Hva skal en velge? Telt, liggeunderlag og camping etc

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva skal en velge? Telt, liggeunderlag og camping etc

Post by tshansen »

Åpningshjelm blir det nok aldri her i huset. Men nebb er nok ikke utenkelig at det kan bli etterhvert :-D

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Palma
Posts: 4749
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Hva skal en velge? Telt, liggeunderlag og camping etc

Post by Palma »

LordShaft wrote:Åpningshjelm blir det nok aldri her i huset. Men nebb er nok ikke utenkelig at det kan bli etterhvert :-D

Note4
Åpningshjelm er jo et must !! Nå har jo tullatekk kommet med en åpningseventyrhjelm, så får man både nebb og hjelm som kan brukes til å spise rask-mat på kjør-inn resturanter \:D/
Og med baugporten åpen er man virkelig en av gutta med knastedekk på asfalt-tur :erte Mekkern

Men nå kupper vi speidergutt-tråden til lordskaftet her :smt066
Bjerknez

Re: Hva skal en velge? Telt, liggeunderlag og camping etc

Post by Bjerknez »

Åpningshjelm funker også for oss med litt tøffere sykler :-# :smt006
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva skal en velge? Telt, liggeunderlag og camping etc

Post by tshansen »

Det går helt fint, jeg vinkler det bare inn på telt igjen når den tid kommer :thumleft

Å siden det er utstyr som blir diskutert kan vi godt ta turen innom hvor feil du tar Palma haha [emoji38]

Jeg har hjelmen på hodet når jeg kjører og tar den av hodet når jeg står stille. :-k det fungerte helt problemfritt med snus og helhjelm også :-k

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Palma
Posts: 4749
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Hva skal en velge? Telt, liggeunderlag og camping etc

Post by Palma »

LordShaft wrote:Det går helt fint, jeg vinkler det bare inn på telt igjen når den tid kommer :thumleft

Å siden det er utstyr som blir diskutert kan vi godt ta turen innom hvor feil du tar Palma haha [emoji38]

Jeg har hjelmen på hodet når jeg kjører og tar den av hodet når jeg står stille. :-k det fungerte helt problemfritt med snus og helhjelm også :-k

Note4
Ikke faan om jeg tar feil, det har jeg aldri gjort... ehhh jo forresten, en gang i 1984, men jeg husker ikke hva hu het... Men ang den hjelmen, det er jo individduellt for å være litt dipplomat. Jeg har hode type digert (63-64), og da jeg har en kropp som er bygd for fart og spenning har jeg endel nødvendig ekstrautstyr som briller, høreapparat osv osv så skal jeg dra en hel en på og av det hodet til stadighet så blir det så mye ball. For å ikke snakke om bart og hårsveis som blir fucka opp... :lol:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva skal en velge? Telt, liggeunderlag og camping etc

Post by tshansen »

Hahaha når du sier det slik så har jeg tatt feil mer enn en gang.... har jeg hørt [emoji38]
Det eneste argumentet du slipper unna med det er at det fucker opp sveisen og barten [emoji38]

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2978
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva skal en velge? Telt, liggeunderlag og camping etc

Post by Trondgv »

Hva skjer egentlig med soveposen vis den ligger i komprimeringsposen nå over vinteren? Vil en vanlig mann merke noe forskjell?
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Hva skal en velge? Telt, liggeunderlag og camping etc

Post by JohnnyTh »

Trondgv wrote:Hva skjer egentlig med soveposen vis den ligger i komprimeringsposen nå over vinteren? Vil en vanlig mann merke noe forskjell?
Jeg har syndet mye med dette, men soveposen min fungerer greit ned i -15° fremdeles. Har ikke prøvd den kaldere. Det er en Helsport Jotunheimen som har ekstremtempratur på -35°

Kanskje det er værre for dunposer. Det er jo ikke vanskelig å forstå at fibrene ikke har godt av å ligge komprimert over lengre tid.

Noen sier også at soveposer ikke skal rulles men stappes, slik at fibrene ikke klemmes flate. Ikke vet jeg om det stemmer. Jeg stapper min i komprisjonstrekket uansett.
User avatar
Trondgv
Posts: 2978
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva skal en velge? Telt, liggeunderlag og camping etc

Post by Trondgv »

Jeg kommer nok til å holde meg på pluss siden av gradestokken selv. Og som du sier at du har syndet mye med det og den fortsatt er god for -15 grader, så får den bare ha det så godt i komprimeringsposen. Jeg stapper den alltid nedi selv, det er jo lettest :lol:
Bjerknez

Re: Hva skal en velge? Telt, liggeunderlag og camping etc

Post by Bjerknez »

Palma wrote:
LordShaft wrote:Det går helt fint, jeg vinkler det bare inn på telt igjen når den tid kommer :thumleft

