kvase wrote: ↑26 Nov 2023 15:49
Forbreder meg en tur til sandnes (rogaland) vært øyeblikk for av henting av 690R i morgen
401444733_369373398945817_3248395531937632292_n.jpg
Heisann, motocross alltså. Det er vel en egen klasse for slike gamle sykler.
Helge Ruden stiller jo stadig vekk trial cassic med en Ariel fra 1938. Som f.eks her, fra Kråkerøy open 2016: https://www.trialavisa.no/wordpress/201 ... open-2016/
kvase wrote: ↑26 Nov 2023 15:49
Forbreder meg en tur til sandnes (rogaland) vært øyeblikk for av henting av 690R i morgen
401444733_369373398945817_3248395531937632292_n.jpg
Heisann, motocross alltså. Det er vel en egen klasse for slike gamle sykler.
Helge Ruden stiller jo stadig vekk trial cassic med en Ariel fra 1938. Som f.eks her, fra Kråkerøy open 2016: https://www.trialavisa.no/wordpress/201 ... open-2016/
Det bilde var ment som en spøk neida det er KTM 690Enduro R
669_835252141.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
kvase wrote: ↑26 Nov 2023 15:49
Forbreder meg en tur til sandnes (rogaland) vært øyeblikk for av henting av 690R i morgen
401444733_369373398945817_3248395531937632292_n.jpg
Heisann, motocross alltså. Det er vel en egen klasse for slike gamle sykler.
Helge Ruden stiller jo stadig vekk trial cassic med en Ariel fra 1938. Som f.eks her, fra Kråkerøy open 2016: https://www.trialavisa.no/wordpress/201 ... open-2016/
Det bilde var ment som en spøk neida det er KTM 690Enduro R
669_835252141.jpg
Ser da ut som en uregistrert banesykkel den også....
Jonta wrote: ↑26 Nov 2023 18:03
Heisann, motocross alltså. Det er vel en egen klasse for slike gamle sykler.
Helge Ruden stiller jo stadig vekk trial cassic med en Ariel fra 1938. Som f.eks her, fra Kråkerøy open 2016: https://www.trialavisa.no/wordpress/201 ... open-2016/
Det bilde var ment som en spøk neida det er KTM 690Enduro R
669_835252141.jpg
Ser da ut som en uregistrert banesykkel den også....
Har akurat vært nede å titta litt på den jo det skal bli kjekt å få tatt en svigom med den ettervært
Palma wrote: ↑15 Dec 2023 15:10
Nå har jeg skrudd ut luftfilteret på 250'n. Tror kanskje jeg skal vurdere å bytte det
Jeg så et K&N-filter i denne sammenhengen på fjøsboka, det er nesten like bra som å snu filteret.
For mange år siden fikk jeg spørsmål fra AMD om jeg ville ha et K&N-filter istedenfor original da jeg hadde sykkern der for service. Det var lurt gjort av den butikken, de har sluppet å selge meg 12 - 13 originalfiltre etterpå.
Palma wrote: ↑15 Dec 2023 15:10
Nå har jeg skrudd ut luftfilteret på 250'n. Tror kanskje jeg skal vurdere å bytte det
Jeg så et K&N-filter i denne sammenhengen på fjøsboka, det er nesten like bra som å snu filteret.
For mange år siden fikk jeg spørsmål fra AMD om jeg ville ha et K&N-filter istedenfor original da jeg hadde sykkern der for service. Det var lurt gjort av den butikken, de har sluppet å selge meg 12 - 13 originalfiltre etterpå.
Jeg satt inn det her
received_350823987691548~2.jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Palma wrote: ↑15 Dec 2023 15:10
Nå har jeg skrudd ut luftfilteret på 250'n. Tror kanskje jeg skal vurdere å bytte det
Jeg så et K&N-filter i denne sammenhengen på fjøsboka, det er nesten like bra som å snu filteret.
For mange år siden fikk jeg spørsmål fra AMD om jeg ville ha et K&N-filter istedenfor original da jeg hadde sykkern der for service. Det var lurt gjort av den butikken, de har sluppet å selge meg 12 - 13 originalfiltre etterpå.
Jeg satt inn det herreceived_350823987691548~2.jpeg
Det ligner mitt filter, jeg har kjøpt vaskekit fra K&N og det filteret har vel gått ca 130k km nå. Bilextra har vaskekit.
Akkurat nå skal jeg bære ved... idet jeg allerede har innlagt vatten i huset blir det ikke helt som i Prøysens julekvællsvise...
men mens je æ ute slæpp je iæillfall å høre refrenget " Torgeir Bjørn...Terese Johaug og bla bla bla...
ikke bare bare å leve i skisportens vugge
Palma wrote: ↑15 Dec 2023 15:10
Nå har jeg skrudd ut luftfilteret på 250'n. Tror kanskje jeg skal vurdere å bytte det
Jeg så et K&N-filter i denne sammenhengen på fjøsboka, det er nesten like bra som å snu filteret.
For mange år siden fikk jeg spørsmål fra AMD om jeg ville ha et K&N-filter istedenfor original da jeg hadde sykkern der for service. Det var lurt gjort av den butikken, de har sluppet å selge meg 12 - 13 originalfiltre etterpå.
Nå har jeg blitt litt i tvil her. Har fått høre at K&N filter ikke er bra nok for kjøring på støvete grusveier, og at jeg må ha et forfilter av skumgummi osv.
På YT er det jo masse både for og mot K&N filter, hva skal man velge å tro på??
Palma wrote: ↑15 Dec 2023 15:10
Nå har jeg skrudd ut luftfilteret på 250'n. Tror kanskje jeg skal vurdere å bytte det
Jeg så et K&N-filter i denne sammenhengen på fjøsboka, det er nesten like bra som å snu filteret.
For mange år siden fikk jeg spørsmål fra AMD om jeg ville ha et K&N-filter istedenfor original da jeg hadde sykkern der for service. Det var lurt gjort av den butikken, de har sluppet å selge meg 12 - 13 originalfiltre etterpå.
Nå har jeg blitt litt i tvil her. Har fått høre at K&N filter ikke er bra nok for kjøring på støvete grusveier, og at jeg må ha et forfilter av skumgummi osv.
På YT er det jo masse både for og mot K&N filter, hva skal man velge å tro på??
Jeg blir også litt usikker mhp grusveier, jeg har bare brukt K&N på asfalt. Filteret virker jo slik at det er en klebrig olje som fanger partikler. Filtreringsevnen avtar etterhvert som filteret blir fullt av partikler. Papirfilter blir jo tett når det blir møkkete. K&N blir ikke tett, men slipper møkka gjennom sammen med lufta når det er blitt møkkete. Dette er sikkert årsaken til at mange dømmer denne type filter nord og ned.
Jeg tipper at et nyvasket K&N funker fint på grusvei, men tør ikke tippe hvor lenge det virker. Et forfilter er kanskje ikke så dumt.