Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå?

Prat om tung MC.
User avatar
hansp
Posts: 805
Joined: 31 May 2007 21:05
MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km
Location: Buriram Thailnd
Contact:

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by hansp »

Tok lappen en torsdag, hadde fri hele dagen og den var satt av til oppkjøring samt en runde for å se på sykkel. Vurderte lenge hvor mye jeg skulle legge i dette, var inne på tanken å kjøpe helt nytt, nyere brukt eller sykker til under 30 lapper. Siden jeg ikke har hatt sykkel før bestemte jeg meg for det billigste denne gangen (bruker jeg den mye kjøper jeg helt ny neste år).
Så med nytt førerkort og utprintede annonser fra Finn bar det avsted for å se på sykkel samt prøvekjøre.
Etter noen bomturer endte jeg opp på Kongsberg, var først å så på en gammel Kawa 750 men likte den ikke, så sjekket jeg ut en til i samem by(også gammel Kawa men 900) denne ville ikke starte, så jeg reiste tilbake til Hurum uten sykkel denne dagen.
Fredagen var jeg å prøvekjørte en CBR 600 F, og ja den var fristende men eksosen var gåen og måtte byttes, ble enig med selger om jeg skulle sjekke ut priser på ny eksos før jeg bestemte meg.
Lørdag morgen ringer han fra Kongsberg. joda nå gikk sykkelen, så hvis jeg ville var det bare å komme å prøve, jeg spurte han om alt var i orden på sykkelen jada det var ikke noe galt med den nå. Så satte meg i bilen kjørte vel 10 mil til Kongsberg, kom fram tok på kjøreutstyr satte meg på sykkelen, YES den startet. Skulle bare snu den for å komme ut på veien men hva skjer? Hver gang styret svinges til høyre dør motoren, selgeren måtet innrømme at han bare hadde startet den men ikke kjørt. BOMTUR igjen og 10 mil tilbake.
I bilen tilbake ringer jeg han som skulle selge CBR, neida sykkelen var ikke solgt, fikk prutet litt og vi ble enige. Så nå er jeg den stole eier av en CBR600 F. Får nytt eksoannlegg i morgen, det gamle er demontert, så nå gleder meg til å kunne kjøre en tur i morgen kveld uten å kjøre med ørepropper :-)
Hans Petter
Hans Petter
User avatar
Khi
Posts: 33
Joined: 18 Jun 2007 11:43
MC: Suzuki Savage 650
Location: Oslo
Contact:

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by Khi »

Hadde dere bestemt dere før dere begynte og lete etter en bestemt sykkel, eller kom dere over en bra handel og slo til? Eventuelt andre grunner til at dere kjøpte akkurat den brukte sykkelen som dere har nå?
Jeg hadde spart opp penger og meldt meg opp på kjøreskole da ei venninne av meg ringte og fortalte at hun hadde funnet sykkelen for meg. Det sto en lekker Suzuki Savage hos Ride i Trondheim, og den ble miiiin..

Mine mer eller mindre saklige grunner til å velge akkurat den:
* Den var/er lekker.
* Jeg rekker ned til bakken med begge beina når jeg stopper! De fleste syklene er altfor høye for meg, og jeg hadde ikke lyst til å bli nervøs for å velte hver gang jeg skulle stoppe..
* Jeg hadde råd til den.
* Jeg ville ha en sykkel som var relativt snill mot en nybegynner som vil kjøre, ikke bruke tiden på å mekke..
Gixxerman

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by Gixxerman »

Fordi jeg har ønsket meg det ypperste, til en fornuftig pris som jeg slipper å selge levern min for å få tak på. Konge hoj :)
User avatar
Kli
Posts: 305
Joined: 05 Apr 2007 09:12

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by Kli »

Etter å hatt MC lappen i mange år følte jeg at tiden var inne for å kjøpe meg en MC. Men hva......tja da var det å begynne å lese her og der på nettet.

