Dagens Avis-utklipp

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Northman »

Virker som en litt for stor tilfeldighet...
It is better to exist unknown to the law.
User avatar
Lord_Epic
Posts: 499
Joined: 17 Oct 2010 12:49
MC: -01 Honda Fireblade
-02 Yamaha R6 [R.I.P]
-95 Kawasaki ZX6R [Solgt]
Location: Der sjøsprøyten treffer landet

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Lord_Epic »

Måtte jo skje før eller senere. Men fy faen. Lurer på hvordan dette vil påvirke holdningene til nordmenn med tanke på innvandring, krigføring og sikring. Kan hvertfall ikke fortsette å være like naive..
He who makes a beast out of himself,gets rid of the pain of being a man
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Jarle »

Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
User avatar
Stipa
Posts: 647
Joined: 28 Jul 2006 17:46
Contact:

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Stipa »

han som er pågripet er norsk, hva faen! få han på akershus festning og gjør det på gamle måten! :evil:
Yamaha YZF R1 2003 (x)
Yamaha YZF R1 1999 (x)
Image
User avatar
Swellpretty
Posts: 337
Joined: 02 Jul 2010 17:14
MC: Multistrada V4S
Location: Oslo

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Swellpretty »

LordShaft wrote:Hahaha å håpe regjeringen er forberedt er vel å håpe på å vinne i lotto 3 helger etter hverandre.

Det kommer til å herske kaos, å det blir utrolig spennende å se hvordan nissen stoltenberg tar tak i dette framover. :-k
Jeg må ærlig innrømme at jeg syns politiet, brannvesen og ambulansepersonell har behandla dette på en god og profesionell måte, og det å forberede seg mot noe sånt noe er vel.. ja, like lett som å vinne i lotto 3 helger på rad! Så ikke still for høye krav nå da, der dere sitter i stua deres og ikke har stort anna å bekymre dere over enn flassete lakk på et luksusleketøy!

Jeg tviler på at skjerpa innvandring kunne forhindra det som skjedde i dag..
Det blir for enkelt å si at vi må stenge grensene våre!
Men at det kan bli hakket strengere å få asyl her i landet enn det er i dag... JA! defintivt.. Det burde i det minste bli et krav til integrering. Men det er vel en annen debatt..

Både de mørkeblå og de røde legger skylda på regjeringa, men med forskjellig grunnlag.
User avatar
Suz
Posts: 251
Joined: 08 Jun 2011 12:13
MC: Honda CBR600F 2011
Location: Leeds, United Kingdom

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Suz »

Swellpretty wrote:
LordShaft wrote:Hahaha å håpe regjeringen er forberedt er vel å håpe på å vinne i lotto 3 helger etter hverandre.

Det kommer til å herske kaos, å det blir utrolig spennende å se hvordan nissen stoltenberg tar tak i dette framover. :-k
Jeg må ærlig innrømme at jeg syns politiet, brannvesen og ambulansepersonell har behandla dette på en god og profesionell måte, og det å forberede seg mot noe sånt noe er vel.. ja, like lett som å vinne i lotto 3 helger på rad! Så ikke still for høye krav nå da, der dere sitter i stua deres og ikke har stort anna å bekymre dere over enn flassete lakk på et luksusleketøy!

Jeg tviler på at skjerpa innvandring kunne forhindra det som skjedde i dag..
Det blir for enkelt å si at vi må stenge grensene våre!
Men at det kan bli hakket strengere å få asyl her i landet enn det er i dag... JA! defintivt.. Det burde i det minste bli et krav til integrering. Men det er vel en annen debatt..

Både de mørkeblå og de røde legger skylda på regjeringa, men med forskjellig grunnlag.
Hjelpe meg, går det bra med alle søringene på forumet her? Syk dag på jobb i dag, den eneste infoen jeg fikk var det jeg rakk å sjekke på iPhone :-s
Honda CBR600F 2011
Image
User avatar
Swellpretty
Posts: 337
Joined: 02 Jul 2010 17:14
MC: Multistrada V4S
Location: Oslo

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Swellpretty »

I'm fine! Takk som spør :)
Heldigvis er alle jeg kjenner også like hele..
User avatar
Suz
Posts: 251
Joined: 08 Jun 2011 12:13
MC: Honda CBR600F 2011
Location: Leeds, United Kingdom

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Suz »

Swellpretty wrote:I'm fine! Takk som spør :)
Heldigvis er alle jeg kjenner også like hele..
Uhorvelig godt å høre!
Honda CBR600F 2011
Image
User avatar
Lord_Epic
Posts: 499
Joined: 17 Oct 2010 12:49
MC: -01 Honda Fireblade
-02 Yamaha R6 [R.I.P]
-95 Kawasaki ZX6R [Solgt]
Location: Der sjøsprøyten treffer landet

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Lord_Epic »

Swellpretty wrote: Jeg må ærlig innrømme at jeg syns politiet, brannvesen og ambulansepersonell har behandla dette på en god og profesionell måte, og det å forberede seg mot noe sånt noe er vel.. ja, like lett som å vinne i lotto 3 helger på rad! Så ikke still for høye krav nå da, der dere sitter i stua deres og ikke har stort anna å bekymre dere over enn flassete lakk på et luksusleketøy!

