JK's Svenskeblogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg F**n!

Post by JK95 »

Tommas wrote:Du kan ikke burne ned på terminalen og hente den da?
De hadde vistnok ikke "ressurser" til å lete fram en enkelt pakke ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: JK's Gixxerblogg F**n!

Post by quattrokim »

Kundeservice som seier det? På jobb har vi ofte suksess med å møte opp på terminalen med sporingsnummer og kreve den utlevert. Folkene på kundeservice har vi gitt opp.

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg F**n!

Post by JK95 »

quattrokim wrote:Kundeservice som seier det? På jobb har vi ofte suksess med å møte opp på terminalen med sporingsnummer og kreve den utlevert. Folkene på kundeservice har vi gitt opp.

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk
Kundeservice ja... Hm, kanskje det kan vurderes :-k Uansett står pakken som på vei til terminal enda ](*,)
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg F**n!

Post by JK95 »

"Ankommet terminal, videresendes" :roll: Ikke får jeg hente i terminalen, og ikke kan de gjøre noe for å få fortgang i det heller ](*,)
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: JK's Gixxerblogg F**n!

Post by Toven »

Hvordan går det med stætår?
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg F**n!

Post by JK95 »

Toven wrote:Hvordan går det med stætår?
Stætorn er montert, sykkelen går! \:D/ Kjapp pakking så turer jeg sørover for fulle mugger 8)
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: JK's Gixxerblogg F**n!

Post by freddy123 »

Niccee [emoji2] da sees vi på HPR da [emoji2]

Bare å legge seg utpå nå og mate på det gixxer'n orker så er du der på null komma svosj


Sent from my iPhone using Tapatalk
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg F**n!

Post by JK95 »

freddy123 wrote:Niccee [emoji2] da sees vi på HPR da [emoji2]

Bare å legge seg utpå nå og mate på det gixxer'n orker så er du der på null komma svosj


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sant nok, men har dårlig erfaring fra i fjor med å "mate på" :-# Tror vi tar det kuuuli jeg, og satser på å være hos Onkel i morgen mot kvelden :thumleft
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: JK's Gixxerblogg HPR neste!

Post by Tommas »

Bra!

Vi varmer opp litt for deg til i morgen ;-)
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: JK's Gixxerblogg HPR neste!

Post by freddy123 »

men det skal du ha det står respekt av det å komme helt fra trondheim og ned :thumleft
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg HPR neste!

Post by JK95 »

Prøver meg på en liten after-HPR update selv da.
Det ble jo mye styr i forkant, med statorfeil, intens sporingsoppdatering på torsdag, med montering av stator fra 17.00 og avreise fra Trondheim ca 19.00 mot Porsgrunn. Natta ble lang, det føltes som om det var veiarbeid i annenhver 80-sone, og alt for mange 60-soner :roll: Legg til en fartsbot ved Moelv og et streikende display samt lys fra Oslo til Porsgrunn, så var tortur-turen komplett :evil: Ankomst i Porsgrunn ble rundt 05.00, da ble det en kjapp dusj, og rett på puta neste, var helt borte til jeg våknet rundt 12 :-#

Fra 12 til avgang mot Dimmelsvik var det frokost, pakking og planlegging og en snartur på Biltema for å kjøpe et komfortsete, noe fruen kan bekrefte at er et minstekrav for å sitte bakpå Thea :redface I tretiden ble det avgang, dette skulle bli knall 8) Siden dette var en ny erfaring for oss begge, dette med langtur, så ble det jo noen nødvendige pauser, så jeg legger ved en liten selfie fra en av dem
Image
upload

Vi ankom Heimdal gård rundt 23.00, slitne og litt kalde, men for en mottakelse! Olav sto klar for å hilse allerede før jeg fikk stoppet motoren, og vi ble fort forklart hvor vi skulle få sove :thumleft Image
pictures upload
Det ble byttet til mer casual klær, og opp i låven for å ta en øl og hilse på masse trivelig MC-folk, før det ble kveld :) Med tanke på hvor lite jeg hadde sovet var det godt å treffe puta, og noe tungt å stå opp for selve HPR :-#

Selve kjøringen har flere andre her beskrevet godt, så jeg velger å ikke si så alt for mye om dette :-# Det jeg heller forteller er om feilen enkelte av oss gjorde når vi skulle forlate Norheimsund. Vi kjørte et lite stykke opp på et fjell før det ble stopp og undersøking for å finne ut hvor i huleste vi var, og hvor vi skulle. Det viste seg at vi skulle kjørt helt motsatt, så det ble å snu og kjøre etter resten av røkla. Om ikke annet fikk vi opplevd fin vei langt over hva en simpel trønder er vant med :thumleft På vei mot Ulvik kom det selvsagt regn, stikk motsatt av hva værmeldingen hadde nevnt tidligere :roll: Smart som jeg var hadde jeg droppet regntøy på gården for å slippe sideveskene, noe jeg fikk en og annen liten kommentar på :redface Det var rundt samme tid vi stoppet på en bensinstasjon før vi skulle over fjellet mot Ulvik at fruen fikk tilbud om å sitte på hos Busa Trond, noe hun ikke takket nei til, snodig det der :-#

