Bikeridr - om alt og ingenting

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4589
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

jhn wrote:
LordShaft wrote:
jhn wrote:Men i svarte helvete :shock: ... det koster 4000,-
Hahaha :thumleft :thumleft Dagens \:D/
Hahaha? Du har en merkelig sans for humor du, [-(
Dette var jo billigste utgave etter hva jeg forstod ..... men jeg var veldig kjapp når jeg sjekket prisen.
Nei, den til 4 lakser er den dyreste. "X" uten "E" koster et laken under i Norge :)
User avatar
jhn
Posts: 2065
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by jhn »

Bikeridr wrote:
jhn wrote:
LordShaft wrote: Hahaha :thumleft :thumleft Dagens \:D/
Hahaha? Du har en merkelig sans for humor du, [-(
Dette var jo billigste utgave etter hva jeg forstod ..... men jeg var veldig kjapp når jeg sjekket prisen.
Nei, den til 4 lakser er den dyreste. "X" uten "E" koster et laken under i Norge :)
Åh, sier du det ... da må jeg kanskje kikke litt nærmere
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by tshansen »

jhn wrote: Hahaha? Du har en merkelig sans for humor du, [-(
Dette var jo billigste utgave etter hva jeg forstod ..... men jeg var veldig kjapp når jeg sjekket prisen.
Ja, men! Hvilken stein har du lagt under de siste årene? Hva koster en ny gopro eller andre action cam :erte
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4589
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

jhn wrote:
Bikeridr wrote:
jhn wrote: Hahaha? Du har en merkelig sans for humor du, [-(
Dette var jo billigste utgave etter hva jeg forstod ..... men jeg var veldig kjapp når jeg sjekket prisen.
Nei, den til 4 lakser er den dyreste. "X" uten "E" koster et laken under i Norge :)
Åh, sier du det ... da må jeg kanskje kikke litt nærmere
Tretusenåtte med frakt ifm Prisjakt for XE-utgaven :)
User avatar
jhn
Posts: 2065
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by jhn »

LordShaft wrote:
jhn wrote: Hahaha? Du har en merkelig sans for humor du, [-(
Dette var jo billigste utgave etter hva jeg forstod ..... men jeg var veldig kjapp når jeg sjekket prisen.
Ja, men! Hvilken stein har du lagt under de siste årene? Hva koster en ny gopro eller andre action cam :erte
En stor flat en :redface
Må innrømme at jeg ikke aner pris på noen av de, men det jeg har heter visst noe som AEE, og det kostet bare 1400ognoesmått, og det funker jo det også
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by tshansen »

Jada... du får veldig mye bra til langt billigere penger enn de dyreste og "beste" mote merkene. Garmin er jo ikke noe særlig kjent, å har vel ikke særlig lang historie med å overprise produktene sine

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4589
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

jhn wrote: Må innrømme at jeg ikke aner pris på noen av de, men det jeg har heter visst noe som AEE, og det kostet bare 1400ognoesmått, og det funker jo det også
Ja, men der får du ikke sånne fænsy "overlays" vettu 8)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4589
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

LordShaft wrote:Jada... du får veldig mye bra til langt billigere penger enn de dyreste og "beste" mote merkene. Garmin er jo ikke noe særlig kjent, å har vel ikke særlig lang historie med å overprise produktene sine

Note4
Nåja, som "enerådende" innen GPS, så har de iallefall funnet ut hvordan de kan øke prisen og senke kvaliteten. Før i tiden fikk man skikkelige GPS'er (eTrex og GPSMAP) De der nymotens drittgreiene med touchskjerm kan du få billig hos meg.
User avatar
jhn
Posts: 2065
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by jhn »

Bikeridr wrote:
LordShaft wrote:Jada... du får veldig mye bra til langt billigere penger enn de dyreste og "beste" mote merkene. Garmin er jo ikke noe særlig kjent, å har vel ikke særlig lang historie med å overprise produktene sine

Note4
Nåja, som "enerådende" innen GPS, så har de iallefall funnet ut hvordan de kan øke prisen og senke kvaliteten. Før i tiden fikk man skikkelige GPS'er (eTrex og GPSMAP) De der nymotens drittgreiene med touchskjerm kan du få billig hos meg.
Ja, Garmin koster, men de gamle greiene funker. Jeg har en ca 12-15 år gammel GPSmap 276C. Den har overlevd 2-3 mc-crash, utallige sjøturer og snescooter-turer. Den har stått ukesvis nedsnedd, men funker like godt fremdeles. Gulle god. :thumleft
Hvordan de nyere produktene til Garmin er, vet jeg ikke.

