[Fisketorget] Det er Bergen

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
User avatar
herkit
Posts: 486
Joined: 23 Mar 2011 16:38
MC: HD Softail Custom '08
Location: Bergen

Re: [Fisketorget] Det er Bergen

Post by herkit »

Lord Erik wrote:Hadde det vært mulig å sette opp en skjult ringeliste for oss her i Bergen? Det har i stor grad blitt til at vi deler telefonnumre i tråden her, ettersom PM blir for tungvint.
Har tenkt litt på dette, det har seg nemlig slik at eg jobber i et firma som spesialiserer seg på SMS løysinger. Vi har et produkt som gjør det lett å sette opp gruppedistribusjon samt innmelding i grupper. Eg kan sikkert ordne en gratis/rimelig konto for mc-forumet. Tanken er at en f.eks. kan skrive "MC KJØRING BERGEN" med en liten beskrivelse av turen og kor en møter til et fem-sifra nummer, så blir det sendt ut en melding til alle som har meldt seg på liste for Bergen. Kunne hatt lister for andre stader i landet og. Ka syns folk om dette?
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: [Fisketorget] Det er Bergen

Post by Lord Erik »

Høres ikke så dumt i det. Da slipper man å sende x-antall smser bare for å høre om det er interesse for å dra på tur eller møtes på torget. Det hele kommer vel an på hva prisen er, og hvor mange som syntes noe slikt hadde vært interessant. :-P
User avatar
herkit
Posts: 486
Joined: 23 Mar 2011 16:38
MC: HD Softail Custom '08
Location: Bergen

Re: [Fisketorget] Det er Bergen

Post by herkit »

Temmelig sikker på at eg skal klare å få det til kostpris som er ca 50 øre meldingen, sjølve abonnementet får vi nok gratis :)
AdrianK
Posts: 298
Joined: 09 Oct 2010 05:56
MC: Nå: Kawasaki ZX 6r - 1997 mod (ombygget til streetfighter)
X: Kawasaki Z 750 - 2005 mod
X: Kawasaki GPZ 500S - 2001 mod
Location: Bergen

Re: [Fisketorget] Det er Bergen

Post by AdrianK »

Sier meg enig i det Lord Erik sier her, det hadde vært en god løsning med en slik liste.
Må si eg følte meg bra dum da eg kom til det stedet i teksten din hvor du begrunnet hvorfor du har valgt Lord Erik og ikkje et ekte navn (selv om eg gjetter at ord nr 2 e ditt navn :P ) så har eg jo vær så smart å bruke mitt ekte navn og første bokstav i etternavnet mitt... #-o så, så smart e eg.. :roll:

Men ja, det herkit sier er også en smart løsning som sikkert kunne ha funket bra :) Er veldig positiv til en slik nr ordning! =D>
Nå: Kawasaki ZX 6R - 1997 mod (Ombygget til streetfighter)
X: Kawasaki Z 750 - 2005 mod
X: Kawasaki GPZ 500 S - 2001 mod
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: [Fisketorget] Det er Bergen

Post by Lord Erik »

Hehe, så lenge du er forsiktig med hva du legger ut, så går det nok greit å kalle seg Adrian K. Du gjør det selvsagt litt lettere å identifisere hvem du er i det man har såpass mange ledetråder at man sitter igjen med en liste over potensielle personer du kan være. Det kan umulig være så mange som heter Adrian til fornavn og noe med K til etternavn, er 22 år og bor i Bergen. Et par minutter med skattelistene er nok alt som skal til. Det krever selvsagt litt mer tid og arbeid enn hva den gjennomsnittlige nysgjerrigperen gidder å ofre. Legger du derimot ut telefonnummeret, bostedadressen eller registreringsnummeret på sykkelen din, så trenger man som oftest bare å gjøre et enkelt søk på Google. ;-)

Nå kommer det selvsagt an på hva man bruker nettet til. Dersom man har full kontroll på at alt man skriver under et gitt pseudonym ville vært OK å skrive på en stor tavle nede i sentrum, så er det ikke noe problem. Er du derimot som meg, og fra tid til annen lufter litt frustrasjon og mindre gjennomtenkte tanker på nettet, så kan det være greit å holde seg anonym.
AdrianK
Posts: 298
Joined: 09 Oct 2010 05:56
MC: Nå: Kawasaki ZX 6r - 1997 mod (ombygget til streetfighter)
X: Kawasaki Z 750 - 2005 mod
X: Kawasaki GPZ 500S - 2001 mod
Location: Bergen

Re: [Fisketorget] Det er Bergen

Post by AdrianK »

100% kontroll har eg da ikkje på ka eg skriver... men håper det ikkje e for mye gale der ute... men så igjen så e vell dette det første forumet eg har brukt ekte navn på tror eg.. :-k

Heldigvis e reg nummeret på min far... men da igjen er vi i slekt og med litt søking finner vell man det ut også. jaja, man er vell fu*ket uansett antar eg...

Men nå må vi vell stoppe denne diskusjonen, det blir vell litt for off topic... :roll:
Nå: Kawasaki ZX 6R - 1997 mod (Ombygget til streetfighter)
X: Kawasaki Z 750 - 2005 mod
X: Kawasaki GPZ 500 S - 2001 mod
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: [Fisketorget] Det er Bergen

Post by Onsløv »

Jeg er gladelig med på en slik "medlemsliste" som herkit snakket om. Jeg tror dette er en flott løsning.
Kan jo også funke til hvis man trenger hjelp i felten rundtom.

