Alpinestar eller andre kule dresser (skinn)

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
User avatar
mariussky
Posts: 35
Joined: 31 Aug 2008 13:59
Location: Kristiansund

Alpinestar eller andre kule dresser (skinn)

Post by mariussky »

Hei!

Jeg er på utkikk etter en skinndress, liker Alpinestar veldig godt, men kom gjerne med andre forslag til dresser:)
Jeg er 185 høy og helt grei brei;P lurer dermed hvilken dress størrelse som kan passe, føler det blir feil å gå til en forhandler bare for å prøve ut størrelsene :-k Så jeg kommer til å ta en råsjanse på å bestille en jeg tror passer :roll:
Ikke interessert i norske nettsider.. kom gjerne med link fra usa, tyskland osv ;) (tenker da selvfølgelig på pris)
dressen skal ha skliknotter på knærne:)

Håper noen kan komme med noen forslag! Har vært innom den tråden hvor ALLE de derre linkene ligger, men jeg finner ikke en dritt som jeg vil ha (lite alpinestar)

Mvh Marius.
User avatar
gbruaset
Posts: 422
Joined: 12 Oct 2006 18:55
Location: Oslo

Re: Alpinestar eller andre kule dresser (skinn)

Post by gbruaset »

Prøv dette stedet:

http://www.ridersdiscount.com
02 Suzuki sv 650 x
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Alpinestar eller andre kule dresser (skinn)

Post by tshansen »

mariussky wrote:Hei!

Jeg er på utkikk etter en skinndress, liker Alpinestar veldig godt, men kom gjerne med andre forslag til dresser:)
Jeg er 185 høy og helt grei brei;P lurer dermed hvilken dress størrelse som kan passe, føler det blir feil å gå til en forhandler bare for å prøve ut størrelsene :-k Så jeg kommer til å ta en råsjanse på å bestille en jeg tror passer :roll:
Ikke interessert i norske nettsider.. kom gjerne med link fra usa, tyskland osv ;) (tenker da selvfølgelig på pris)
dressen skal ha skliknotter på knærne:)

Håper noen kan komme med noen forslag! Har vært innom den tråden hvor ALLE de derre linkene ligger, men jeg finner ikke en dritt som jeg vil ha (lite alpinestar)

Mvh Marius.
Har du hørt noe så dumt!? :shock:
Sorry for den krasse tonen, men for dumt å bare gå til forhandler å prøve?? bestille en størrelse du tror passer?? Kan du ikke bare kaste x antall kroner i dass da?

Skinndress er veldig viktig å prøve først. Slik at du finner riktig størrelse til din kropp. Noe sir meg at du glir godt inn i en str. 54 med dine 185 cm. Men det kommer veldig an på hvor stor, fet du er! Skinndressen utvider seg litt etter en del bruk, og er derfor viktig å kjøpe akkurat passelig! gjerne litt trang, den skal være ubehagelig å ta på seg første gangen!

Kom deg i butikk, forklar at du er på jakt etter skinndress, men ikke vet helt hvilken dress du vil ha enda. Og vil prøve litt før du bestemmer deg.
Arlen ness har mye fete dresser. Samme har spyke, spidi, dianese, joffama, berik lista kan fortsette lenge!

De felste skinndresser kommer med "knotter" på knærne, men dissa tar du lett av. de er festet med borrelås!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
stian
Posts: 290
Joined: 15 Nov 2005 00:54
Location: Trondheim
Contact:

Re: Alpinestar eller andre kule dresser (skinn)

Post by stian »

Stikk og prøv om du har mulighet, stikkordet er når du kjøper dress.. Kommer du inn i den med MAKT, så passer den.. (bare pass på at lengden fra skritt til hals er ok (denne utvider seg ikke mye)) når du har kjøpt å er fornøyd, tar du den på deg stiller deg i dusjen til du blir gjennombløt, så går du ut på gulvet og tar knebøy og litt bøy og tøy øvelser.. la den tørke av seg det værste når du fortsatt har den på.. vips så sitter den etter dine former..
(eller du kan ta en lengre kjøretur i pissregn).. Ikke hyggelig/komfortabelt, men dressen sitter mye bedre etter dette, du slipper at den gnager på plasser den evt. er for stram...
User avatar
mariussky
Posts: 35
Joined: 31 Aug 2008 13:59
Location: Kristiansund

Re: Alpinestar eller andre kule dresser (skinn)

Post by mariussky »

LordShaft wrote:
mariussky wrote:Hei!

