Rune med Gixxer 1000. Minimesse Smia MC s. 31

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Rune's ZX-9R blogg - Bilder fra danmark :-)

Post by RuneS »

Baron von Waffel wrote:Flotte bilder. Hva er greiest over til Danmark, og hva er prisene? Broen? Ferge?
Vi kjørte ferge. Var jo bare tur/retur uten sykler. Tror ikke så mange hadde vært kapable til å kjøre på lørdag. :smt030

Dette var en pakke med inkludert 3 retters middag ene vegen og middagsbuffét andre vegen. Inklusive drikke til maten. Og frokost begge veger. 1850 kr pr pers. Får turen billigere enn det hvis du dropper 3 retter og frokostbuffét.

Når det gjelder hva som er greiest så kommer det an på hva du skal. Jeg synes det er greit med ferge, for da er du uthvilt når du kommer fram, ihvertfall hvis du skal kjøre videre. Skal du kjøre Sverige nedover må du regne på drivstoff og ferge/brubillett. Men vegen nedover i Sverige er jo ikke akkurat spennende hvis du følger E6 ihvertfall.
Suzuki GSX-R 1000 K5
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Rune's ZX-9R blogg - Bilder fra danmark :-)

Post by RuneS »

Jeanette wrote:Wow, det solnedgangbildet var nydelig!! Ser ut som om dere hadde en koselig tur =)
Hvor mange var dere egentlig? Hadde dere noe bestemt opplegg for turen?
Vi var 14 stykker. Opplegget var jo ganske fritt. En sosial avslutning på mc sesongen. Men vi fikk jo vært i land i København, og det er jo fort gjort å bruke opp litt tid der. ;-) Hadde 7 timer i land, og jeg kunne godt brukt 7 dager der. Kjøpte meg noen DVD'er og CD'er. Det pleier jeg som regel å gjøre. Og så tok jeg en del bilder. Det kommer noen til etterhvert.
Suzuki GSX-R 1000 K5
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Rune's ZX-9R blogg - Bilder fra danmark :-)

Post by RuneS »

Ulvinnen wrote:
Rune_ZX9R wrote:
Ulvinnen wrote:
*Tørker tårene*
Da er bildene ute, og lommetørkle til å tørke tårene med er oversendt.
Flotte bilder!
Image
Den solnedgangen var veldig stemningsfull! Og takk for lommetørklet :D
Bare hyggelig. :)
Suzuki GSX-R 1000 K5
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Rune's ZX-9R blogg - Bilder fra danmark :-)

Post by RuneS »

Ja da var sykkelen parkert for i år. :( Litt trist, men det er liksom greit og ha fått den i hi før kjøreforholda blir altfor dårlige. Har hatt en bra sesong. Startet 12. april og parkerte 20. oktober. Er fornøyd med det. Så nå er det bare og vente på våren. I mens må man benytte forumet så mye som mulig slik at abstinensen ikke blir for stor.... \:D/
Suzuki GSX-R 1000 K5
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Rune's ZX-9R blogg - Bilder fra danmark :-)

Post by Ulvinnen »

Ja, det er nå vi skal sitte og mimre over bildene som ble tatt i sesongen. Men jeg håper på noen turer til i år, for min del. Siden vi har MC-ene i egen garasje, er det mye lettere å ta dem frem igjen når det kommer noen fineværsdager.
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Rune's ZX-9R blogg - Bilder fra danmark :-)

Post by RuneS »

Ja er litt misunnelig på de som har den muligheten. Blir nok ikke så lett å få ut igjen min før litt ut i april tror jeg. Men det er jo lov å håpe på en snøfattig vinter da ;) for det betyr tidlig start på sesongen.
Suzuki GSX-R 1000 K5
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Rune's ZX-9R blogg - Bilder fra danmark :-)

Post by Ulvinnen »

Det er deilig at man på dette forumet kan føle seg normal når man håper på snøfattig vinter og helst vil ta en liten tidsreise rett til våren. Da jeg for et par uker siden fortalte noen foreldre av klassekameratene til min sønn at jeg syns det er så trist at sommeren nå er slutt, så så de bare himmelfalne ut og snakket om hvor mye de nå gledde seg til snø og skigåeng. Ikke helt min verden, det der. :roll:
User avatar
Oscillo
Posts: 96
Joined: 01 Feb 2007 23:15
Location: Horten

Re: Rune's ZX-9R blogg - Bilder fra danmark :-)

Post by Oscillo »

Ble sittende og kikke gjennom bloggen din, og det ser ut som om vi har kjørt endel av de samme alpepassene og delt mange av de samme erfaringene på vår vei gjennom europa.

