Dainese med ny importør

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Dainese med ny importør

Post by tshansen »

"Duells tar over som importør for velkjente Dainese i hele Skandinavia."(kilde=bike.no)

Duells tar som sagt over importen av Dainese i skandinavia. Noe som jeg synes er veldig bra.
Mener at det var italienerne som tok seg av dette selv før nå Duells tar over.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
RockeRolf
Posts: 611
Joined: 02 Jan 2008 20:32

Re: Dainese med ny importør

Post by RockeRolf »

Var vel den enkelte butikk som hentet direkte fra fabrikk. Nå blir det et ledd til som skal ha en andel av fortjenesten. Det er vel nærliggende å tro at istedet for å spise av fabrikkens fortjeneste så belastes heller kundene i form av økt pris.

Dainese er uansett ikke det kvalitetsmerket det en gang var. Ikke for at kvaliteten til Dainese er blitt dårligere, men fordi konkurrentene er blitt flere og bedre.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Dainese med ny importør

Post by tshansen »

ja men føler det var liten interesse av å hente produkter direkte fra fabrikk. At det av en eller annen grunn ble for mye styr! Er alt for få som fører dette produktet i Norge i dag. Å de som har litt, har minimalt utvalg.

Håper virkelig ikke det blir økte priser, for de er uten tvil stiv nok. Å med tanke på at dainese kommer så dårlig ut i forhold til mange billigere konkurrenter på sikkerhet kommer ikke det til å selge. Den gjennomsnitlige motorsykkelist i dag er blitt veldig bevisst på sikkerhet og veier det framfor pris og produkt.

Jeg håper at ny importør gjør at vi får større utvalg av slike dresser i Norge. For Dainese har utrolig fett design i forhold til mange andre dresser.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Dainese med ny importør

Post by supermons »

Når tar de over? Har sett på noen dainese-dresser, så burde vel handle før det kommer et ekstra ledd som vil ha penger da :shock:
User avatar
Desmo-Dude
Posts: 916
Joined: 28 Jun 2005 00:12
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Re: Dainese med ny importør

Post by Desmo-Dude »

Dainese er for meg et typisk eksempel på at kvalitet ikke nødvendigvis står i forhold til pris.Hadde Dragonfly bukse og Ducati Corse jakke,og begge var bare å kaste etter en tur i grøfta.
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
User avatar
Gixxer
Posts: 171
Joined: 14 Aug 2007 10:22
MC: Suzuki GSXR750K6
Yamaha r6 05
Suzuki Bandit GSF250N

Re: Dainese med ny importør

Post by Gixxer »

Da Dainese selv tok over importen for noen år siden ga det seg utslag i hyggelige priser. Dresser som under mc-spesialistens regjeringstid kostet 10-12000 gikk ned til tundt 7-8000. Håper ikke Duells sørger for en reversering av prisnivået.
Get your knee down and prey!
User avatar
xadox
Posts: 764
Joined: 02 May 2007 11:36
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)
Location: Drammen

Re: Dainese med ny importør

Post by xadox »

Desmo-Dude wrote:Dainese er for meg et typisk eksempel på at kvalitet ikke nødvendigvis står i forhold til pris.Hadde Dragonfly bukse og Ducati Corse jakke,og begge var bare å kaste etter en tur i grøfta.
Har en dainese 2delt skinndress som er knallbra... brukt i 2 sesonger er som ny...

Har ikke vært i grøfra med den(bank i bordet) men erferingene hittil er veldig bra for min del... :)
1.3.1.2
User avatar
Desmo-Dude
Posts: 916
Joined: 28 Jun 2005 00:12
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Re: Dainese med ny importør

Post by Desmo-Dude »

xadox wrote:
Desmo-Dude wrote:Dainese er for meg et typisk eksempel på at kvalitet ikke nødvendigvis står i forhold til pris.Hadde Dragonfly bukse og Ducati Corse jakke,og begge var bare å kaste etter en tur i grøfta.
Har en dainese 2delt skinndress som er knallbra... brukt i 2 sesonger er som ny...

Har ikke vært i grøfra med den(bank i bordet) men erferingene hittil er veldig bra for min del... :)
Min satt også veldig godt....behagelig å ha på seg,men det er jo først og fremst når du går i bakken at du virkelig har bruk for den.På dressen min så revnet glidelåsen foran på jakka,så det var nesten så jeg ble sløya som en fisk.Det som tok i mot støyten var en t-skjorte.Når det gjelder buksa,så revnet skinnet midt på leggen ved siden av pucken...ikke i noen søm,men midt på skinnet.Aldri mer Dainese,og aldri mer 2-delt.
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
User avatar
xadox
Posts: 764
Joined: 02 May 2007 11:36
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)
Location: Drammen

Re: Dainese med ny importør

Post by xadox »

uffda da skjønner jeg deg veldig godt :)

rart at den revnet så mye, den skal jo tåle en del...
1.3.1.2
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Re: Dainese med ny importør

Post by ATWindsor »

Desmo-Dude wrote:
xadox wrote:
Desmo-Dude wrote:Dainese er for meg et typisk eksempel på at kvalitet ikke nødvendigvis står i forhold til pris.Hadde Dragonfly bukse og Ducati Corse jakke,og begge var bare å kaste etter en tur i grøfta.
Har en dainese 2delt skinndress som er knallbra... brukt i 2 sesonger er som ny...

Har ikke vært i grøfra med den(bank i bordet) men erferingene hittil er veldig bra for min del... :)
Min satt også veldig godt....behagelig å ha på seg,men det er jo først og fremst når du går i bakken at du virkelig har bruk for den.På dressen min så revnet glidelåsen foran på jakka,så det var nesten så jeg ble sløya som en fisk.Det som tok i mot støyten var en t-skjorte.Når det gjelder buksa,så revnet skinnet midt på leggen ved siden av pucken...ikke i noen søm,men midt på skinnet.Aldri mer Dainese,og aldri mer 2-delt.
Det er ikke så lett å bedømme slik utifra en enkel kræsj, da det er så mange faktorer man ikke har oversikt over som kan spill inn på hvor mye dressen blir herpa. Når det er sagt så viser jo ordentlige undersøkelser at kvaliteten på daiese-utstyr rent sikkerhetsmessig er ganske middelmådig.

AtW
Post Reply