Jeg er på utkikk etter en skinndress, liker Alpinestar veldig godt, men kom gjerne med andre forslag til dresser:)
Jeg er 185 høy og helt grei brei;P lurer dermed hvilken dress størrelse som kan passe, føler det blir feil å gå til en forhandler bare for å prøve ut størrelsene :-k Så jeg kommer til å ta en råsjanse på å bestille en jeg tror passer :roll:
Ikke interessert i norske nettsider.. kom gjerne med link fra usa, tyskland osv ;) (tenker da selvfølgelig på pris)
dressen skal ha skliknotter på knærne:)

Håper noen kan komme med noen forslag! Har vært innom den tråden hvor ALLE de derre linkene ligger, men jeg finner ikke en dritt som jeg vil ha (lite alpinestar)

Mvh Marius.
Har du hørt noe så dumt!? :shock:
Sorry for den krasse tonen, men for dumt å bare gå til forhandler å prøve?? bestille en størrelse du tror passer?? Kan du ikke bare kaste x antall kroner i dass da?

Skinndress er veldig viktig å prøve først. Slik at du finner riktig størrelse til din kropp. Noe sir meg at du glir godt inn i en str. 54 med dine 185 cm. Men det kommer veldig an på hvor stor, fet du er! Skinndressen utvider seg litt etter en del bruk, og er derfor viktig å kjøpe akkurat passelig! gjerne litt trang, den skal være ubehagelig å ta på seg første gangen!

Kom deg i butikk, forklar at du er på jakt etter skinndress, men ikke vet helt hvilken dress du vil ha enda. Og vil prøve litt før du bestemmer deg.
Arlen ness har mye fete dresser. Samme har spyke, spidi, dianese, joffama, berik lista kan fortsette lenge!

De felste skinndresser kommer med "knotter" på knærne, men dissa tar du lett av. de er festet med borrelås!

Det går helt greit du.. Jeg er den personen som ikke liker å gå å se på noe jeg ikke skal ha, bare prøve, føler dette er frekt ovenfor de jeg er hos..
Jeg kommer til å kjøpe en dress i 56 tenker jeg, tror denne passer.. hvis ikke er det jo bare å selge den, eller gi den til pappa:p
Har du med det samme noen link til sider eller? :D
User avatar
Desmo-Dude
Posts: 916
Joined: 28 Jun 2005 00:12
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Re: Alpinestar eller andre kule dresser (skinn)

Post by Desmo-Dude »

2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Alpinestar eller andre kule dresser (skinn)

Post by tshansen »

56 blir alt for stort! Jeg selv er 198 høy, og veier 115 kilo +- ett eller to! og jeg har en skinndress i str 56 og denne passer meg perfekt. Litt kort i bena kanskje, men ikke slik de går over sko når jeg sitter på sykkelen.

Så jeg ville nok ikke gått for så "stor" dress uten at du selvfølgelig er stor av natur eller høy fettprosent, vet ikke hvordan jeg skal si det uten å virke frekk hehe. Men du skjønner. ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
mariussky
Posts: 35
Joined: 31 Aug 2008 13:59
Location: Kristiansund

Re: Alpinestar eller andre kule dresser (skinn)

Post by mariussky »

hehehe;P jeg er 105 og 185, har ikke så stor fettprosent at det gjør noe liksom.. men synes du heller jeg skulle gått for 54? finnes vel ikke 55?
hvis du eller andre har flere nettsider så mottas de med takk;)
User avatar
Maverick
Posts: 381
Joined: 23 Jun 2007 22:39
MC: 03' Honda NSR

Re: Alpinestar eller andre kule dresser (skinn)

Post by Maverick »

Men fyren spør jo etter andre merker også, skjekk ut Arlen Ness og Berik ;-)
Image
- Honda NSR 2003
User avatar
mariussky
Posts: 35
Joined: 31 Aug 2008 13:59
Location: Kristiansund