Å siden det er utstyr som blir diskutert kan vi godt ta turen innom hvor feil du tar Palma haha [emoji38]

Jeg har hjelmen på hodet når jeg kjører og tar den av hodet når jeg står stille. :-k det fungerte helt problemfritt med snus og helhjelm også :-k

Note4
Ikke faan om jeg tar feil, det har jeg aldri gjort... ehhh jo forresten, en gang i 1984, men jeg husker ikke hva hu het... Men ang den hjelmen, det er jo individduellt for å være litt dipplomat. Jeg har hode type digert (63-64), og da jeg har en kropp som er bygd for fart og spenning har jeg endel nødvendig ekstrautstyr som briller, høreapparat osv osv så skal jeg dra en hel en på og av det hodet til stadighet så blir det så mye ball. For å ikke snakke om bart og hårsveis som blir fucka opp... :lol:
Akkurat høreapparatet er vel luksusproblem? Du kan jo bare skru ned/av lyden for å få en stille stund på sykkelen, mens vi andre må knote med ørepropper og andre ting :smt005

Neida.. fra spøk til revolver. Jeg er enig i at åpningshjelm føles riktig, vertfall for min del og jeg kjører ikke traktor en gang. Synes dte er behagelig å bare vippe den opp når jeg skal fylle bensin eller gi korte beskjeder etc. Jeg føler også en hjelm med baugport fester seg bedre til hodet da den på en måte lukkes igjen rundt hodet. Jeg får vertfall ikek av meg min hjelm uten å lukke den opp. Om ikek det er det, så FØLES den vertfall tryggere...
User avatar
Palma
Posts: 4749
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Hva skal en velge? Telt, liggeunderlag og camping etc

Post by Palma »

Bjerknez wrote: Akkurat høreapparatet er vel luksusproblem? Du kan jo bare skru ned/av lyden for å få en stille stund på sykkelen, mens vi andre må knote med ørepropper og andre ting :smt005
Høreapparat er IKKE gøy! Så det er sagt! Og det er heller ikke noe for andre å spøke med. :smt068

Noen hadde strengt tatt ikke hatt brukt for hjelm....
User avatar
pelsen
Posts: 1126
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: Hva skal en velge? Telt, liggeunderlag og camping etc

Post by pelsen »

Palma wrote:Noen hadde strengt tatt ikke hatt brukt for hjelm....
Hmm, den tanken slo meg også...
Bjerknez

Re: Hva skal en velge? Telt, liggeunderlag og camping etc

Post by Bjerknez »

Palma wrote:
Bjerknez wrote: Akkurat høreapparatet er vel luksusproblem? Du kan jo bare skru ned/av lyden for å få en stille stund på sykkelen, mens vi andre må knote med ørepropper og andre ting :smt005
Høreapparat er IKKE gøy! Så det er sagt! Og det er heller ikke noe for andre å spøke med. :smt068

Noen hadde strengt tatt ikke hatt brukt for hjelm....
Vare bare en spøk, og det var på ingen måte meningen å såre deg på noe som helst måte. Så hvis du tok deg nær av det jeg sa, så ber jeg om unskyldning Palma :redface
User avatar
Palma
Posts: 4749
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Hva skal en velge? Telt, liggeunderlag og camping etc

Post by Palma »

Jeg er rimelig tykkhudet Bjerknes, så jeg gikk ikke i kjelleren. Men uansett handicap har jeg lært av egen erfaring at det er dager man kan fleipe med det og tåle en fleip, men når er det bare jeg som vet. Andre dager får man lyst til å legge seg å grine av en liten sleivkommentar. Dette bare til allmen opplysning, forventer egentlig ikke at alle tenker over slik. Men helt ok Bjerken, en annen gang kan jeg trampe i orgelet..

Sent fra min SM-G388F via Tapatalk
Bjerknez

Re: Hva skal en velge? Telt, liggeunderlag og camping etc

Post by Bjerknez »

Palma wrote:Jeg er rimelig tykkhudet Bjerknes, så jeg gikk ikke i kjelleren. Men uansett handicap har jeg lært av egen erfaring at det er dager man kan fleipe med det og tåle en fleip, men når er det bare jeg som vet. Andre dager får man lyst til å legge seg å grine av en liten sleivkommentar. Dette bare til allmen opplysning, forventer egentlig ikke at alle tenker over slik. Men helt ok Bjerken, en annen gang kan jeg trampe i orgelet..

Sent fra min SM-G388F via Tapatalk
Jeg har jo ingen anelse hvordan det er å gå med høreapparat, men hvis dette til tider gjør at du legger deg ned å griner så så vet jeg jo det fra nå av at man ikke skal spøke med slikt. Igjen... beklager :redface
Post Reply