matt visir

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Tone og tone.... Dette er vel ikke Kardemomme By?
Må da være rom for noen gamle grinete menn også vel.

Og i grunnen kan jeg ikke se noe annet enn at mine opprinnelige intensjoner var å hjelpe til så godt jeg kunne (i dette tilfellet ved hjelp av teskje-metoden). Noen ble da følgelig en smule provosert av dette.
User avatar
Flydude
Posts: 459
Joined: 23 Sep 2005 22:52
MC: Honda CBR 600F

Post by Flydude »

Tumbleweed wrote:Må da være rom for noen gamle grinete menn også vel.
Ja, det må det da være, siden du er her. Virker sånn hvertfall!
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Flydude wrote:
Tumbleweed wrote:Må da være rom for noen gamle grinete menn også vel.
Ja, det må det da være, siden du er her. Virker sånn hvertfall!
Først antydninger om slektskap til frukt, så dette. Er visst både grinete gamle menn og hårsåre fjortiser her.
User avatar
Flydude
Posts: 459
Joined: 23 Sep 2005 22:52
MC: Honda CBR 600F

Post by Flydude »

Tumbleweed wrote:
Flydude wrote:
Tumbleweed wrote:Må da være rom for noen gamle grinete menn også vel.
Ja, det må det da være, siden du er her. Virker sånn hvertfall!
Først antydninger om slektskap til frukt, så dette. Er visst både grinete gamle menn og hårsåre fjortiser her.
Nå er det da ikke jeg eller erib som startet å oppføre oss som både fjortiss og gammel og grinete. Ikke vær så misunnelig fordi andre er yngre og sprekere enn deg, så kanskje du ser verden med nye øyne! :wink:

Men nå har dette gått langt nok, så syns vi skal gå tilbake til topic!
Norris
Posts: 153
Joined: 16 May 2005 15:59
Location: oslo

Post by Norris »

Matt visir,høres ut som en kar som kunne vært med i miami vice :D
2001 vRak6
jandreas
Posts: 27
Joined: 16 Mar 2006 20:01
Location: Halden

Post by jandreas »

Jeg åpnet denne sida med spørsmål om "matt visir" men at det skulle utvikle seg til slikt munnhuggeri hadde jeg aldri drømmt om! En her snakker om "gamle grinete menn", jeg som er 66 synes hele denne gjengen oppfører seg som sju-åringer! Jeg har fått mine svar som jeg er fornøyd med og som jeg har takket for og tilogmed forstått tiltros for min alder, dermed anser jeg at dette tema skal avsluttes!
(herregud,ikke rart det blir krig her i verden)
Jandreas
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Enig med Jandreas, så da får jeg si som følger: Fortsetter denne diskusjonen i feil retning, så blir jeg nødt til å stenge tråden.
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Post by Fidel »

Kjøp nytt visir. Det koster ikke så mye likevel.
Norris
Posts: 153
Joined: 16 May 2005 15:59
Location: oslo

Post by Norris »

nytt iridium visir til min arai koster 1000spenn,syntes det er nok jeg da
2001 vRak6
Gixxerman

Post by Gixxerman »

1000 spenn :? Betalte 30 dollar jeg :lol:
Norris
Posts: 153
Joined: 16 May 2005 15:59
Location: oslo

Post by Norris »

bestille på nett ja,ikke så dumt det men den arai dritten koster 600-700 spenn på nettet alikevell :twisted:
2001 vRak6
User avatar
Desmo-Dude
Posts: 916
Joined: 28 Jun 2005 00:12
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Post by Desmo-Dude »

Har polert en del plexiglass med autosol,og det fungerer helt utmerket.Det er riktig nok på vindskjermer til båt,men plast er vel plast...er det ikke?Bare huske på å ha nok vann på plasten,og ikke bruke for høy hastighet på maskinen.
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
jandreas
Posts: 27
Joined: 16 Mar 2006 20:01
Location: Halden

Post by jandreas »

Tumbleweed wrote:Nei, det gjør det ikke, med mindre du har feil flaske. Sonax lager en aldeles utmerket vinyl/plast-polish til den nette sum av 59,-

Og jeg siterer fra Clas Ohlson: "Polerpasta, Sonax. For polering av akryl & plexiglass. Perfekt til hjelmvisir, campingvogn, båtvindu, MC-kåpe, baklykter etc. Tube på 75ml."
Hei! Jeg kjøpte en slik tube SONAX Scratch Remower å polerte visiret med og det fungerte hel ok. :D Måtte riktignok polere 2-3 ganger men allikevel. Så nå kan jeg utsette innkjøp av nytt visir med et par år! (og kanskje heller kjøpe meg en ny hjelm??) 8)
Mvh: Jandreas 8)
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Allrighty then! Bruker den selv, og du har rett i at det tar litt tid og innsats. Jeg har til og med polert opp ett par verne-solbriller (som kosta 50,-), og de ble som nye. Det er vel en prioriteringssak om man vil kjøpe nytt, eller bevare det gamle. Selv er jeg en tilhenger av det siste, så lenge det går.

T'Weed
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Men er speilvisirene så dyre da?
Sperilvisir til hjelmen min koster 300kr... :P
Post Reply