Hva har du kjøpt i dag?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
RuneMC
Posts: 2055
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by RuneMC »

Kjøpt forrige uke, mottatt idag. Krysser fingrene for at det gir mindre turbulens i hjelmhøyde.
Ihvertfall en god del kjøpere som påstår det.
[youtube][/youtube]
Last edited by RuneMC on 16 Feb 2017 19:18, edited 1 time in total.
User avatar
Trondgv
Posts: 2978
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Trondgv »

Palma wrote:Skal du på såå dypt vann??[emoji33]

Sendt herifra!
Skal ikke på så dypt vann, faktisk så skulle ikke denne brukes til svømming eller dykking. :evil: Men som Kvase sier så er det greit å ha noe som er totalt vanntett til elektriske dubbeditter :thumleft
User avatar
Palma
Posts: 4749
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Palma »

@RuneMC den ser bra ut, tror nok det med de forholdsvis store hullene gjør at det slipper luft inn bak skjermen og blir mindre sug gjør at det blir roligere i lufta rundt skjermen. Det er hvertfall min erfaring med div skjermer..

@Trondgv Boksen ser super ut :thumleft , Er ikke dumt å safe litt. En dråpe for mye er nok :)
User avatar
RuneMC
Posts: 2055
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by RuneMC »

@Palma - jepp bare ca ett månedskort til nå så skal det testes - satser på at det er noen kjørbare veier i slutten av mars. Har noen felger som skal tettes før sesongen med tapen jeg kjøpte ifjor også. Alt kan fikses med litt (dyr) gaffa-teip :)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by tshansen »

Trondgv wrote:Pelicase til kameraet, perfect fit til RX100. 1-2 mm klaring men kommer til å ha noe tynn skumgummi i mellom så blir det bra. Så sitter det helt "fast" og er vann/slagtett i tankveskaImage

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Bare ha i bakhodet at disse kameraene tåler langt mer enn vi liker å tro. Å jo bedre innpakket det ligger, jo større blir terskelen for å ta det ut å bruke det. Lett å glemme det, eller overse det når det blir litt heft å ta opp og fram. Har opplevd dette selv flere ganger. Derfor gikk kamera fra sidekoffert til tankveske. Nå har jeg kjøpt meg reim slik at jeg kan ha det hengende rundt halsen når jeg kjører i områder jeg vet det blir mye knipsing :thumleft

Du har jo Rukka jakke, jeg hadde vurdert å hatt det i lommen når jeg var ute å kjørte. Er det ikke en egnet brystlomme på den jakken din? :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2978
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Trondgv »

LordShaft wrote: Bare ha i bakhodet at disse kameraene tåler langt mer enn vi liker å tro. Å jo bedre innpakket det ligger, jo større blir terskelen for å ta det ut å bruke det. Lett å glemme det, eller overse det når det blir litt heft å ta opp og fram. Har opplevd dette selv flere ganger. Derfor gikk kamera fra sidekoffert til tankveske. Nå har jeg kjøpt meg reim slik at jeg kan ha det hengende rundt halsen når jeg kjører i områder jeg vet det blir mye knipsing :thumleft

Du har jo Rukka jakke, jeg hadde vurdert å hatt det i lommen når jeg var ute å kjørte. Er det ikke en egnet brystlomme på den jakken din? :-k

Veldig godt poeng. Tankveska som jeg har er alt annet enn vanntett og jeg har eller ikke noe til å tre over den. Liker å ha elektronikken vanntett og at det skal tåle et slag når jeg går på trynet i skauen. Jeg tar ikke så ekstremt mye bilder som andre her inne og har eller ikke så stort fokus på å ta de "fineste" bildene og sitte å redigere timesvis etterpå. For meg er kameraet med på tur for å få minner fra turene jeg har, derfor blir det også tatt lite bilder og stort sett av ting jeg kjenner igjen i ettertid. Misforstå meg rett her, jeg liker jo også å ta fine bilder som jeg kan vise fram uten alt for mye kritikk fra dere som har større fotointeresse enn meg. :lol: Når jeg først tar bilde av noe prøver jeg jo å få det så fint som mulig uten at jeg må bruke for lang tid på instillinger. :thumleft Mulig denne interessen øker når jeg kommer meg på litt lengre turer med andre motiver enn de jeg er vant til her på vestlandet. Nord-Norge har jeg sansen for, vis jeg kommer meg med på 2017 turen så blir nok kameraet oftere brukt.