Herkit:
Hvordan kommer avsenderen frem? Er det vha sitt eget tlf nummer? Elelr et gruppenummer?
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
User avatar
herkit
Posts: 486
Joined: 23 Mar 2011 16:38
MC: HD Softail Custom '08
Location: Bergen

Re: [Fisketorget] Det er Bergen

Post by herkit »

Trur det er valgfritt om avsender er nummer til den som sender melding eller ikkje, skal sjekke, kan sikkert få satt opp løysinga i dei nermaste dagane.
User avatar
herkit
Posts: 486
Joined: 23 Mar 2011 16:38
MC: HD Softail Custom '08
Location: Bergen

Re: [Fisketorget] Det er Bergen

Post by herkit »

Da har eg satt opp denne tjenesten. Foreløpig er det satt opp på min private konto, men om den blir mykje brukt må vi nok opprette en egen konto. Tenker vi kjører pilot her i Bergen, om vi ser det funker så kan jo kansje dei andre rundt om i landet slippe til :-)

Bruksanvisning
For å melde seg på tjenesten sender man MC START BERGEN til 26112.
For å melde seg ut sender man MC STOPP BERGEN til samme nummer.
For å invitere til felleskjøring sender man MC KJØRING BERGEN beskrivelse av tur, oppmøtested og -tid (og gjerne nick eller navn). Denne meldingen vil bli sendt ut til alle som er medlem med ditt nummer som avsender (slik at en kan sei ifra om en kommer eller få andre ting avklart)

Have fun!

Tjenesten er levert av PSWinCom AS

Edit: rettet nummer!
Last edited by herkit on 07 Jun 2011 18:30, edited 1 time in total.
AdrianK
Posts: 298
Joined: 09 Oct 2010 05:56
MC: Nå: Kawasaki ZX 6r - 1997 mod (ombygget til streetfighter)
X: Kawasaki Z 750 - 2005 mod
X: Kawasaki GPZ 500S - 2001 mod
Location: Bergen

Re: [Fisketorget] Det er Bergen

Post by AdrianK »

Konge greier!

"Du abbonnerer nå på meldinger om felleskjøring fra den angitte gruppen." \:D/
Nå: Kawasaki ZX 6R - 1997 mod (Ombygget til streetfighter)
X: Kawasaki Z 750 - 2005 mod
X: Kawasaki GPZ 500 S - 2001 mod
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: [Fisketorget] Det er Bergen

Post by Lord Erik »

Not bad! Har meldt meg opp jeg også nå. Må man inkludere brakkene i invitasjonen for felleskjøring, eller skriver man bare e.g. "mc kjøring bergen Planlegger tur til Voss kl 12.00, oppmøte ved Øyrane torg i Arna"?
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: [Fisketorget] Det er Bergen

Post by KiM »

Dritbra! Koster det noe? Og hvor hyppig kan vi bruke det? Kan vi skrive "Er på Torget kl20, kom den som vil. Kim" eller er det mer for fellesturene som er planlagt her inne?
ingen KiM, ingen kos
User avatar
herkit
Posts: 486
Joined: 23 Mar 2011 16:38
MC: HD Softail Custom '08
Location: Bergen

Re: [Fisketorget] Det er Bergen

Post by herkit »

Lord Erik wrote:Not bad! Har meldt meg opp jeg også nå. Må man inkludere brakkene i invitasjonen for felleskjøring, eller skriver man bare e.g. "mc kjøring bergen Planlegger tur til Voss kl 12.00, oppmøte ved Øyrane torg i Arna"?
Man utelater brakkene, alt etter "mc kjøring bergen" blir sendt videre.
eneRmiK wrote:Dritbra! Koster det noe? Og hvor hyppig kan vi bruke det? Kan vi skrive "Er på Torget kl20, kom den som vil. Kim" eller er det mer for fellesturene som er planlagt her inne?
Foreløpig har eg bare satt dette opp på utviklerkontoen min, så enn så lenge koster det ingenting :) Om bruken tar heilt av så må vi se på alternativer for betaling. Et eksempel er at mottaker blir belasta 1kr pr melding, da dekker dette inn våre trafikk kostnader. Eg foreslår at en bruker den når en føler for det, men tenk på at det kansje kan bli masete om man sender melding kver gang en skal på torget :) Uansett så er det bedre at det blir brukt for mykje enn at det blir brukt for lite :)
AdrianK
Posts: 298
Joined: 09 Oct 2010 05:56
MC: Nå: Kawasaki ZX 6r - 1997 mod (ombygget til streetfighter)
X: Kawasaki Z 750 - 2005 mod
X: Kawasaki GPZ 500S - 2001 mod
Location: Bergen

Re: [Fisketorget] Det er Bergen

Post by AdrianK »

Noen som har planer om torget idag btw? :P
Nå: Kawasaki ZX 6R - 1997 mod (Ombygget til streetfighter)
X: Kawasaki Z 750 - 2005 mod
X: Kawasaki GPZ 500 S - 2001 mod
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: [Fisketorget] Det er Bergen

Post by Onsløv »

Da har jeg meldt meg opp også.
Om skrotten blir bedre utover dagen, så kan det kanskje tenkes at det blir torget i kveld.
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Post Reply