Hvor fikk du tak i nasjonalitetsmerke til skiltet ditt?
Gixxerman

Re: Rune's ZX-9R blogg - Bilder fra danmark :-)

Post by Gixxerman »

Oscillo, har du ikke sett de nye skiltene ?
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Rune's ZX-9R blogg - Bilder fra danmark :-)

Post by RuneS »

Oscillo wrote:Ble sittende og kikke gjennom bloggen din, og det ser ut som om vi har kjørt endel av de samme alpepassene og delt mange av de samme erfaringene på vår vei gjennom europa.

Hvor fikk du tak i nasjonalitetsmerke til skiltet ditt?
Har blitt noen pass. Driver med planlegging av ny tur til sommeren. Da blir det flere pass. Bl.a. Stelvio. Har kjørt tur i Europa ganske mange ganger, så jeg føler meg godt kjent. Men bare de to siste årene har jeg kjørt med sykkel. Høydepunktet i sommer var nok Furka og Grimselpass.

Nasjonalitetsmerke som sitter på skiltet på ZZR'n er det som jeg fikk fra NMCU når jeg ble medlem, men de nye skiltene har jo nasjonalitetsmerke så det er ikke så stort behov for noe ekstra da.
Suzuki GSX-R 1000 K5
User avatar
Oscillo
Posts: 96
Joined: 01 Feb 2007 23:15
Location: Horten

Re: Rune's ZX-9R blogg - Bilder fra danmark :-)

Post by Oscillo »

Rune_ZX9R wrote: Har blitt noen pass. Driver med planlegging av ny tur til sommeren. Da blir det flere pass. Bl.a. Stelvio. Har kjørt tur i Europa ganske mange ganger, så jeg føler meg godt kjent. Men bare de to siste årene har jeg kjørt med sykkel. Høydepunktet i sommer var nok Furka og Grimselpass.

Nasjonalitetsmerke som sitter på skiltet på ZZR'n er det som jeg fikk fra NMCU når jeg ble medlem, men de nye skiltene har jo nasjonalitetsmerke så det er ikke så stort behov for noe ekstra da.
Jeg prøvde å få tak i et slikt klistremerke før vi skulle på tur denne sommeren skjønner du, men det var ingen plass å oppdrive. Det endte med at jeg lagde et provisorisk merke med svart teip, men det funket jo helt greit det også.

Jeg kan forøvrig anbefale deg å ta turen innom dolomittene i Italia. Mye fine pass, men litt mye trafikk dersom du kommer dit i verste ferietida. Ellers så var vi gjennom etpar flotte pass i de franske alpene i sommer, blant annet Col de Vars. For mer info så ligger det noen reiseskildringer i bloggen min, samt litt bilder/videoklipp.
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Rune's ZX-9R blogg - Bilder fra danmark :-)

Post by RuneS »

Da var denne helga snart over. Sykkelen er parkert i vinterdvale og skinndressen er tømt for fluer. Høsten er her, og med den kommer det muligheter for mange fine fotomotiver. I dag gikk jeg en tur langs Mjøsa, og knipsa noen bilder.

Image
Utslitt

Image
Måkene følger med

Image
Brygga
Suzuki GSX-R 1000 K5
hsimpson
Posts: 661
Joined: 27 Jan 2007 17:58
MC: YZF R6 Blå/hvit
Location: Oslo

Re: Rune's ZX-9R blogg - Bilder fra danmark :-)

Post by hsimpson »

Du er en rev med kamera! Flotte bilder
Yamaha R6 Blå/hvit
Fiesta ST150 Performance-blue
-71 1302
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Rune's ZX-9R blogg - Nå også med bilder. :-)

Post by RuneS »

Takk for det. :) Gjør ett forsøk. Har hatt litt for lite tid til kunstnerisk fotografering i det siste, men innimellom så prøver jeg. I dag var det nydelig lys over Mjøsa.
Suzuki GSX-R 1000 K5
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Rune's ZX-9R blogg - Nå også med bilder. :-)

Post by Ulvinnen »

Det måkebildet var helt praktfult!
Post Reply