelteverket som Sauda er kjent for, startet av Union Carbide i 1915. Sauda er jo også kjent for sitt boligstrøk med amerikansk arkitektur, de tok rett og slett med seg en bunke tegninger fra Boston og bygde seg en liten by.
klikk for større
Her ser du andre veien. Ned fra åsen på venstre side ser du bygdas livsblod, rør med vann til kraftgenerering.
klikk for større
Vi gikk opp til Tjelmen, et hytteområde. Rødprince-lungene trengte tre grinepauser i bakkene.
Hvem trenger terrengdekk? I første gir og med strammede skinker går det meste greit.
Fjellene rundt er visst sveitserost av alle tunnellene til vannkraften.
Litt tøysing på veien hjem.
Kjørte sykkelen innom en NAF vekt på veien, 420 kg med passasjer og baggasje - og det litt lettere enn på veien ned. Oppførte seg ok men ikke perfekt. Tror nok jeg skal satse på oppgradering av støtdempingen før den store Europaturen.
Hadde et øyeblikk på google maps og fant noen utrolig morsomme og vakre veier i Lindås nord for Bergen.
Mongstad. På bildet kan du ikke se den store kjelleren hvor de lagrer bensinen på eikefat, men du ser XO prisene på kvitteringen din.
En tilfeldig avstikker i nysgjerrighetens navn. Perfekt for en pauserøyk og litt ninjapissing bak et skur.
Hårete ku rett nord for Os.
Meget hyggelig og pratsom bonde. Fikk god innføring i røkting av highland kyr uten at jeg oppfordret til dette.
Hun ble bare sjenert når jeg tok fram kamera.
Hyggelig å se at tuning miljøet på Os holder tradisjonene i hevd.
Karamellmuffins og kaffe, mmm!
Kjøp din egen muffin, fjørball!
Måtte spyle litt vårstøv av den.
Lysekloster, ruiner fra 1100-tallet
Dette er fra en turen opp i Eksingedalen, nydelige veier og fantastisk natur. Her kan du se den originale broen, oppgraderingen oppå og den nye til venstre.
Ser litt forlatt ut, men bare forlatt av umiddelbar trang til maling tenker jeg.
Der ingen skulle tru at nokon kunne bu.
Bildene gjør nesten skam av det virkelige synet.
Sykkelen duftet varmt av kumøkk etterpå. Fram med spyleslangen igjen.
Her er fra den lengste turen, sammen med kjæresten til familien hennes sitt hus i Sauda
klikk for større
Et sted på veien ned.
Amerikansk flagg på en båt i Rosendal. Enten lokale Alan Jackson fans eller noen med en virkelig god historie å fortelle.
Når jeg betalte var det faktisk en bonde foran i køen som kritet en pakke røyk og en sjokolade.
Vel framme.
Herlig hus med masse fin mark rundt.
klikk for større
Smelteverket som Sauda er kjent for, startet av Union Carbide i 1915. Sauda er jo også kjent for sitt boligstrøk med amerikansk arkitektur, de tok rett og slett med seg en bunke tegninger fra Boston og bygde seg en liten by.
klikk for større
Her ser du andre veien. Ned fra åsen på venstre side ser du bygdas livsblod, rør med vann til kraftgenerering.
klikk for større
Vi gikk opp til Tjelmen, et hytteområde. Rødprince-lungene trengte tre grinepauser i bakkene.
Hvem trenger terrengdekk? I første gir og med strammede skinker går det meste greit.
Fjellene rundt er visst sveitserost av alle tunnellene til vannkraften.
Litt tøysing på veien hjem.
Kjørte sykkelen innom en NAF vekt på veien, 420 kg med passasjer og baggasje - og det litt lettere enn på veien ned. Oppførte seg ok men ikke perfekt. Tror nok jeg skal satse på oppgradering av støtdempingen før den store Europaturen.
Re: Ola M - for Milsluker! 100k i 2009
imponerende Mye bra bilder her...kjenner det jeg er gira på å kjøre sykkel igjen ja! Takk for fine bilder og at du deler de med oss!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
- supermons
- Administrator
- Posts: 6263
- Joined: 18 Nov 2005 17:32
- MC: Suzuki GSX750
- Location: Hovedstaden
Re: Ola M - for Milsluker! 100k i 2009
Masse fine bilder, likte det siste
Re: Ola M - for Milsluker! 100k i 2009
OK, 2 kommentarer!Ola M wrote:
Nr 1: Han der så jeg på mandag
Nr 2: I går tenkte jeg at jeg måtte ta et sånt bilde av meg den dagen jeg kjøper kjøreustyr, hehe, synd for meg at du var raskere ute
Bra bilder, og fint å høre at veien i Eksingedalen er i stand (det ble jo sagt at den var dårlig i en annen tråd)
Re: Ola M - for Milsluker! 100k i 2009
Jeg så han på søndagknetrom wrote: Nr 1: Han der så jeg på mandag
ingen KiM, ingen kos
Re: Ola M - for Milsluker! 100k i 2009
Takk for skryt!
Den er veldig dårlig til tider...humpete og hullete, men ikke overalt. Uansett nok til å overbevise meg om at det trengs ny demper. Uansett ikke så mange steder man kan gi på, smal vei, blinde svinger og rutebuss er dårlig kombinasjon. Virkelig fin asfalt når man klatrer opp til det høyeste punktet, men mye grus i hårnålene. På de partiene kan man heller nyte naturen, men endel steder får man jo også slitt litt av kantene på dekket.knetrom wrote: fint å høre at veien i Eksingedalen er i stand (det ble jo sagt at den var dårlig i en annen tråd)
Re: Ola M - for Milsluker! 100k i 2009
de ruinene du har bilde av der? er ikke det når du kjører over fanafjellet!?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Ola M - for Milsluker! 100k i 2009
Stemmer det! Lysekloster, ligger akkurat der de beste veiene begynner når du kjører mot Os. Men allikevel burde du stoppe litt og dufte på blomstene en gang i blant.LordShaft wrote:de ruinene du har bilde av der? er ikke det når du kjører over fanafjellet!?
Last edited by Ola M on 07 May 2009 10:44, edited 1 time in total.
Re: Ola M - for Milsluker! 100k i 2009
Ja mener på jeg har sett noe slikt der ja men var ikke klar over at det var såpass fint! Blir nok lagt inn en stopp neste gang jeg er der ja....
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Ola M - for Milsluker! 100k i 2009
Antall kvalitetsbilder per første side i denne bloggen er...
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7496
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Re: Ola M - for Milsluker! 100k i 2009
Mye fine bilder, moro å lese!
Re: Ola M - for Milsluker! 100k i 2009
Syttende mai, er vi så glad i.
http://djmarvin.org/17mai/askpano.jpg
Feiret nasjonaldagen med noen få mil rundt Askøy. Tok ikke så mye bilder, men dette panoramaet ble ikke så verst.
Fint liv på en av Askøys barneskoler.
Pølse, is og brus som seg hør og bør.
Km stand pr 17.05: 86961. 1558 km så langt. For lite!
Re: Ola M - for Milsluker! 100k i 2009
Utrolig god førsteside av bloggen din! Kjempeflotte bilder, keep 'em coming!
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
Re: Ola M - for Milsluker! 100k i 2009
LIkte tråden/bloggen din Fantastiske og varierte bilder, fikk virkelig lyst å kjøre, og kan ikke vente til det blir tung sykkel neste år (forhåpentligvis). Da skal jeg ta meg mange slike turer! Bruker den mye på mila, eller 100 km?
Yamaha Aerox 2004