The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Angående sportster du tenker på ? Har kjørt Sportster 883, og jeg får vel si som engelskmennene: "Not my cup of tea" :? Ikke noe tursykkel akkurat, og alt trengte liksom mer krefter før noe skjedde. Litt for mye jobb og for lite glede for min del :? :P
Pollti

Post by Pollti »

Har en kamerat som har en 4 år gammel HD men hvilken modell det er har jeg ikke peiling på. Enormt mye fin krom,buldrer som et middels tornevær. Flott å se på er den,men herregud for et rakleverk å kjøre over 80 km/t.Åpner du munnen da så detter hele gebisset ut. Og parkere den i byen,det hadde jeg ikke hatt mot til. Takke meg til en halvslapp Virago-den er det bare mindre begavete guttunger som tenker på å kvarte. :D
User avatar
indianeren
Posts: 973
Joined: 29 Apr 2005 14:54

Post by indianeren »

Da må det være noe galt med den harleyen.. er den bygget om ?
Strengt talt, så er dette sykler som er laget for å komfortabelt "cruise" på amerikanske landeveier i 50-70mph... så det er litt rart at den skal riste så mye som enkelte påstår. Men, endel harley motorene rister mere enn min tilogmed..har litt annen balansefaktor på veiva.

883 sportsteren er muligens ikke noen kraftkar..sikkert derfor de ofte bygges om til 1200ccm..
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Den jeg hadde besøk av var en 1200. Hørte ingenting fra eieren om at det manglet krefter, men han er kanskje ikke den mest kravstore fyren. Og motoren var gummiopphengt til forskjell fra tidligere modeller. Men som sagt jeg prøvde ikke sykkelen slev, jeg ble bare opptatt av "auraen" og stilen. :roll:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Da var karriæren som vaktmestervikar snart over....... Etter 31. Juli er det ikke behov for meg lenger. Og innen den tid må jeg bruke opp 25 feriedager...... Så det blir ikke mye arbeid før ut i August,da jeg må møte opp på a-J***A-etat,Gjøvik. Kanskje det er slutt på en kort mc-karriære også. For akkurat nå er alt temmelig beksvart. :cry:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Har en "liten" forståelse for det hjeretsukket der. Har selv gått arbeidsledig siden mars, og det begynner å bli noe kjedelig :cry:
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Skrev det stort sett for å "få det ut av systemet",jeg..... Hvem er der jeg prøver å lure? Skal nok til en god del mer enn et par linjer i bloggen på mc-forumet.no for at det går over. Tyngre håndgripeligheter mot treverk eller pukke stein, DET kunne vært terapi. Kanalisere raseriet inn i å lage noe nyttig ved å ødelegge ting. :roll:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Pollti

Post by Pollti »

Vi får håpe at det ordner seg Desmo.
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Desmo wrote:Skrev det stort sett for å "få det ut av systemet",jeg..... Hvem er der jeg prøver å lure? Skal nok til en god del mer enn et par linjer i bloggen på mc-forumet.no for at det går over. Tyngre håndgripeligheter mot treverk eller pukke stein, DET kunne vært terapi. Kanalisere raseriet inn i å lage noe nyttig ved å ødelegge ting. :roll:
Enig med du.
Som et aktivt menneske med behov for å være i aktivitet, gjøre noe som blir betraktet som nyttig samtidig som det blir ei anstendig inntekt av det, er det et rent h... å gå arbeidsledig over tid.
ALT blir meningsløst, arbeidsledighetstrygda dekker det nødtørftigtse, men du har ingenting å skeie ut for. Det er ingen som har behov for at du stiller opp klokka 07.30 for å gjøre jobben din. Du kan strekke morran til langt ut på dagen, og kvelden til langt ut på natta, uten at noen bryr seg. Har du familie må du bry deg om den, lettere da på en måte. Er jo alltid ting som skal gjøres, ordnes i heimen, men som singel har du ingen forpliktelser. Og da går det lett rett vest med døgnrytme og etterhvert får selvrespekten en knekk, fordi du ikke gir et bidrag til et større fellesskap. Tenker ikke på skatten, men på det bidraget du gir i arbeidsmiljøet du er en del av.
Nei, det er bare å fortsette med søknadsrunden, begynner å bli rimelig profesjonell søknadsskriver nå ja. Men det er kanskje bedre å plukke ut en eller to jobber og gå for den/de enn å gjøre som jeg å gå for alle som matcher det jeg kan og mine jobbønsker. Uansetter det jo ingen som sjekker om du er aktiv jobbsøker eller ikke på aetat. De tar i mot meldekortet annahver uke og that's it. Trygda kommer uka etter, uansett hvor aktiv jeg har vært på jobbsøkerfronten.
Du kan gjerne fortsette å trykke ut litt gruff, Desmo, men se se det positive i det. nå har du mer tid til å kjøre sykkel. Det er vel ikke så ille at du må selge Ducatien med en gang?
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
User avatar
Dentist
Posts: 306
Joined: 09 May 2005 10:21
MC: Yamaha FJ 1100 m/1200 motor og gearkasse
Location: Hamar

