Hvem kan kontrollere om rammen er bein i Bergen/omegn?

Prat om tung MC.
Post Reply
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Hvem kan kontrollere om rammen er bein i Bergen/omegn?

Post by knetrom »

Har en nykrasjet CB500 i familien, hvem i Bergen eller omegn kan sjekke om rammen er blitt skeiv? Gaflene og styret bl.a. er ødelagt.

Sykkelen er en ca '96 CB500, hva kan vi forvente å betale for nye framgafler? Passer gaflene fra andre sykler?
User avatar
Beetle
Posts: 161
Joined: 18 Nov 2007 20:51
MC: 2007 BMW R1200GS
Location: Bergen

Re: Hvem kan kontrollere om rammen er bein i Bergen/omegn?

Post by Beetle »

Du kan prøve Bergen MC-senter et par gater bak legevakten , de var i allefall noen luringer før i tiden :)
BMW R1200GS 2007
X-Harley Davidson XL 1200 C 105th Annivesary Edition
X-Honda CBR 600F2
X-Kawa ZX 10
X-Kawa GPX 750R x 2 stk.
X-Yamaha RD 80
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hvem kan kontrollere om rammen er bein i Bergen/omegn?

Post by tshansen »

Jeg sverger til Yamaha Bergen. Maken til service og velville finner du ikke på andre mc butikker/verskted her nede! Disse har virkelig forstått hva det vil si å ta vare på gamle og nye kunder.

De holder til i Åsane, bak gullgruven
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Hvem kan kontrollere om rammen er bein i Bergen/omegn?

Post by Onsløv »

Kvikk MC er jo nevnt i ROS-tråden her.
Men prøvd de sjøl, har jeg ikke. Men har bare hørt godord om dem.

Kristian
User avatar
Beetle
Posts: 161
Joined: 18 Nov 2007 20:51
MC: 2007 BMW R1200GS
Location: Bergen

Re: Hvem kan kontrollere om rammen er bein i Bergen/omegn?

Post by Beetle »

LordShaft wrote:Jeg sverger til Yamaha Bergen. Maken til service og velville finner du ikke på andre mc butikker/verskted her nede! Disse har virkelig forstått hva det vil si å ta vare på gamle og nye kunder.

De holder til i Åsane, bak gullgruven
Yamaha i Åsane har god service ja , og er alltid hyggelige.
Siden jeg bor i Åsane så hadde det vært kjekt om de solgte BMW :D
Men nå skal det sies at Ride i Bergen sentrum har strålende sevice synes jeg , tar alt på strak arm. Kjempefornøyd med at de er blitt Bergens BMW forhandler ;-)
BMW R1200GS 2007
X-Harley Davidson XL 1200 C 105th Annivesary Edition
X-Honda CBR 600F2
X-Kawa ZX 10
X-Kawa GPX 750R x 2 stk.
X-Yamaha RD 80
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Hvem kan kontrollere om rammen er bein i Bergen/omegn?

Post by KiM »

Høres ut som om Yamaha Bergen er et godt alternativ for service :) Noen som vet om de også bytter dekk selvom jeg ikke kjøper dekkene hos de? :roll:
ingen KiM, ingen kos
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hvem kan kontrollere om rammen er bein i Bergen/omegn?

Post by tshansen »

eneRmiK wrote:Høres ut som om Yamaha Bergen er et godt alternativ for service :) Noen som vet om de også bytter dekk selvom jeg ikke kjøper dekkene hos de? :roll:
Jepp det gjør de! Og det koster deg den nette sum av 800,- om jeg ikke husker helt feil! De tar litt ekstra betalt når de ikke får selge dekkene, men har ingen problem med å ta de:)

Sett fra deg sykkelen og de fikser alt!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Hvem kan kontrollere om rammen er bein i Bergen/omegn?