Ved kjøring på vei / fin grusvei kommer nok kameraet til å være i lommen på jakka, jeg har bare en tendens til å være ekstra redd for å ødelegge ting. :roll:
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Tommas »

Trondgv wrote:Misforstå meg rett her, jeg liker jo også å ta fine bilder som jeg kan vise fram uten alt for mye kritikk fra dere som har større fotointeresse enn meg. :lol:

Fra tur så er ALLE bilder bedre enn ikke bilder, og kan vel ikke huske noen her inne som har fått pepper for noe som helst fototeknisk. Det eneste måtte kanskje vært at det hadde vært fint med enda flere bilder :thumleft

Om noen tar seg bryet med å poste bilder så mottas det i alle fall fra meg med stor takk!
User avatar
Trondgv
Posts: 2978
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Trondgv »

Tommas wrote:
Trondgv wrote:Misforstå meg rett her, jeg liker jo også å ta fine bilder som jeg kan vise fram uten alt for mye kritikk fra dere som har større fotointeresse enn meg. :lol:

Fra tur så er ALLE bilder bedre enn ikke bilder, og kan vel ikke huske noen her inne som har fått pepper for noe som helst fototeknisk. Det eneste måtte kanskje vært at det hadde vært fint med enda flere bilder :thumleft

Om noen tar seg bryet med å poste bilder så mottas det i alle fall fra meg med stor takk!
Hehe, var ikke 100% seriøs den setningen der. Jeg har ikke opplevd å fått noe kritikk her inne og jeg har heller ikke sett noen andre som har det. Eneste er vel vis noen spør om tips til bedre bilder. :thumleft Bildene jeg tar på tur blir selvsagt lagt ut. Tanken bak var at jeg tar ikke like fine bilder som mange andre her inne, uten at det har noe å si for min del. :thumleft
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Tommas »

Tenkte jeg bare måtte være helt klar på at det ikke er noe fotomobbing her :lol:
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9177
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by ojda »

Nei det er viktig, sånn at vi alle kan glede oss til fotokallenderen 2018 8)
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
kvase
Posts: 4076
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by kvase »

Trondgv wrote:
Palma wrote:Skal du på såå dypt vann??[emoji33]

Sendt herifra!
Skal ikke på så dypt vann, faktisk så skulle ikke denne brukes til svømming eller dykking. :evil: Men som Kvase sier så er det greit å ha noe som er totalt vanntett til elektriske dubbeditter :thumleft
Alternativ for å slippe innpaknings problematikken kan være et vanntett kamera deksel med mulighet for bilde taking uansett innpakket eller ei.
Ja undervanns hus fins til hopetall av kameraer
http://www.backscatter.com/underwater/p ... hoto.lasso
ja da kan man også bruke det til fri dykking å, Blir stort da
Image
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Trondgv
Posts: 2978
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Trondgv »

Tommas wrote:Tenkte jeg bare måtte være helt klar på at det ikke er noe fotomobbing her :lol:
:thumleft Litt mobbing skal jeg i så fall tåle. :lol:
kvase wrote:
Trondgv wrote: Alternativ for å slippe innpaknings problematikken kan være et vanntett kamera deksel med mulighet for bilde taking uansett innpakket eller ei.
Ja undervanns hus fins til hopetall av kameraer
http://www.backscatter.com/underwater/p ... hoto.lasso
ja da kan man også bruke det til fri dykking å, Blir stort da
Image
Det er også en mulighet, men tror kanskje det blir litt overkill nå som jeg har solgt dykkerutstyret mitt. Har tenkt litt på å få tak i noe fridykkingsutstyr i stedet for, men det blir ikke nå i så fall. Vis det blir en realitet kjøper jeg nok et sånt kamerahus.
User avatar
KliffArne
Posts: 707
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by KliffArne »

ojda wrote:Nei det er viktig, sånn at vi alle kan glede oss til fotokallenderen 2018 8)
Ka du førrtæll?? Kommer det kalender til neste år også? :shock:

Er det Tommas som har sagt det
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9177
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by ojda »

Neeeida, han har ikke sagt noe, men jeg håper jo da :shock:
Mister ikke trua på han Tommas med det første veit'du :roll: :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2930
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by hakhap »

Men jeg venter fortsatt på 2017 mod av kalenderen jeg og det er snart mars

misspelled with auto correct
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Post Reply