Resten av turen var våt, men knall :thumleft Kan ikke få takket deg nok, Kant1, for dette flotte arrangementet =D> Vel tilbake på gården ble det ordnet med dusj under låven, så jeg og fruen fikk varmen i oss, og hengt noen våte kjøreklær til tørk :redface Etterpå var det dags for grilling, med alt av nødvendig tilbehør, og godt folk på alle kanter 8)
Image
adult picture hosting

Kvelden ble tilbringt inne i låven, og latteren lå i lufta mye av kvelden, blant annet pga en kroning av Hertug av Kantebury :lol: Image
gif uploader
Kant1 hadde riktignok ikke bare sansen for Triumph, han sjenket meg også en spesiell og god koseøl jeg må huske å spørre om navnet på \:D/ Mye fin sykkel var også å se, og jeg med min svakhet for Wankel ble litt forelsket i den ene Skruzukien :redface Image
screen capture windows

Hjemturen gikk sammens med blant annet ojda, Busa Trond, Tommas, Toven og Freddy123, samt to jeg dessverre ikke husker navnet på :redface
Image
upload imgFra en stopp på Haukeligrend^^

Etter Haukelifjellet ble det besluttet å kjøre over til Rjukan, været var meldt godt og folk var ikke lei av å kjøre, og fruen fikk sitte komfortabelt hos Busa Trond noen mil til :thumleft Halvveis over åpnet selvfølgelig himmelen seg, så det ble fort kastet på seg regntøy, og kjørt videre mot Rjukan på tælahiven :twisted: Vel framme i Rjukan ble det takk for turen og farvel til resten, og jeg og fruen kjørte videre ned til Notodden, hvor vi stoppet på Bergbys for litt fór. Her fikk vi også fruens mor til å hente fruen, da buksa var gjennomvåt, fruen var kald, og overgangen tilbake til Thea ble for drøy etter å ha vent seg til baksetet på en GSA :-#

Alt i alt var turen helt fantastisk, tusen takk til alle sammen for en uforglemmelig opplevelse, hit vil jeg tilbake! \:D/ Vestlandet skal få mange besøk med årene, det kan jeg si sikkert allerede nå :twisted: Og med det samme, en stor takk fra fruen til Busa Trond for lån av baksete :thumleft

Legger til et bilde fra mandagskvelden, hvor fruen fikk prøve Thea litt på en parkeringsplass, hun klaget ikke \:D/ 8)
Image
image upload no limit

Foresten, noen som har forslag til nick til fruen?
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: JK's Gixxerblogg After-HPR update

Post by tshansen »

Utrolig hyggelig lesning JK =D> Syns selv det er utrolig artig å lese andre sine skildringer, spesielt på turer jeg selv har vært med på. Kjekt å høre at dere hadde en hyggelig helg :thumleft

Kan tenke meg det var ålreit å få sitte på med Busa. Så mange mil på R sykkel kan ta motet fra de fleste :lol:

Når det kommer til nick på fruen din, må det nok litt idemyldring til :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: JK's Gixxerblogg After-HPR update

Post by Lasse Liten »

Nick til fruen må jo bli "GS Rypa".
Utrolig kjekt å treffe dere, respekt for den turen på R sykkel . Kan trøste dere med at jeg og Amaliuhuu også la igjen regntøyet for å slippe koffert :lol:
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg After-HPR update

Post by JK95 »

LordShaft wrote:Utrolig hyggelig lesning JK =D> Syns selv det er utrolig artig å lese andre sine skildringer, spesielt på turer jeg selv har vært med på. Kjekt å høre at dere hadde en hyggelig helg :thumleft

Kan tenke meg det var ålreit å få sitte på med Busa. Så mange mil på R sykkel kan ta motet fra de fleste :lol:

Når det kommer til nick på fruen din, må det nok litt idemyldring til :thumleft
Enig med du, det er morsomt å høre hva folk mener om noe en selv har deltatt på :thumleft

Det var vist meget ålreit :redface Joda, er selv imponert over hvor godt det gikk å kjøre RR på tur, både for meg selv og fruen 8)
Lasse Liten wrote:Nick til fruen må jo bli "GS Rypa".
Utrolig kjekt å treffe dere, respekt for den turen på R sykkel . Kan trøste dere med at jeg og Amaliuhuu også la igjen regntøyet for å slippe koffert :lol:
Huff, ikke si det da :lol: :?
Hyggelig å møte dere også, håper det ikke blir altfor lenge til neste gang :thumleft Står stor respekt av Amaliuhuu som fullførte turen til tross for den stygge velten også =D>
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: JK's Gixxerblogg After-HPR update

Post by Tommas »

Fint referat og bilder!

Hyggelig å møtes, så får vi satse på at blir flere anledninger ;-)

Du må like god skaffe frua egen sykkel først som sist :thumleft
Post Reply