Hadde ikke noen bestemte sykler i tankene, men det jeg endte opp med var en Suzuki SV650. 2004. Gått 2450km
Så sykkelen var som ny, og jeg må bare i ettertid si at uten å ha den helt store peilinga på MC så angrer jeg ikke et sec på at det ble SV605 \:D/
User avatar
Khi
Posts: 33
Joined: 18 Jun 2007 11:43
MC: Suzuki Savage 650
Location: Oslo
Contact:

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by Khi »

AJ_Twin wrote:
Khi wrote:Mine mer eller mindre saklige grunner til å velge akkurat den ..
Høres ut som en god blanding av følelsesmessige og rasjonelle valg - akkurat slik det bør være 8)
Ellers, velkommen til forumet. Ser at dette er ditt første innlegg. Stemmer det, ikke sant?
*sjekke lista* Yepp, det var visst første innlegg ja. :-)
User avatar
rufse
Posts: 116
Joined: 08 May 2006 03:03
Location: Bergen
Contact:

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by rufse »

Har kjørt noen sesonger med en DR 350, og hadde lyst på nokke som gikk raskere + var mer tur-vennlig. Letet mye på nett, før jeg fant nokken aktuelle.
Som 18-åring på slutten av 80-tallet, var drømmen en GPZ 900 R Ninja, VF 1000 F og FZ 750. Da det dukket opp en annonse med sistnevnte i meget god stand, og kun 2 eiere, sjekket jeg den opp. Forrige eier hadde hatt den siden 1991 (mc'en er en 86'), og hadde nesten ikke brukt den de siste 10 år. FZ'en hadde orginal lakk (ser nesten ny ut!!!), og var ellers i god stand. Ettersom den var i så god stand, ble det kjøp - selv om førstevalget var en blå/hvit/rød GPZ 900 R Ninja. Men å finne en slik i samme forfatning som FZ'en, er vel bortimot umulig?
Men akk, jeg beholder DR'en - så jeg nå og da kan leke meg litt på bakhjulet + litt "crossing" i skogen.... 8)

Image
User avatar
Cheron
Posts: 587
Joined: 08 Sep 2007 16:54
MC: Yamaha Thunderace 1000R 2000 modell
Location: Høyjord - Vestfold

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by Cheron »

Gammel tråd, men dog like aktuell... :)

Har ikke hatt sykkel på 13 år og lysten hadde begynt å merke seg... Satt på jobb og pratet da ei kollega forteller at hun skal selge sykkelen sin.

Fikk et tilbud jeg rett og slett ikke kunne si nei til :) Så ble en Yamaha FZ 750 86 modell. Godt vedlikeholdt av kvinnlig eier de siste 3 år. ALT av slitedeler og plastikk er nytt... Går som en drøm.. :)

Dett var dett..... :D

Image
User avatar
Phantom
Posts: 116
Joined: 17 Dec 2006 13:08
MC: Honda CBR 900 RR
Location: Jessheim

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by Phantom »

Jeg kjøpte min fordi den var relativt billig i forhold til alder og km-stand. Nå var den jo skadet i kåpa, så med fiks av det og ny lakk, har det vel gått opp i opp. Men som guttunge, da vi syklet rundt og så på de store syklene leke seg på ringbanen, fikk jeg nok litt forkjærlighet for CBR 900 RR Fireblade.

Den stod flunkende ny på den lokale MC-butikken, kan ikke huske hvor mange ganger jeg var der borte og siklet på den, og ikke minst klev oppå når de i butikken ikke så ;) Var jo det grommeste å få på den tiden det. Tapetserte gutterommet med brosjyrene av denne sykkelen ;)

et brosjyre-bilde fra den tiden:
Image
-1997 Honda CBR 900 RR
-1989 BMW 325i M-Tech 2

x1997 GSX-R 750 sort/grå
x2001 GSX-R 1000 sort/grå med LeoVince hel-anlegg og powercommander, 159,8hk på bakhjul (Hestmann motor) *Savner...*
x2001 GSX-R 1000 hvit/blå
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by maelling »

Her er min gamle 900 RR jeg hadde noen år, nydelig sak. Den dysa jeg opp, monterte KN og byttet eksos. Phantom har god grunn til å like den :D Kjøpte den i militæret mens jeg var på Haslemoen, og hvis noen har kjørt fra Elverum til Flisa, så vet dere at det er en 1 mil strekke eller noe sånt som går forbi som er dønn rett, og der fant jeg ut at sykkelen faktisk gikk ganske fort :) Den var veldig fin på bakhjulet også :) Den hadde en skikkelig sprakete og rå lyd, men var noe latere enn R1'en. Fordelen med 900 RR'en var at den er veldig fin på tur, siden sittestillingen er mye bedre på langkjøring. Sittestillingen er nesten som en touringsykkel, mens 98 modell R1'en er altfor ekstrem, og det går ut over håndleddene om målet er turkjøring. På bane er det derimot perfekt :D
Image
Her er R1'en jeg kjøpte senere og hadde en stund samtidig. Den var fullstendig standard hele tiden, og var litt for taus med orginalpotta. Siden lakkerte jeg nederste del på nytt og fjernet de hvite plastdekorene der. Dette er en smykke av en sykkel. Fortjener 1 minutts taushet mens dere ser på den :D Savner dem begge! Jeg kjøpte dem vel begge to av samme grunn. Jeg hadde siklet på dem begge i mange år, og da sjansen kom slo jeg til på dem begge :D

Image
Image
De to siste er fra mine ungdomsår :) Apriliaen var veldig fin, mens viragoen ikke var noe særlig fin(Viragoen er den lateste 125'en jeg hatt!). RS 125'en er den siste årsmodellen som faktisk så bra ut. De nyere er fantastisk stygge. Den nyeste RS 125 er derimot veldig fin(2007+). At bildet er tatt på vinteren er ikke noe bevis på at jeg kjører sykkel om vinteren, noe jeg selvsagt ikke gjør. Faktisk kjørte jeg aldri noen av disse syklene på vått føre, siden det bare betyr mye pussing, og jeg er av den typen som liker alt pornostrøkent. Bildet ble tatt i forbindelse med at jeg solgte Viragoen. Ellers har jeg bilder av alle de andre mc'ene også, men med fare for å spamme stopper jeg her :D Har mange planer rundt MC-anskaffelser for fremtiden, men skal bruke vinteren på å bestemme meg :)
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
User avatar
Tekumseh
Posts: 2078
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by Tekumseh »

Gammel tråd som er tatt opp igjen, ser jeg.
Jeg hadde lyst på sykkel, og satt og kikka på finn.no. Var egentlig på utkikk etter en gammel Suzuki GS650L. I surfinga så jeg plutselig en Savage.
Syntes den så skikkelig stilig ut, og søkte etter flere. Så så jeg en 89-mod som var mye billigere enn de andre (20.000,-), og attpåtil sto den ikke så langt unna der jeg bor. Den hadde også gått veldig lite (17500 km), så jeg bare måtte ringe på den. Det viste seg også at den var sort (var ikke bilde på finn.no), og da var jeg solgt...
Prøvde den (uten lappen i et boligfelt...), og gjorde avtale om kjøp. Hentet den 2 dager etter.
Så startet kampen for å få tatt lappen, som da tok 1 år og 3 dager...
User avatar
tohjulisvingen
Posts: 55
Joined: 17 Apr 2007 23:51
MC: 02 Yamaha XJR 1300 (08)
94 Yamaha XJ600 Diversion (07)
Location: Oslo

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by tohjulisvingen »

