MC-jeans

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

MC-jeans

Post by Juliet »

Noen som har sett på de her IRL? http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14152143
Det står at de er forsterket med kevlar på utsatte steder, men det betyr kanskje at det er beskyttet motskraping, ikke at det beskytter så veldig mot hardt fall slik som polstring vil gjøre...?

Jeg synes de ser veldig fine ut jeg. Men jeg lurer veldig på om de kan beskytte meg som en annen vanlig mc-bukse...
Image
Vennlig hilsen Juliet
User avatar
xadox
Posts: 764
Joined: 02 May 2007 11:36
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)
Location: Drammen

Re: MC-jeans

Post by xadox »

Jeg har 2 par med jeans bukser fra Icon og er veldig fornøyd med dem... Jeg har ikke vært i bakken med dem så jeg vet ikke hvor godt de beskytter... De er polstret ekstra på kærne og på sidene så jeg vet ikke... Og selve jeansen på hele buksa er tykkere enn vanlig jeans bukse...
1.3.1.2
User avatar
Gixxer
Posts: 171
Joined: 14 Aug 2007 10:22
MC: Suzuki GSXR750K6
Yamaha r6 05
Suzuki Bandit GSF250N

Re: MC-jeans

Post by Gixxer »

Jeg har ett par fra Joe Rocket. De er ikke så ulike Draggin-jeansene i annonsen. Den ekstra beskyttelsen gjør at de tåler en seiletur bortover asfalten bedre enn standard olabukse. Men det er riktig som du sier, at det er ikke noe polstring som gjør dem bedre i støt.
Min mening er at slike bukser er ypperlig i stedet for vanlig olabukse, men kan ikke sammenlignes med mc-bukser i tekstil.
Get your knee down and prey!
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: MC-jeans

Post by knetrom »

http://www.mocyclejeans.com/mc-jeans.html

Disse påstår at de tåler 14 sekunders draging mot 8-9 på skinn. Har lest litt om MC-jeans på bike.se nå, og om de i FINN.no-annonsen er Draggin', så er ikke de noe å bruke. Kopierer en avskrift fra en svensk test:
draggin klarade 0,3 sek på lår o vad.
levis resultat = 0,41 sek
Men jeg har ikke sett noen uavhengig test av Mo'Cycle sine. Om du leser tråden på bike.se så står det at der er skinn i Mo'Cycle, men det var før, nå er det kevlar.

Tråden på bike: http://www.bike.se/forum/thread.php?t=1833
User avatar
Relax
Posts: 167
Joined: 20 Jan 2008 18:59

Re: MC-jeans

Post by Relax »

Noen slike jeans er laget for å kunne putte EU godkjente puter i kne osv og da blir det slettes ikke så galt ..... trur eg ;-) :)

Jeg har selv både bukse og jake fra Halvarsson ( Jofama?) i slikt tynt stoff og det er meget behagelig når gradestokken sier + 28 eller mer...
User avatar
Galilee
Posts: 938
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: MC-jeans

Post by Galilee »

http://www.hoodjeans.co.uk/index.html

Fant disse da jeg lette etter jeans med ekstra lange bein. Hood har lommer til kne- og hoftebeskyttelse i buksene.
Jeg har ikke erfaring med dem selv, men andre TDM kjørere i England sier de er bra, de som har sjekket sier de har mer av dette brannsikre materialet enn f.eks. Draggin.
De lager forresten chinos og cargo pants også.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: MC-jeans

Post by Juliet »

Image
Vennlig hilsen Juliet
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: MC-jeans

Post by knetrom »

Det var bedre resultat enn det de skrev på bike.se ja =) Det er mulig jeg kjøper noen sånne, er greit å kunne se ut som om man går med normale klær f.eks på skolen selv om man kjører MC.
LEctOR
Posts: 68
Joined: 20 Aug 2006 18:43
MC: Honda CB900 Hornet
Location: Oslo

Re: MC-jeans

Post by LEctOR »

Har et par som jeg kan legge inn polstringer på knærne og hoftene. Uten det vil iaf knærne knuses ved fall tror jeg.
Buksene er nok MYE bedre enn ingen ting , men tror nok dress o.l er noe bedre. Men til varme dager med småkjøring så synes jeg det funker veldig bra.
Husker ikke helt hvilket merke jeg har i farta.<lurer på om det er halvorsen ellerno...
Honda CB 900 Hornet 2004 :smt077
Post Reply