Men det var det derre overlay-greiene som så så fancy ut at jeg fikk lyst på et slikt Garmin-kamera.
Egentlig er jeg godt fornøyd med kameraet jeg har ... vi får se.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4589
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

jhn wrote:
Bikeridr wrote:
LordShaft wrote:Jada... du får veldig mye bra til langt billigere penger enn de dyreste og "beste" mote merkene. Garmin er jo ikke noe særlig kjent, å har vel ikke særlig lang historie med å overprise produktene sine

Note4
Nåja, som "enerådende" innen GPS, så har de iallefall funnet ut hvordan de kan øke prisen og senke kvaliteten. Før i tiden fikk man skikkelige GPS'er (eTrex og GPSMAP) De der nymotens drittgreiene med touchskjerm kan du få billig hos meg.
Ja, Garmin koster, men de gamle greiene funker. Jeg har en ca 12-15 år gammel GPSmap 276C. Den har overlevd 2-3 mc-crash, utallige sjøturer og snescooter-turer. Den har stått ukesvis nedsnedd, men funker like godt fremdeles. Gulle god. :thumleft
Hvordan de nyere produktene til Garmin er, vet jeg ikke.

Men det var det derre overlay-greiene som så så fancy ut at jeg fikk lyst på et slikt Garmin-kamera.
Egentlig er jeg godt fornøyd med kameraet jeg har ... vi får se.
Ja, jeg har også en god gammel 276 liggende. Batteriet er steindødt, men GPS'n fungerer gullegodt den ennå. Klarte til og med å få truet innpå frikart.no sine kart på den :)

Forresten, jeg snappet opp at Dashware nå er gratis. Det er litt mer knotete å bruke, og du må ha en gpx-fil (fra en ekstern GPS eller smartphone som du må synke med. Jeg har selv RaceRender som jeg betalte for fullversjonen ($49,95) for. Denne bruker/brukte jeg med GoPro'n, men også her er det knot med synkinga. På Virb'en, så ligger sporet allerede synket, og den siste videoen jeg laget (som er linket til lengere opp) både klippet og limte jeg uten tanke på synk, og den ble jo helt riktig synket likevel.

Skal jeg fortsette å bruke GoPro og RaceRender? Ja, det skal jeg, men det blir nok i et mye mindre omfang. Uansett, GoPro'n blir med på NN-turen, samme med GPS'n, så det blir nok synket og fiklet likevel med forskjellige opptak og spor :D
User avatar
jhn
Posts: 2065
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by jhn »

Bikeridr wrote: Ja, jeg har også en god gammel 276 liggende. Batteriet er steindødt, men GPS'n fungerer gullegodt den ennå. Klarte til og med å få truet innpå frikart.no sine kart på den :)
Når du sier det ... mitt batteri døde også for et par tre fire år siden, "ja ja" tenkte jeg "får bare bruke landstrøm da", og tenkte ikke så mye mere på det. Jeg sjekket kanskje et par ganger om året om det ikke rettet på seg, og jo visst ... sent i fjor sommer begynte den plutselig å funke uten landstrøm igjen \:D/

Frikart? Tar de mindre plass f.eks? Eller er det et pengespørsmål?
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Snikkeren »

Mennnnnneee, dhuuu? Går det an å fjerne kun hastigheten i oversikten der? :smt040
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4589
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

jhn wrote:Frikart? Tar de mindre plass f.eks? Eller er det et pengespørsmål?
Frikart:
Pengespørsmål? Ja, det er gratis og lovlig
Tar mindre plass? Tjaa, Topokartet for hele Norge tar 812MB og Roadmap for Norge tar 224MB, men anbefaler å laste ned Basecamp-versjonen og velge ut kartfliser. Synes å huske minnebrikken i 276'n bare var på 256MB.
Oppdatering? Veldig ofte, og mer nøyaktig enn både TomTom og Garmins egne kart
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4589
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

Snikkeren wrote:Mennnnnneee, dhuuu? Går det an å fjerne kun hastigheten i oversikten der? :smt040
Duuuee.. Jajamensann, det går helt feiende flott å fjerne og konfigurere hva du måtte ønske innpå "overlays" :thumleft
På sistefilmen fjerna jeg jo "G-punktet" og la til "roll" for å se nedbrekket. Ingenting i veien for at du kan teppebombe med følere og indikatorer, men er jo gøy å se litt av selve filmen også :)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4589
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

Det var jo her en henvisning til ChiliClaus og hans grillbiffer på Rema.
I dag har jeg glæfsa i meg føgende:
En stk entrecôte ghost på vindstyrke 9.
En stk pølse jalapeño vindstyrke 3.
Litt mørbrad hanbanero vindstyrke 5.

Smaksopplevelsen ble:
Pølse jalapeño: Meget tam. Vanlig chilidog på Shell i gata er heitere.
Mørbrad habanero: Helt grei, ikke spesielt krydret etter min gane.
Entrecôte ghost: Ok, kan ane litt antydning til chilibitt, men ikke i nærheten av svetteperler på panna.

Men maten var god og vi alle 7 rundt bordet ble mette :thumleft
Uansett, remaclausbiffene skuffet mtb chilibitt..
Post Reply