Post by KiM »

LordShaft wrote:
eneRmiK wrote:Høres ut som om Yamaha Bergen er et godt alternativ for service :) Noen som vet om de også bytter dekk selvom jeg ikke kjøper dekkene hos de? :roll:
Jepp det gjør de! Og det koster deg den nette sum av 800,- om jeg ikke husker helt feil! De tar litt ekstra betalt når de ikke får selge dekkene, men har ingen problem med å ta de:)

Sett fra deg sykkelen og de fikser alt!
Så jeg trenger ikke skru av hjulene osv? Trodde jeg måtte det. Men fikser de absolutt ALT som må gjøres ved dekkskift? :D Legger turen ut der iallefall :) En fornøyd kunde fører til en ny kunde osv ;)
ingen KiM, ingen kos
Peligro
Posts: 116
Joined: 13 Apr 2007 14:13
Location: Litt sør for Bergen

Re: Hvem kan kontrollere om rammen er bein i Bergen/omegn?

Post by Peligro »

LordShaft wrote: [klippe...]
Sett fra deg sykkelen og de (altså Yamaha Bergen...) fikser alt!
Det er ikke tull engang! To ganger midt i travleste sesongen har jeg bare droppet innom og spurt om de kunne skifte dekk for meg, og begge gangene har de fikset jobben innen en liten time! :D (Kjøpte riktig nok dekkene der også, but still...). Anbefales.

Mye pent å se på av både sykler og båter, og blir du lei av å tusle rundt i butikken kan du rolig slange deg i sofaen med en kaffekopp (gratis forøvrig...). Hyggelige folk som jobber der også forresten.

Mekanikeren som skiftet bakdekk behandlet sykkelen min som sin egen så det ut til. La filler mellom eksospottten og kaliperen for å unngå riper, sjekket bremseklosser, skiver osv. og en liten orientering om hva jeg burde gjøre på den fronten, bla. at klossene var svært nær servicelimit. Ikke noe mas om at de burde skiftes der og da (såkalt "mersalg" som jeg har erfart at andre driver med...)

Spørsmål besvares med et smil og delebestillinger går så det griner. Første gang jeg var i kontakt med dem var faktisk pr. tlf. i forbindelse med nettopp en delebestilling. Jeg fikk delene levert i posten - med faktura vedlagt! Ikke et ord om oppkrav eller forhåndsbetaling til tross for at jeg var helt ny kunde og like godt kunne vært en kjeltring. Er faktisk slik at selv om lommeboken er noe tynnere hver gang jeg går ut døren er det alltid med et fornøyd smil, og uten den ekle følelsen av å ha blitt rundlurt...

Og for ordens skyld; ikke jobber jeg der, og ikke har jeg andre tilknytninger til firmaet enn et helt ordinært kundeforhold.
Mvh
Geir

Yamaha XJ900 Diversion -95
Kawasaki Z650SR -81 (prosjekt)

"Hvis du tror du er ferdig utlært, er du ikke utlært, men ferdig."
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hvem kan kontrollere om rammen er bein i Bergen/omegn?

Post by tshansen »

Godt skrevet!!

Ikke bare kan du slenge deg i sofaen å ta deg en kaffekopp, men har de som jobber der ledig tid, kommer de bortom å tar seg en prat. Finner fram blader til deg og ja. Jeg har til dags dato ikke vært innom en mc sjappe som har så god service som nettopp disse.

Ringer du de, og ikke får svar, ringer de deg faktisk opp igjen så snart de har tid. Dette har jeg heller aldri opplevd!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Mogen
Posts: 540
Joined: 28 Jul 2008 15:19
MC: Suzuki GSX-R 750 k9
Location: Bergen, Lindås

Re: Hvem kan kontrollere om rammen er bein i Bergen/omegn?

