Ja har tenkt på det jeg også. Nå ser jeg bare etter worst-case-scenario og prøver å takle den. Selvfølgelig så vil jeg gjøres det som gjøres kan for å få den lovlig, selv om jeg må utsette jomfruturen med ett år pga manglende EU godkjente deler.Epylypzon wrote:Missforstå meg rett. Jeg har ikkeno imot ombygging. Det syns jeg bare er artig. Har selv drevet på grensa med eldre overmotoriserte bmw`er.Skywave wrote:Har nettopp vært i kontakt med Oslo Zoomer Garage;
"Hei! Veldig kult prosjekt du har gående! Artig at noen går litt utenfor boxen å finner på nye ting! Ang senking er det stort sett vanskelig å få godkjent noe som helst i norge uten at man har TUV godkjente deler. Og som oftest på custom sykler får man ikke tak i så mye sånt. Vi driver ikke med ombygging av rammer o.l. Zoomerne vi har bygget er strekt å senket med deler fra usa. De er ikke TUV godkjent. Så det er litt utenfor regelverket. Om du skal ha det godkjent i vognkort må du vise sykkelen hos vegvesenet. Uten papirer på deler og ombygging kan det bli vanskelig å få godkjent. Jeg ville heller bare kjørt den med den senkingen du har nå så lenge den er sikker og lar seg bruke."
Nå har det seg sånn at jeg har aldri blitt stoppet i kontroll eller hatt problemer med de syklene jeg har, siden jeg bor på et ganske så øde sted så er det milevis med ingenting her.
Men planen var en langtur med min Skywave når den er fiks ferdig.
Er det noen som har litt kunnskap angående hva som kan skje hvis jeg blir kontrollert på denne sykkelen, den vil garantert vekke litt oppsikt.
En bot på 3-4,000 kr for å kjøre med deler som ikke er godkjent er en ting, men hvis de skulle bestemme seg for å konfiskere scooteren min så er det en helt annen sak.
Men det værste jeg kan tenke meg kan skje er avkortning på forsikring om du skulle være uheldig å kjøre på noen... Da blir konfiskering av sykkel peanuts i forhold.
Visstnok så kan noen deler fra USA brukes men de er mye dyrere enn det jeg har importert fra Japan.
Men skulle jeg ikke få godkjent den mot all formodning så håper jeg å finne en løsning så jeg hvertfall får kjørt den andre steder enn i skogen.
Er som Lasse Liten sa, er en del motbakker.