Jeg tviler på at skjerpa innvandring kunne forhindra det som skjedde i dag..
Det blir for enkelt å si at vi må stenge grensene våre!
Men at det kan bli hakket strengere å få asyl her i landet enn det er i dag... JA! defintivt.. Det burde i det minste bli et krav til integrering. Men det er vel en annen debatt..

Både de mørkeblå og de røde legger skylda på regjeringa, men med forskjellig grunnlag.
Helt enig i at det har blitt taklet på en veldig proff måte. Når det gjelder forberedelser. Om denne saken kunne vært forhindret er vanskelig å spekulere i, men det er ikke til å legge skjul på at Norge er et veldig mykt mål i forhold til kompisene våre.

Skal ikke sitte å late som om jeg har alle svarene, det er hvertfall på tide at nordmenn generelt slutter å være så naive som tilsynelatende flertallet har vert. Litt rart å se folk som ikke bare er sjokket over at det skjedde ( for det er jo fullt forståelig) men som også er sjokket over at noe slikt kan skje i lille Norge..
He who makes a beast out of himself,gets rid of the pain of being a man
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Northman »

Dette er ufattelig trist, faktisk gått mer inn på meg enn jeg liker å innrømme.

Av skyld så er det vel gjerningsmannen/ene som skal ha hele pakka.
It is better to exist unknown to the law.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Lord Erik »

Ganske uvirkelig ja. Var i Kroatia når det skjedde, og både BBC og CNN dekket det døgnet rundt. Har hørt at Breivik muligens nå er den verste massemorderen i nyere historie hvis man ser bort fra ildpåsettere. Det verste er at han virker som en ganske intelligent person. Har lest en del av det han har skrevet på nett nå, samt en del sider av den 1500 sider lange boken/rapporten han skrev, og dette er tydeligvis noe han har jobbet lenge og metodisk med. Jeg fatter ikke hva han trodde at han skulle oppnå. Basert på det jeg har lest av "boken" hans, så virker det nesten som om han lever i sin egen verden og at han er overbevist om at et multikulturelt samfunn ikke må få lov til å eksistere.
User avatar
Suz
Posts: 251
Joined: 08 Jun 2011 12:13
MC: Honda CBR600F 2011
Location: Leeds, United Kingdom

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Suz »

Viser seg visst nå at en tidligere kollega er en av de savnede. Sterkt...
Honda CBR600F 2011
Image
User avatar
Lord_Epic
Posts: 499
Joined: 17 Oct 2010 12:49
MC: -01 Honda Fireblade
-02 Yamaha R6 [R.I.P]
-95 Kawasaki ZX6R [Solgt]
Location: Der sjøsprøyten treffer landet

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Lord_Epic »

Leit å høre.. er nok dessverre slik at de fleste av oss vil kjenne noen som hvertfall kjenner noen som er blitt berørt.

Er ganske så sikker på at hovedmålet til kuken var å prøve å forandre holdningen til det norske folk, forandre samfunnet og rett og slett skape en frykt som vi ikke har trengt å kjenne på siden krigen.
He who makes a beast out of himself,gets rid of the pain of being a man
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Lord Erik »

Joda, men jeg tror at om noe, så får AP en byks på meningsmålingene på grunn av angrepet. Og det er jo ikke akkurat hva han ønsker. Kanskje han har en fantasi om at det er veldig mange der ute som støtter ham.
User avatar
Lord_Epic
Posts: 499
Joined: 17 Oct 2010 12:49
MC: -01 Honda Fireblade
-02 Yamaha R6 [R.I.P]
-95 Kawasaki ZX6R [Solgt]
Location: Der sjøsprøyten treffer landet

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Lord_Epic »

Byks i meningsmålingene vil de få, hvertfall en periode fremover. I tillegg så fikk han jo fjernet 85 fremtidige AP politikere.
He who makes a beast out of himself,gets rid of the pain of being a man
Post Reply