Post by Mogen »

Yamaha Bergen er ABSOLUTT! ein kjempe butikk som alle mc intreserte burde våre innom og tatt ein prat.. [-X

Har arbeida der i arbeidsukene mine og dei som jobber der er kjempe hyggelige personer. Dei behandler alle syklene som nemnt som sine egne og har ikkje noe hastverk med å verte ferdig med service ol arbeid....
Repeterer heilt sikkert masse som andre har sakt.. men då får dere det med dere ialle fall.
På Yamaha er ein av dei plassene du kan komme inn og ikkje kjøpe noe, men bare drikke ein herlig kopp kaffe i ein sofa og snakke med herlige persone som jobber der... Dei satser utrulig masse på og få folk til å føle seg "heime>.<" der.
Du finner folk med masse erfaring, folk fra den eldre garde og dei yngre.

Dei nye lokalene er store og dei har masse utstillingsykkler, og no etter hver begynner dei å få inn flere og flere
bruktsykkler....

jaja... opp i alt denne reklameringen for yamaha bergen vil no bare eg seie..
Vist du skal rette opp rammen eller skjekke om rammen er bein besøk yamaha..
User avatar
custom
Posts: 89
Joined: 04 Oct 2008 21:17
MC: 96 Yamaha Xv 1100
2008 xv1900
X 80 Suzuki Gsx 750
X 78 Suzuki Gs 750
Location: Eidsberg
Contact:

Re: Hvem kan kontrollere om rammen er bein i Bergen/omegn?

Post by custom »

Mogen wrote:Yamaha Bergen er ABSOLUTT! ein kjempe butikk som alle mc intreserte burde våre innom og tatt ein prat.. [-X

Har arbeida der i arbeidsukene mine og dei som jobber der er kjempe hyggelige personer. Dei behandler alle syklene som nemnt som sine egne og har ikkje noe hastverk med å verte ferdig med service ol arbeid....
Repeterer heilt sikkert masse som andre har sakt.. men då får dere det med dere ialle fall.
På Yamaha er ein av dei plassene du kan komme inn og ikkje kjøpe noe, men bare drikke ein herlig kopp kaffe i ein sofa og snakke med herlige persone som jobber der... Dei satser utrulig masse på og få folk til å føle seg "heime>.<" der.
Du finner folk med masse erfaring, folk fra den eldre garde og dei yngre.

Dei nye lokalene er store og dei har masse utstillingsykkler, og no etter hver begynner dei å få inn flere og flere
bruktsykkler....

jaja... opp i alt denne reklameringen for yamaha bergen vil no bare eg seie..
Vist du skal rette opp rammen eller skjekke om rammen er bein besøk yamaha..
Kunne Yamaha i bergen flyttet til Østlansområdet [-o<
mvh
Custom
I stallen
xv 1100 a 95 ombygd
xv 1900 midnight star 2008
User avatar
Mogen
Posts: 540
Joined: 28 Jul 2008 15:19
MC: Suzuki GSX-R 750 k9
Location: Bergen, Lindås

Re: Hvem kan kontrollere om rammen er bein i Bergen/omegn?

Post by Mogen »

Bare til å ta seg ein dags/nattes tur til vestlandet -.- :lol:
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Hvem kan kontrollere om rammen er bein i Bergen/omegn?

Post by erazar »

Ikke meningen å ødelegge tråden her, men måtte bare kommentere på at Ride i bergen utførte god service.. Han jeg delte leilighet med i Bergen kjøpte en atv på ride.. har aldri opplevd dårligere service noengang, alt ble forsinket gang på gang.. uforutsette kostnader kom rykende inn døren om og om igjen, de svarte ikke på forespørsler og "fikset" og tok betalt for ting som var som de var idet atv'en ble sendt inn, Salget gikk veldig bra, med oppfølging.. men servicen gikk i dass.. Yamaha har jeg bare hørt gode ting om! Jeg vet hvor sykkelen min skal om jeg flytter tilbake til Bergen.
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Hvem kan kontrollere om rammen er bein i Bergen/omegn?

Post by knetrom »

Rammen var bein den, men ikke gaflene. Så da blir det oppussing i vinter og forhåpentligvis førerkort på meg til våren

PS, passer gafler fra CB750 på CB500? Vet ikke årsmodell på de, men kan få de gratis.
Post Reply