Tatt av LASER

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Post by Tore^NSR »

Shortybebeh wrote:Da min mann kjørte alt for fort i tunell for å "sjekke lyden" i en sykkel han prøvde og ble tatt, ble jeg kjempesint og jeg synes han var en idiot som gjorde noe slikt!
Akuratt det samma skulle jeg gjøre,hadde vell en "passe god" fart da onkel blå kom i motsatt kjørefelt :lol: Jeg kjørte inn den første svingen som kom og håpet på det beste :smt091
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

eneste som er litt dumt da du møter onkel blå med "passe" fart er at de ser veldig lett da du klemmer inn bremsen da du får øye på de... lysene lyser plutslig litt mer nedover :P
User avatar
PHALLA
Posts: 30
Joined: 16 Aug 2005 23:04
Location: Trondheim

Post by PHALLA »

Var på politisjappa idag og der fikk vite at jeg må betale bøter for rundt
15 000 kr. De skulle vært anmeldt selv for maktmisbruk for å tyne penger ut av folk på den måten.
User avatar
Doffen
Posts: 404
Joined: 28 Apr 2005 17:58
Location: Trondheim

Post by Doffen »

og det beste er at de ikke kan gjøre noe med det :P
G of the week
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

PHALLA wrote:Var på politisjappa idag og der fikk vite at jeg må betale bøter for rundt
15 000 kr. De skulle vært anmeldt selv for maktmisbruk for å tyne penger ut av folk på den måten.
Det føles sånn for deg. Men de gjør bare en jobb. En utakknemlig jobb,for vi får bare høre om tilfeller der folk er misfornøyd med Politet. Tenk over det neste gang du møter på ting som andre gjør,og du syns er urettferdig at de "slipper unna" med! :wink:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Synes de høres litt overivrige ut når de taper over refleksen på vesten, og står og vinker inn folk midt på svarte natta. Høres mest ut som liten omtanke for egen sikkerhet. Men kanskje de vil ha førstesida i Dagbla'; Politimann overkjørt på jobb!
Og det er jo rimelig optimistisk å tro at alle ser en svartkledd person som står og vinker i svarte natta. Virker jo mest som at de er ute etter å fylle statskassa på den måten.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
User avatar
Roger1970
Posts: 3
Joined: 08 Oct 2005 14:43
Location: Soknedal
Contact:

Ble tatt av laser natt til onsdag 02.00.

Post by Roger1970 »

Det har bare godt av, for mc er ikke noe lektøy
Hilsen

Roger

Medlem Naf Mc Innherred
User avatar
lassie
Posts: 865
Joined: 01 May 2005 00:17
MC: 08 HD Fat bob
Location: akershus

Post by lassie »

He he, ja de burde kanskje ringe og advare folk før de gjennomfører en narkorazzia også kanskje, slik at de stakkars lovbryterne får kastet narkoen?

Ærlig talt, det er da ikke noe vits i å holde en fartskontroll hvis de reklamerer for at de står der. Hadde nok vært lettere å se en politimann hvis farten ikke var så høy kanskje? Og hvis man ikke ser denne politimannen, hadde man da klart å se en fotgjenger i veien? Virker som denne kjøringen ikke var så ufarlig som noen skal ha det til.

Synes politiet gjør en kjempejobb med de ressursene de har. Vi mc-førere burde være glade for at de er ute på veiene om natten og tar de som kjører for fort. Det er lite gøy å møte en sierra i hundre-og-helvete med ræva først i feil kjørebane midt i en sving.

Det er faktisk vi mc-førere som er best tjent med at folk kjører som de skal. Og det er der politiet kommer inn i bildet.

Jeg stemmer for mer penger til politiet, og flere kontroller så veiene kan bli mer trygge. Grisekjøring får man gjøre på bane.
User avatar
Roger1970
Posts: 3
Joined: 08 Oct 2005 14:43
Location: Soknedal
Contact:

Post by Roger1970 »

Shortybebeh wrote:Med så streng straff har du nok kjørt LITT for fort ja...!

Synes det er bra de tar folk som kjører for fort, enten det er dag eller natt.

At folk kjører så fort midt på svarteste natta kan jeg heller ikke forstå!
Hvor god sikt har du da!?!
Hadde du hatt en sjanse til å unngå en elg, eller et menneske i veien, i den farten og i mørket!?

Sånne mennesker som deg gjør meg forbannet! Dere tenker ikke på at dere kan skade dere selv, og ikke minst skade andre mennesker!

Egoister kaller man det!

