De uskrevne reglene for å hilse på andre MC`er

Prat om tung MC.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: De uskrevne reglene for å hilse på andre MC`er

Post by Lord Erik »

Meh, jeg har alltid følt meg litt "tryggere" når det har vært andre motorsykler eller taxier til stede, men ikke det nei.
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: De uskrevne reglene for å hilse på andre MC`er

Post by Northman »

Baron von Waffel wrote:
Lord Erik wrote:Dumt spørsmål, men de har altså sivile politisykler også? Trodde de holdt seg til sivile politibiler.
Her har du en artikkel om Oddmund Jensen. http://www.agderposten.no/article/20110 ... /110839966 Han er en trivelig kar, som stod på MC-messa i våres for UP. Han tar mange. Når MC-sesongen er over kjører han sivil bil.
Mulig han er trivelig, meeeen...
Lord Erik wrote:Meh, jeg har alltid følt meg litt "tryggere" når det har vært andre motorsykler eller taxier til stede, men ikke det nei.
Ja, man skal ikke føle seg for trygg når man bryter loven. Nå er vel fartssynding egentlig bare et mindre overtramp, men gud fader som du blir straffet.
It is better to exist unknown to the law.
Trond_V
Posts: 784
Joined: 07 Apr 2008 23:24
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Re: De uskrevne reglene for å hilse på andre MC`er

Post by Trond_V »

Northman wrote:Nå er vel fartssynding egentlig bare et mindre overtramp, men gud fader som du blir straffet.
Et mindre overtramp?? :o Man risikerer jo tildels å bli hardere straffet enn enkelte vinningskriminelle, og folk som utøver blind vold på åpnegate :roll:
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: De uskrevne reglene for å hilse på andre MC`er

Post by Northman »

Trond_V wrote:
Northman wrote:Nå er vel fartssynding egentlig bare et mindre overtramp, men gud fader som du blir straffet.
Et mindre overtramp?? :o Man risikerer jo tildels å bli hardere straffet enn enkelte vinningskriminelle, og folk som utøver blind vold på åpnegate :roll:
Lovbruddet er ikke stort, du blir ikke stemplet som kjeltring for å holde 150 på e6, meeeen!!! Du blir straffet noe inn i helvete.
It is better to exist unknown to the law.
User avatar
stiandre
Posts: 438
Joined: 17 Jun 2011 21:16
MC: Kawasaki ER-6F - 2011
Location: Oslo
Contact:

Re: De uskrevne reglene for å hilse på andre MC`er

Post by stiandre »

Lovene i Norge er jo syke...man blir straffet hardere for å kjøre for fort enn om man slår ned en person.....


Men uansett så hilser jeg som oftest alltid.... men irriterer meg mest over de som ikke hilser,
Men det skal sies at om sommeren skulle man hatt en ekstra hånd... pokker meg så mange syklister ute innimellom så man ikke gjør noe annet enn å hilse jo...
Velkommen til Kawa verden, en verden av mye vibrasjon og masse morro... ;-)
Min Blogg på MC-Forumet.no ---> http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=14404
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: De uskrevne reglene for å hilse på andre MC`er

Post by Northman »

stiandre wrote:Lovene i Norge er jo syke...man blir straffet hardere for å kjøre for fort enn om man slår ned en person.....


Men uansett så hilser jeg som oftest alltid.... men irriterer meg mest over de som ikke hilser,
Men det skal sies at om sommeren skulle man hatt en ekstra hånd... pokker meg så mange syklister ute innimellom så man ikke gjør noe annet enn å hilse jo...
Jeg velger å tro at de aller fleste hilser, men ser at mange kun hilser med å løfte 4 fingre opp, og ikke gjør noe mer ut av det.

Ikke alltid så lett å se.

Jeg må vel inrømme at det glipper litt for meg innimellom også, ikke alltid jeg hilser, men det er fordi tankene er andre steder, følger ikke med. Ugunstig på alle mulige måter. Ser jeg og det er mulig så vifter jeg med hele armen, selv om det er på e6.
It is better to exist unknown to the law.
User avatar
stiandre
Posts: 438
Joined: 17 Jun 2011 21:16
MC: Kawasaki ER-6F - 2011
Location: Oslo
Contact:

Re: De uskrevne reglene for å hilse på andre MC`er

Post by stiandre »

Er liksom ikke i 150 jeg føler for å løfte armen.... eller når det er masse god svingete vei.
Velkommen til Kawa verden, en verden av mye vibrasjon og masse morro... ;-)
Min Blogg på MC-Forumet.no ---> http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=14404
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: De uskrevne reglene for å hilse på andre MC`er

Post by Northman »

stiandre wrote:Er liksom ikke i 150 jeg føler for å løfte armen.... eller når det er masse god svingete vei.
Hilser jo med venstrearmen, kan fint holde gassen gående ;D

Har forresten tenkt meg en helgtur neste helg, lyst til å slenge deg med?
It is better to exist unknown to the law.
User avatar
stiandre
Posts: 438
Joined: 17 Jun 2011 21:16
MC: Kawasaki ER-6F - 2011
Location: Oslo
Contact:

Re: De uskrevne reglene for å hilse på andre MC`er

Post by stiandre »

Har et par planer, men planer er til for å endres.... ;-)

Værforbehold? (er dritt lei regn.... :lol: )
Velkommen til Kawa verden, en verden av mye vibrasjon og masse morro... ;-)
Min Blogg på MC-Forumet.no ---> http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=14404
Post Reply