Post by Dentist »

Har opplevd dette selv for noen år tilbake... det er alt annet enn morsomt. :(

Du kan jo høre om det er noe å gjøre her jeg jobber da? De ansetter jo folk her hele tiden virker det som.
Jeg jobber på Telenor Direkte i Thomasdalen på Gjøvik. Stillesittende jobb, men liker du å skravle så er det en helt ok jobb. Bare ett forslag.

Håper det ordner seg, og at du fortsatt vil/kan kjøre MC! :wink:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Ett eller annet blir det vel..... Har liksom begynt å tenke i de baner om å skaffe meg litt papirer som kan være "kjekke å ha" hvis en skal forsøke seg videre som vaktmester. Som vaktmesterskolen,for eksempel. Det må litt framsynthet til. Se litt lenger frem enn til dagen i morra, For da forfaller tiden fort til ren kjedsomhet,og giddesløshet. Og snipp,snapp,snute, så var den onde sirkelen påbegynt......
Nå skal jeg førtst ha en uke ferie,som var bestemt i god tid før dette skjedde. Så jobber jeg en uke,i stedet for å avspasere 40 timer overtid. Og får utbetalt lønn for det,penger kan det skrante mer på enn fritid fremover. Og så må jeg "kverke" 4 uker ferie i Juli,så jeg ikke har noe tilgode hos Østre Toten Kommune. Da må jeg starte løpet. Jeg skal ta en tur innom aetat en av de første dagene over helgen,så jeg finner ut når jeg må melde meg ledig. Sånn 2 uker før siste arbeidsdag,er det ikke? Samme det,det finner jeg ut.
Til sist vil jeg sitere Disponent Rudolf Blodstrupmoen; "Time vill sjåvv!"
Siser takk for tipset,Dentist. Snakker som en foss når jeg først setter i gang. MEN! Telefonsalg? En stresset og hektisk arbidssituasjon? Jeg har litt for mange ting,som ikke vil fungere ordentlig hvis ikke jeg beveger meg. Høyt blodtrykk,som følge av stress fra før. Nå har det vært bra takket være trivelig jobb og medisiner. Og en ganske inngrodd aversjon mot telefonselgere. No offense,but. Er det anonymt anrop på telefonen,svarer jeg ikke.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Dentist
Posts: 306
Joined: 09 May 2005 10:21
MC: Yamaha FJ 1100 m/1200 motor og gearkasse
Location: Hamar

Post by Dentist »

Det er litt avhengig av hva du ringer til... jeg ringer kun bedrifter og tilbyr forskjellige rabattavtaler. Er iallefall mye bedre enn å ringe privatpersoner og prøve å prakke på de noe. Jeg skal i utgangspunktet ringe bedrifter som bruker Telenor, men innimellom ringer jeg også bedrifter som har byttet... og da kicker jeg inn som telefonselger :P
(Jeg liker ikke telefonselgere selv... hvilket vil si at jeg liker ikke meg selv eller mine 200 kollegaer :roll: )

Men det er en jobb du blir lei av etterhvert. Det nærmer seg 3 år for meg på Telenor, og jeg har faktisk sagt opp! 8)
Du blir lei av å sitte på ræva 8 timer hver dag og stirre inn i en skjerm og snakke i telefonen hele tiden... og det hjelper faktisk ikke at det er godt betalt.

