Sladd's bloggerier "Daelim Roadwin & Honda crf450 selges"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Sladd
Posts: 415
Joined: 03 Dec 2008 16:32
MC: Husqvarna Cr 125
Daelim Roadwin 125

Re: HÃ¥kon's blogg

Post by Sladd »

Fikk satt på ny kjedelås på Husqvarnaen idag og. Kjørte litt "enduro" med den. Det tålte ikke pluggen. Så jeg har blitt rådet til å gå over til 10'er plugg! Den skal klare kjøringa mi litt bedre en 9'er. når sykkelen gikk, gikk den veldig bra!
Har fått et par henvendelser på sykkelen, men virker ikke som om noen vil ha den.
For meg som ikke er så gamle karen, hadde jeg Norsk tentam idag. Det ble en fortelling av blanning av filmene "danny the dogg" og "8 mile" :roll: hehe

Har Mc-kurset mitt ikveld :D starter kl. 6! blir godt å få gjort det. Så håper jeg at det blir kjøretimer snart :)

Mvh
Powered by:
-Husqvarna Cr 125
-Daelim Roadwin 125
++
Jeg kjører med sota visir, så hils hvis du ser meg!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: HÃ¥kon's blogg

Post by tshansen »

Teorien er alltid like kjip, er jo det praktiske du vil påbegynne å det gjerne med en gang ;-) Mange kvelder du har igjen før du får begynne å kjøre da?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Sladd
Posts: 415
Joined: 03 Dec 2008 16:32
MC: Husqvarna Cr 125
Daelim Roadwin 125

Re: HÃ¥kon's blogg

Post by Sladd »

Hehe, kjøreskolen hadde bestemt seg for å slenge på noen timer oppo det som var obligatorisk :o så hadde 4timer igår (ble ferdig med det obligatoriske etter 3 timer)
Så på mandag skal vi vel ha 4timer der og. Men det skulle være mer teknisk om sykkelen. Håper ikke det blir like tung info :)
Fikk også beskjed om at vi skulle gjøre teorien fortest mulig, for da ble vi tatt opp til kjøretimer mye raskere :lol: så jeg får bare lese 8)
Braaum begynner vel å ta folk til kjøretimer så fort som det teoretiske kurset hans er ferdig :)
Powered by:
-Husqvarna Cr 125
-Daelim Roadwin 125
++
Jeg kjører med sota visir, så hils hvis du ser meg!
User avatar
Sladd
Posts: 415
Joined: 03 Dec 2008 16:32
MC: Husqvarna Cr 125
Daelim Roadwin 125

Re: HÃ¥kon's blogg

Post by Sladd »

Ble litt motor idag og da :D Begynte med at jeg kom hjem og begynte på skruinga. Husqvarnaen gikk som bare det. Men spørs hvor lenge pluggen varer. Den har en tendens til å spise opp plugger med kjøringa mi :shock: så gikk ned til 2% olje.
etter kjøringa sto jeg i verkstedet og driver, så hører jeg noen stemmer og titter ut :) 2 kamerater med yz250 (2-t) med fmf effektanlegg :lol:
i bytte mot litt bensin fikk jeg at par turer. DA kan man begynne å snakke om aks, og krefter :lol:
Image (yz250

Image Cr125

Image litt merker.

Filma litt og :)
Powered by:
-Husqvarna Cr 125
-Daelim Roadwin 125
++
Jeg kjører med sota visir, så hils hvis du ser meg!
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: HÃ¥kon's blogg

Post by carboy »

Den YZ'en er litt av en maskin, selv har det ikke en dritt og si om du kjører 250 eller 125 2-takt på banen, alt kommer an på Sjaføren, dette er så klart på banen da, men er alltid litt morro med noe som løfter seg på alle gir :)
-Carboy-
User avatar
Sladd
Posts: 415
Joined: 03 Dec 2008 16:32
MC: Husqvarna Cr 125
Daelim Roadwin 125

Re: HÃ¥kon's blogg

Post by Sladd »

Er veldig få folk som klarer å ta ut alle kreftene som er i en 125 på bane, det har du rett i. Men de gode vil kunne kjøre fortere med en 250 :D
Begynner å bli krefter i 250'n ja. den ligger vel opptil 60hk på veiva. så sparker godt ifra seg. Merka jo at det går ikke så veldig fort. men det er draget og aksen som er herlig i den :lol:
Neste crossen min blir nok uansett 4-t. i form av 250 eller 450 \:D/
Powered by:
-Husqvarna Cr 125
-Daelim Roadwin 125
++
Jeg kjører med sota visir, så hils hvis du ser meg!
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: HÃ¥kon's blogg

Post by Kriston »

En 250cc 4-takt vil jo være treigere enn 250cc 2-takt, så skjønner ikke helt om du gjør det valget.
User avatar
Sladd
Posts: 415
Joined: 03 Dec 2008 16:32
MC: Husqvarna Cr 125
Daelim Roadwin 125

Re: HÃ¥kon's blogg

Post by Sladd »