Re: Alpinestar eller andre kule dresser (skinn)

Post by mariussky »

Maverick: Jeg spør også etter link;) hehe, skal sjekke ut de merkene ;) Takk =D>
User avatar
FZ1
Posts: 161
Joined: 07 Apr 2007 20:20
MC: 2009 KTM 690 SMC/Enduro R
2010 KTM 530 EXC
2005 Suzuki RM-Z 250
1981 Huqvarna 520 AE
Location: Kongsberg

Re: Alpinestar eller andre kule dresser (skinn)

Post by FZ1 »

Ikke skjønner jeg hvordan dere får på de dressene :shock:

178cm og 86kg. Har en 52 Spidi dress som jeg får på med skohorn, men den er egentlig for trang, glidelåser og sømmer er på bristepunktet og vel så det (måtte skifte glidelås mellom jakke/bukse...og la da inn et par extra cm).

54 dainese sitter som et skudd. Crash testet 2 ganger og alt har fungert etter boka. Skinn skal sitte tett for best mulig sikkerhet, men et sted går grensen. Komfort har litt med sikkerhet å gjøre det også. Men så lenge dere er happy ;-)

http://www.bimoto.be . Kjempeservice og bra priser. Kun dainese.

http://www.motocard.com . Spansk. En del bra tilbud inne i mellom og greie priser. Daines, Alpinestars+++
User avatar
slem
Posts: 154
Joined: 16 Jul 2008 23:46
MC: Yamaha FZ6-S 2006
Location: Stavanger

Re: Alpinestar eller andre kule dresser (skinn)

Post by slem »

Jeg er 180 og over 90 kg, føler min Dainese 54 er litt for lett å få på. Denne kjøpte jeg brukt av en kompis, så kan være han har utvidet den mer enn nødvendig. Tror nok jeg skal klemme meg ned i en 52 neste gang for å utvide den selv...
Pga manglende interesse er neste år avlyst.
User avatar
mariussky
Posts: 35
Joined: 31 Aug 2008 13:59
Location: Kristiansund

Re: Alpinestar eller andre kule dresser (skinn)

Post by mariussky »

FZ1: Vet du om disse kan sende pakken som gave? eller andre som eventuelt gjør dette?:)
User avatar
mariussky
Posts: 35
Joined: 31 Aug 2008 13:59
Location: Kristiansund

Re: Alpinestar eller andre kule dresser (skinn)

Post by mariussky »

Også intressert i hjelmer.. skal ha agv eller shoei for det er disse jeg liker best.. Hva synes folk om denne?
http://hellforleathermagazine.com/2008/ ... ion-d.html
Tenkt å kjøpe en svart med hvite nyanser skinn dress.. vil ikke at alt skal være svart, så denne er vel alt annet enn det:P synes denne var råååå jeg..
User avatar
FZ1
Posts: 161
Joined: 07 Apr 2007 20:20
MC: 2009 KTM 690 SMC/Enduro R
2010 KTM 530 EXC
2005 Suzuki RM-Z 250
1981 Huqvarna 520 AE
Location: Kongsberg

Re: Alpinestar eller andre kule dresser (skinn)

Post by FZ1 »

mariussky wrote:FZ1: Vet du om disse kan sende pakken som gave? eller andre som eventuelt gjør dette?:)
Nei, disse driver seriøst så tviler på det. men du slipper EU-moms.

For ordens skyld: 54 Dainese dressen bruker jeg for turer også så har litt plass til varmt undertøy, så 52 går nok på bane-dress. Uansett, alle er formet forskjellig og ingen leverandører har identisk snitt eller størrelse (varierer til og med innenfor merke) så ville aldri kjøpt en dress uten å prøve den først...eller i det minste ha mulighet for å bytte.

Ellers har faktisk Yamaha Vinterbro nokså bra priser på Dainese og brukbart utvalg. Spesielt på denne tiden av året kan man gjøre et veldig bra kjøp om man er heldig. Verdt å sjekke ut om man bor i nærheten. Og Hof MC har en del bra til veldig bra priser, Spyke, Spidi, Halvarsson...
Post Reply