Skal vel tilbake til firmaet jeg jobbet for før i tiden... Clas Ohlson. De åpner butikker på Hamar (januar) og Gjøvik (mars), så jeg satser på jobb i en av de. (Jobbet som skiftleder på butikken i Torggata i Oslo i nesten 3 år for en tid tilbake.)
Pollti

Post by Pollti »

indianeren wrote:Da må det være noe galt med den harleyen.. er den bygget om ?

Nei,ikke motoren ihvertfall. Han driver bruktimport av mc og har sitt eget lille motorsykkel verksted med 4 ansatte så jeg går utifra den er i tipp topp stand. Eneste som jeg vet er modifisert er styret,eksos anlegg og et eller annet på tennings anlegget.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

"En fin dag!"

Post by Desmo »

I dag har jeg prøvd meg som "støttekontakt"! En kamerat som kjørte GS1000G med V&H 4-1anlegg da han var 19-23 år, ba meg så pent i vinter om vi kunne ta en tur sammen,siden jeg har to sykler. Den 400'en mente han var mer enn stor nok etter så langt avhold. Han er jo lenger i beina enn meg,så det med setehøyden var et ikke-tema. Vi tok en liten sving opp til Raufoss over høgda,så til Kapp en annen vei over høgda. Kaffepause på Billitt,og til Skreia, hvor vi kjørte over Skreien til Lena. Så dro vi til Gjøvik,hvor vi fikk mat hos moren hans,og mer kaffe. Så dro vi til ljugekrakken. Så fant han ut at han ville besøke kjentfolk på Furnes. Etter en kjapp smsutveksling dro vi 4'ern til Mjøsbrua,og over på "gær'ne si'a". Da tok vi gamleveien fra Moelv til Brumunddal,og fortsatte et lite stykke til langs den,før vi var framme. Vi parkerte på gårdsplassen hos dem kameraten kjenner,og ut kom det ei dame i en viss fart! "ÅÅÅÅÅÅÅÅ! DUCATI! Åsså MONSTER! Å så fin OFFROADER! NEI, så STAS å få slike fine sykler tel gards!" Dama raste inn etter garasjenøkkelen. Viste fram husbondens Yamaha og sin italienskimporterte Suzuki GSX 750 Katana med helkåpe. Har aldri sett maken. Tanken og framdelen av sidedekslene var maken til den første 1100 Katanaen som ble solgt her til lands. Men resten av sidedekslene , fastbacken og ikke minst kåpa var totalt ukjent for meg. Men vi ble utfordret til å gjette hvor stor den var. "Det er nesten ingen som gjetter riktig.",fikk vi vite. Da jeg etter litt fundering og kikking sa "750??",ble hun imponert. Om jeg hadde følt meg velkommen før,ble det slett ikke værre etter å ha gjettet riktig. Det ble en trivelig stund på verandaen med kaffe,kaker og et tjukt album mc-bilder. Da det ble tid for "refrainet" stod hun klar med mobilen for å ta opp lyden av Ducati-oppstarten. Og da den hadde buldret litt på tomgang,ble jeg oppfordret til å ruse litt. Vel ute på asfalten igjen dro jeg på retning Brumunddal. Kameraten som kjørte litt bak på 400'en, hadde sett et kjempeglis på verandaen da jeg forsvant bortover veien. Det ble ei røykepause på Gjøvik,og rett til Lena. Vel hjemme igjen passet det å si det, som endel av oss sikkert har brukt i en stil eller fler; "Og alle sammen var enige om at det hadde vært en FIN dag!"
I morra ser det ut til å bli bra vær,så da skal vi,+ "Barberer'n" med 916, til Flymuseet på Gardermoen.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Turen gikk knirkefritt, selv om vi ble en short...... "For mye bayer i går,kara" lød sms'en fra "Barberer'n".
Kameraten er forresten rimelig støl i dag,etter 38 mil på en smal offroadsal i helga..... Men det hadde vært morro,læll,sa'n. Så da er det vel bare velstand.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply