Page 30 of 31
Re: Rune med Gixxer 1000. Blogg om reiser og slikt ;-)
Posted: 11 May 2017 22:34
by Jeanette
Det er bare så synd at mange av demodagene er mens man er på jobb.. Ikke mye man rekker mellom en vanlig arbeidsdag og kl. 18
Re: Rune med Gixxer 1000. Prøvekjøring side 29.
Posted: 11 May 2017 23:20
by RuneS
Jeanette wrote:Det er bare så synd at mange av demodagene er mens man er på jobb.. Ikke mye man rekker mellom en vanlig arbeidsdag og kl. 18
Ja. Det er litt dumt. Flere burde legge det til helg.
Re: Rune med Gixxer 1000. Blogg om reiser og slikt ;-)
Posted: 11 May 2017 23:32
by ojda
Naise
Re: Rune med Gixxer 1000. Blogg om reiser og slikt ;-)
Posted: 11 May 2017 23:34
by Jeanette
Re: Rune med Gixxer 1000. Blogg om reiser og slikt ;-)
Posted: 11 May 2017 23:43
by ojda
Nebbete
Neida, sitter med padden, å titter halvveis på Big Bang... mens jeg skriver.
Blir lett litt tull av slikt, men hvordan??
Re: Rune med Gixxer 1000. Blogg om reiser og slikt ;-)
Posted: 12 May 2017 06:47
by Jeanette
ojda wrote:Nebbete
Neida, sitter med padden, å titter halvveis på Big Bang... mens jeg skriver.
Blir lett litt tull av slikt, men hvordan??
Si det.. du har vel kopiert innlegget og hatt mange faner åpne samtidig, kanskje?
Uansett; er godt fornøyd med bildet selv, så takk!
Re: Rune med Gixxer 1000. Blogg om reiser og slikt ;-)
Posted: 12 May 2017 06:52
by Desmo
RuneS wrote:For moro prøvde jeg W800 mens jeg ventet.
Dette var definitivt en reise tilbake i tid. Sykkelen ser retro ut, og den oppfører seg slik også. Motoren er grei, men det er mye vibrasjoner. Girkassa gjør jobben slik den sikkert skal.
Men de kunne ha oppgradert bremsene til noe i nærheten av dagens standard. Ja jeg vet at det vil ødelegge sjarmen, men a likevel da
Bremser er viktig selv om denne ikke er noe råskinn effektmessig. Moro å ha prøvd den, men nei takk til flere turer på den.
Hadde du prøvd Scrambleren min hadde kommet til nesten samme konklusjon tror jeg. Med unntak av motorvibrasjoner, for der har Triumph gjort en god jobb med å holde dem nesten unna. En jeg kjenner som har eid gammel Triumph laget i Meriden sa at han lurte på hvor eksoslyden kom fra da han startet den når han satt på. "Detti rister jo ittno' i fårhøll tæl dom je hadde" sa han.
Re: Rune med Gixxer 1000. Blogg om reiser og slikt ;-)
Posted: 12 May 2017 08:28
by RuneS
Desmo wrote:RuneS wrote:For moro prøvde jeg W800 mens jeg ventet.
Dette var definitivt en reise tilbake i tid. Sykkelen ser retro ut, og den oppfører seg slik også. Motoren er grei, men det er mye vibrasjoner. Girkassa gjør jobben slik den sikkert skal.
Men de kunne ha oppgradert bremsene til noe i nærheten av dagens standard. Ja jeg vet at det vil ødelegge sjarmen, men a likevel da
Bremser er viktig selv om denne ikke er noe råskinn effektmessig. Moro å ha prøvd den, men nei takk til flere turer på den.
Hadde du prøvd Scrambleren min hadde kommet til nesten samme konklusjon tror jeg. Med unntak av motorvibrasjoner, for der har Triumph gjort en god jobb med å holde dem nesten unna. En jeg kjenner som har eid gammel Triumph laget i Meriden sa at han lurte på hvor eksoslyden kom fra da han startet den når han satt på. "Detti rister jo ittno' i fårhøll tæl dom je hadde" sa han.
Det kan godt hende.
Det er bra at Triumph har fått kontroll på vibrasjonene. Har ikke kjørt så mye Triumph, men har prøvd Trophy 900 1998 modell, Tiger og Daytona 675, og ingen av de er sammenlignbare med Scrambler eller W800.
W800 var jo ikke akkurat sportslig og lyden var vel heller ikke så den skremte noen. Men som det største ankepunktet var bremsene. De var slappe i forhold til dagens bremser. Enkel bremseskive foran og trommel bak er jo helt i tråd med originalen, men kanskje ikke helt etter dagens standard. Men så står det vel også litt i stil med effekten på motoren som er på 48 Hk.
Morsomt å ha prøvd den, men jeg foretrekker mer sportslige sykler.
Re: Rune med Gixxer 1000. Prøvekjøring side 29.
Posted: 12 May 2017 09:12
by Desmo
Er skive foran og bak på Scrambleren, men som du sier med W800. Den foran kunne ha vært bedre. Men med sine 54 ville hester er den ikke akkurat sportslig rask og med rett-opp-og-ned sittestilling blir hastighetene stort sett etter gjeldende fartsgrenser. Lydmessig er nok scrambleren min W800 overlegen, for Per Harald og co hadde monter TOR potter på den, og er åpnere enn originale. De ser akkurat ut som standard, så du må høre forskjellen. Jeg glemte å skrive i forrige innlegg at det sitter balanseaksler i motoren så den går så vibrasjonsfritt som en twin med 270 graders veiv kan.
Re: Rune med Gixxer 1000. Blogg om reiser og slikt ;-)
Posted: 12 May 2017 09:56
by RuneS
ojda wrote:Naise
Må si det er veldig hyggelig av deg å poste så fine bilder i bloggen min.
All ære til fotografen som har tatt dette bildet
Bra komposisjon gjør at det blir et nydelig bilde.
Re: Rune med Gixxer 1000. Prøvekjøring side 29.
Posted: 13 May 2017 00:31
by Jeanette
Takk for det
Re: Rune med Gixxer 1000. Prøvekjøring side 29.
Posted: 30 May 2017 18:46
by RuneS
Re: Rune med Gixxer 1000. Prøvekjøring side 29.
Posted: 30 May 2017 19:19
by JK95
Ser fortreffelig ut!
Jeg må få lagt av mer tid til å utforske Telemark når jeg er sørpå altså
Re: Rune med Gixxer 1000. Prøvekjøring side 29.
Posted: 30 May 2017 19:24
by RuneS
Ja det var kjempefint å kjøre der. Anbefales.
Her er kart over ruta vi kjørte
https://goo.gl/maps/fwZXNzFUQnL2
Re: Rune med Gixxer 1000. Prøvekjøring side 29.
Posted: 30 May 2017 19:26
by frode
Det var en imponerende rundtur på en dag, ja
Fine bilder av mange kjente steder, det er snadder å komme østfra Drangedal når du får utsikten ned den lange bakken før Treungen. Men hvor er de to siste tatt?