Fordi jeg ikke vil ha 2-t :o
Powered by:
-Husqvarna Cr 125
-Daelim Roadwin 125
++
Jeg kjører med sota visir, så hils hvis du ser meg!
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: HÃ¥kon's blogg

Post by carboy »

4-takt er veldig grei om du kjører enduro, siden du har noe annet bunndrag, men det kicket du får av en 2-takt på banen skal du lete lenge etter, må virkelig holde meg fast i styret når jeg gir på før og etter hop og sving, sitter tross alt mellom 40-50hk i 125'en.
Topp fart kan gjøres om på og bytte forskjellige drev, men trenger ikke mer en over 100km på banen, (ikke at jeg klarer og kjøre så jævlig over alt).
-Carboy-
User avatar
Sladd
Posts: 415
Joined: 03 Dec 2008 16:32
MC: Husqvarna Cr 125
Daelim Roadwin 125

Re: HÃ¥kon's blogg

Post by Sladd »

Nja vil ikke si at jeg er helt enig med deg der. Det er en grunn til at 2-t er på vei ut, egentlig. 4-t går mye gjevnere og drar seg mye bedre frem i enduro. Nesten alle har gått over til 4-t i motorcross og, pga det gjevne draget man får. man kan kjøre mye fortere da. i 125'n er det ikke mere en 35hk på hjulet. underkant av 40på de nye og. Er bittelitt mere på en 250 4-t. Har prøvd 250-4t og. Ble helt forelska! Draget var så herlig, og man skal ikke begynne å snakke om at man må holde seg fast på en 2-t i forhold, selv om man har et lite kick der. 250 4-t bare dro oppover hele registeret, i stede for å spinne seg oppover som 125'n gjør. Måtte virkelig holde meg fast på 250 4-t :D
Powered by:
-Husqvarna Cr 125
-Daelim Roadwin 125
++
Jeg kjører med sota visir, så hils hvis du ser meg!
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: HÃ¥kon's blogg

Post by Kriston »

Jeg har prøvd 250 4-takt. Likte KTM 125 bedre.
User avatar
Sladd
Posts: 415
Joined: 03 Dec 2008 16:32
MC: Husqvarna Cr 125
Daelim Roadwin 125

Re: HÃ¥kon's blogg

Post by Sladd »

jaja, men det har jo med smak og behag å gjøre da :D
og om man er fan av 2-t eller 4-t :lol: :D

Driver å leser til teoriprøva :) kommer seg. klarte prøva på http://www.prove.no med 6 feil idag :) Har hørt den er ganske dårlig. stemmer dette? det skal være en betalings prøve som er ganske bra! Noen som veit hva den heter?

Skal også på årets første lærdue skyting idag! håper ikke sessongen begynner så altfor dårlig! :-k
Powered by:
-Husqvarna Cr 125
-Daelim Roadwin 125
++
Jeg kjører med sota visir, så hils hvis du ser meg!
User avatar
Sladd
Posts: 415
Joined: 03 Dec 2008 16:32
MC: Husqvarna Cr 125
Daelim Roadwin 125

Re: HÃ¥kon's blogg

Post by Sladd »

sota enda en plugg på under 10min! det er helt sykt
Powered by:
-Husqvarna Cr 125
-Daelim Roadwin 125
++
Jeg kjører med sota visir, så hils hvis du ser meg!
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: HÃ¥kon's blogg

Post by carboy »

YZ'en har mellom 40-50hk (trimmet) og JA etter en sving hvor du gir på, så løfter dette seg opp og du må derfor holde deg fast, dette er på grund av et kick som sykkelen får, og om du ikke kjører på motorcross bane vet du ikke hva som blir mest brukt, men der brukes det like mye 2 som 4-takt sykkler, mens i enduro løp brukes det mest 4-takt og samtidig i FMX, 125cc 2-takt er i samme motorcross klasse som 250 4-takt mens 250 2-takt ligger i en høyere klasse, der følger også med 450 4-takt og oppover.
Litt rotete men men :)
-Carboy-
User avatar
Sladd
Posts: 415
Joined: 03 Dec 2008 16:32
MC: Husqvarna Cr 125
Daelim Roadwin 125

Re: HÃ¥kon's blogg

Post by Sladd »

jaja kan det der, har kjørt på bane, jeg :) Og sier heller ikke at 125'n ikke letter på hjulet :-({|= Men mange som sier, og mange som gjør. skifter over fra 2-t til 4-t :D
jaja har ødelagt tennplugger for 350kr på 7timer ellernoe jeg da :lol: blir frustrert! skal prøve 10'er plugg, og se om det tåler kjøringa mi noe bedre, men er vel sansynligvis at jeg må sette på ei mindre dyse :o Må nok ringe snellingen å høre om de klarer å finne ut om hva som er orginal dysa til TMX forgasser'n
Powered by:
-Husqvarna Cr 125
-Daelim Roadwin 125
++
Jeg kjører med sota visir, så hils hvis du ser meg!
Post Reply