Velfortjent straff! :evil:
D var godt sagt :lol:
Hilsen

Roger

Medlem Naf Mc Innherred
mil0
Posts: 410
Joined: 26 Apr 2005 14:10
Location: Rogaland - Karmøy
Contact:

Post by mil0 »

jo, mc er forsåvidt et leketøy.
kan man ikke kjøre fort på norske veier med bil så kjøper man mc..
kjør fort på lukket bane glemte jeg å si.
Yamaha Neos -

X
Rieju RS2 Matrix 2003
Rieju RS2 Matrix 2005
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Er ikke helt enig, Lassie.
Joda, politiet har en jobb og den skal de gjøre. MEN det er forskjell på å gjøre en jobb og utsette seg selv og andre for livsfare. Selv om sjansen er liten.
Min erfaring med fartskontroll er kanskje ikke av ny dato, men da stod ene lensmannsdrengen og radarn ca 800 M før der jeg ble vinket inn. Dvs at jeg ikke så radarn i mørket, men jeg så ham som vinket meg inn fordi han hadde refleksvest.
Har også hatt den lite hyggelige opplevelsen å plustelig se en pappeske på spasertur rett over veien 20 M foran bilen. Farta vår var 30 - 40, ingen gatelys og der går det en pappeske foran bilen. Uten eska hadde vi ikke sett mennesket som gikk over veien. Om jeg idag hadde hatt et liv på samvittigheten er vel tvilsomt, men den sistuasjonen sa noe om hvor lite du ser i mørket.
Og jeg ser ikke helt poenget i at politimannen som skal vinke inn en som har kjørt for fort, ikke skal vises. Virker jo helt mot sin hensikt, hvis ikke poenget er at de skal kunne skrive ut et forelegg for ikke å ha stoppet på signal fra politiet.
Jeg mener at politiet skal vises uansett, ikke at de skal gjemme seg sånn at de kan skrive ut flere forelegg og skryte av at nå har vi tatt så så mange fartssyndere og beslagt så så mange førerkort. Det er en taktikk som oppmuntrer til lovbrudd, det går sport i å lure "snuten".
Politiet skal vises, og de skal spille på lag med den befolkningen de er ansatt for å yte sikkerhetstjenester, ikke legge opp til konflikter, slik som de gjør med å gjemme seg med kamuflasjeklær eller tape over refleksen i mørket.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Ragnhild wrote:Synes de høres litt overivrige ut når de taper over refleksen på vesten, og står og vinker inn folk midt på svarte natta. Høres mest ut som liten omtanke for egen sikkerhet. Men kanskje de vil ha førstesida i Dagbla'; Politimann overkjørt på jobb!
Og det er jo rimelig optimistisk å tro at alle ser en svartkledd person som står og vinker i svarte natta. Virker jo mest som at de er ute etter å fylle statskassa på den måten.
Var det bare "stealth-politi" der? Burde vel være noen med refleks også, siden de skulle stoppe trafikk?
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
PHALLA
Posts: 30
Joined: 16 Aug 2005 23:04
Location: Trondheim

Post by PHALLA »

Nah var ikke mye undercover cop å se der nei.
LASER-homies'n satt i campingstol rett etter svingen mens resten av sjappa satt ca 200m lengre bort i ei busslomme, og de var veldig vanskelig å få øyet på.
User avatar
lassie
Posts: 865
Joined: 01 May 2005 00:17
MC: 08 HD Fat bob
Location: akershus

Post by lassie »

Politiet har da reflekser på uniformen?

Nå har jeg hatt lappen i over 22 år, og har vært yrkessjåfør i en del av de i yngre år, så jeg vet godt hva man ser og ikke ser i mørket, og ser man ikke en hindring i veien før 20 meter foran bilen er det på tide å skru lysene fra park til fjernlys :) Jeg vet også hvor mye grisekjøring det er ute om natta. Politiets oppgave er å luke ut værstingene, og det gjør de ikke ved å la de få en sjanse til å bremse ned farta når de ser en kontroll.

Mener du er på jordet her Ragnhild, når det gjelder fartskontroll så skal man ikke se polititet før man stoppes. Selvfølgelig skal politiet synes i tafikkbildet ellers, men ikke ved en farstkontroll. Dette er jo ganske enkelt logisk. Blir man provosert av at man ikke så de som tok deg med laser, så er det på tide å gå litt i seg selv, for det er faktisk en selv som har skapt situasjonen, ikke politiet. Kjører man etter fartsgrensen og følger loven kan det godt ligge strødd med politi i kamo-klær etter veien, det har da ingenting å si.

Jeg tror nok denne politimannen som vinket inn ikke ble sett på grunn av høy fart og sotet visir. Han burde hatt på seg en refleksvest, men det hadde han altså ikke. Sikkert en grunn for det.

Det har alltid gått sport i å lure snuten, ingen vil bli tatt for å kjøre for fort.
Hvis man følger med litt så ser man at polititet kaller en kontroll for bra hvis de tar få eller ingen, og kaller den nedslående hvis de tar mange, så det blir galt og si at politiet skryter av å ha beslaglagt førerkort.

Phalla, det er selvfølgelig utrolig surt og miste lappen, og 15000,- svir, det tror jeg på. Og du burde kanskje gå videre med det at du ikke så politiet når de skulle stoppe deg. Muligheten for at de stryker straffen for å ha stukket av burde være ganske stor hvis de ikke var godt synlige.
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Re: Ble tatt av laser natt til onsdag 02.00.

Post by rerell »

Roger1970 wrote:mc er ikke noe lektøy
Eh? Jo.
Post Reply