Tok lappen for rundt 7 år siden, men kjøpte ikke sykkel den gang p.g.a høy forsikring og lite penger til en skikkelig sykkel. Glemte hele greia i mange år, før jeg ved påsketider i år begynte å tenke på MC igjen. Så en 89 FJ 1200 på nettet med veldig fin fargekombinasjon, men droppet det fordi jeg fikk tips om at den hadde litt høyt tyngdepunkt for en begynnersykkel og den kostet litt mer enn jeg hadde i cash. Rett etter påske igjen var jeg tilbake på nettet og kom tilfeldigvis over en 94 XJ 600 Diversion til salgs like borti gata, så jeg dro bort for å teste den. Kjøpte den uten at jeg var spesielt frelst, men den har vært en meget hyggelig inngangsbillett til motorsykkel-interessen! Nå i høst må den selges p.g.a boligkjøp, men til våren har jeg planer om ny sykkel med mer dreiemoment, så det blir vel en 1000+ kubikk da 8)
User avatar
tohjulisvingen
Posts: 55
Joined: 17 Apr 2007 23:51
MC: 02 Yamaha XJR 1300 (08)
94 Yamaha XJ600 Diversion (07)
Location: Oslo

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by tohjulisvingen »

TDM virker som et bra valg det, må prøvekjøre en sånn snart. Foreløpig har jeg testet Fazer 1000 og XJR 1300. Fazern har litt høy forsikring, men deilig å kjøre. XJR'en er bare helt konge, de kunne like gjerne droppet å ha gir på den sykkelen, håra reiste seg i nakken :D
knutto-f
Posts: 3
Joined: 22 Sep 2007 08:31
MC: cbr 900 rr

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by knutto-f »

Kjøpte min cbr 900rr lille julaften.! Sparte minst 20000.- så ha litt is i magen og kontantene klare,er ikke lenge igjen.
Eller kjøp deg en liten pen dieselbil,går mot vinter`n å da begynner damene å mase om å selge sykkel.......Da gjør du
garantert et godt kjøp...he he :lol:
User avatar
Furre
Posts: 518
Joined: 26 Apr 2005 12:40
MC: MV Agusta F4
Location: Oslo

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by Furre »

Ble lei av å skru på kawasaki'en, så da kjøpte jeg meg en MV Agusta F4 750 av en som bodde like ved meg. Venter bare på å få sykkelen nå... tro meg, det er strevsomt å vente :-#
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by Fidel »

Jeg har hatt BMW'er, Honda'er og Triumph'er (ja, og Laverda og Ural også) de siste årene, og var en i og for seg lykkelig eier av en BMW K1200GT. Bortsett fra at den har sjel som et dieselaggregat. Gruzzi bragte Moto Guzzi i hus her for et par år siden, og vi kom i kontakt med Guzzi-miljøet, som er usedvanlig hyggelig. Omsider kom behovet for en sidevognsekvipasje, og da ble Guzzi veldig aktuelt for meg også, siden jeg skulle bygge det hele selv og trengte en sykkel som var fabrikkgodkjent med sidevogn. En billig 80-talls Guzzi var et perfekt emne i så måte, så en 850 T5 ble kjøpt inn for next to nothing, samtidig som Uralen jeg hadde ble byttet inn i en Watsonian-vogn. En kompis og kollega av meg har kjørt Guzzi i mange, mange år og er uhyggelig flink å skru. Sammen med ham skrudde jeg sammen T5-riggen, og ble imponert over den herlige mekanikken i Guzzi-motorene. Mekanikken er overdimensjoner, grov og dønn solid. Det er enkelt å skru på og delene er billige. Jeg kjente basillen begynte å ta meg, og jeg bare ga meg hen. BMW'en ble solgt, og drømmesykkelen siden jeg var 23 år - en stor, fæl, tung Guzzi Quota - ble importert fra Tyskland. Så nå er hele huset blitt Guzzi: Gruzzi har Breva, og jeg har en Quota og en T5 sidevognsrigg. Og snart henter jeg inn en gammel Guzzi NTX 750, mens Gruzzi skal få en Aprilia RS250 å rase rundt med på bane. O'lykke!
Post Reply