NPNG

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
NPNG
Posts: 156
Joined: 28 Apr 2005 14:49
MC: BSA B33

Re: NPNG

Post by NPNG »

Nå er alt det elektriske i orden... lyser både foran og bak, lader og alt er bare velstand :D

Ringte til vegvesenet for å spørre hvordan det gikk med søknaden min, den var videresendt til et utvalg i Oslo som måtte behandle den siden det var så omfattende ombygging :roll: hvis dette er omfattende så er jeg spent på hva de sier om neste prosjekt, må jo heve lista litt...

Eneste jeg trenger nå er speedometer, og kanskje et speil... tror det er påbudt.

Slenger inn noen bilder i kveld...
Image
User avatar
NPNG
Posts: 156
Joined: 28 Apr 2005 14:49
MC: BSA B33

Re: NPNG

Post by NPNG »

Sissybar'n skal av, framdekket skal byttes med et som står i stil med bakdekket, lakk og krom skal på... ellers er den vel stort sett ferdig...

Image
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: NPNG

Post by tshansen »

=D>
Jeg er mektig imponert. Gleder meg å se til siste finnishen er gjort. Men dette syns jeg er helt konge. Vært utrolig kult å fulgt med å sett hvordan sykkelen gradvis har tatt form.

Kudos
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
EvenDeven
Posts: 3180
Joined: 23 Jan 2007 15:03

Re: NPNG

Post by EvenDeven »

Knallbra :D

Jeg synes du er mektig flink jeg! =D>
Før - Honda NSR 2003
Nå - GasGas 125 SM
User avatar
NPNG
Posts: 156
Joined: 28 Apr 2005 14:49
MC: BSA B33

Re: NPNG

Post by NPNG »

Idag skjedde det noe jag aldri hadde trodd skulle skje.... Jeg ringte til biltilsynet å spurte hvorfor behandlingen av søknaden min behøvde å ta 2 mnd.... sist jeg ringte fikk jeg vite at den var videresendt til Oslo. Han jeg snakka med lovte å ringe meg tilbake, hvilket han gjorde. Han kunne fortelle at søknaden ikke skulle vært sendt til Oslo, den var faktisk returnert til trafikkstasjonen for en tid tilbake. Det som overrasket meg stort var at han beklaget det hele, innrømmet at dette var pinlig og hørtes ut som han mente det! Trivlig kar :D Har hørt at de som skal vise biler etc. på samme trafikkstasjon må vente LENGE for å få time... ble derfor ikke mindre overrasket da han lurte på om jeg kunne komme på mandag 11.30 for å vise sykkelen :shock:

Så i løpet av de kommende dagene må jeg få gjort det siste av småfiks før dommen faller... tør ikke å fyre opp sigaren enda...

Edit: Takk for de positive tilbakemld. :D gøy med litt ros etter så mange år med knoting....
Image
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: NPNG

Post by Lølle »

Lykke til med vising - imponerende arbeid =D>
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: NPNG

Post by ErlingSG »

Lykke til med visning ja, håper å kunnebygge noe like heftig en dag! ;) Dette er custom 8)
Når de dekka du har nå skal skiftes burde du kanskje tenke på whitewall-dekk (Vet ikke om det er det det heter, men u skjønner hva jeg mener :P )

Erling
User avatar
pelsen
Posts: 1120
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: NPNG

Post by pelsen »

lykke til med visningen!
Hvis siste bilde viser komplett sykkel har jeg en liten mistanke om at noen vil henge seg opp i skjermer og potte. Det vil være veldig lurt å henge på noe der.
Dette ser egentlig ikke ut som noe ombygging som trenger å bli notert i vognkortet, litt lengre gaffel muligens. Frambremser som virker bra bør være et pluss, de originale gjorde jo ikke det.

Å kjøre skjermløst er jo tøft , men man får jo dritten fra framhjulet i fjeset og dritten fra bakjulet oppetter ryggen, og slikt er jo det lett å bli lei av.
User avatar
NPNG
Posts: 156
Joined: 28 Apr 2005 14:49
MC: BSA B33

Re: NPNG

Post by NPNG »

Midlertidig komplett kan jeg vel kalle den... skal gjøre en god del etter godkjenning. Skjerming er ikke påbudt så det blir det ikke no av... kjørte en tur igår for å sjekke bakbrems, sprutregn på grusvei uten hjelm... var så møkkete i trynet at jeg nesten ikke så hvor jeg skulle parkere sykkel'n, men det går :D

Monterte en lyddemper igår så det skal være i orden nå...

Gleder meg som en unge til den er godkjent... det første jeg skal gjøre er å rive av den jævla sissybar'n! Den er noe av det styggeste jeg har sett!!
Image
User avatar
Tekumseh
Posts: 2088
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: NPNG

Post by Tekumseh »

Nå liker ikke jeg ombygging av gamle pene sykler, men synes du har gjort en god jobb.
Artig å se bildene hvordan den har tatt form, håper det går greit å få den godkjent.
User avatar
NPNG
Posts: 156
Joined: 28 Apr 2005 14:49
MC: BSA B33

Re: NPNG

Post by NPNG »

Her er et bilde etter montering av potte, speil og nytt framdekk

Image

Ser ikke helt bra ut med sissybar og den lange eksos-stratten, men som sagt... det rives av så fort godkjenninga er i orden... Bør nok ha en eller annen form for lyddemping e.l... merket forskjell på draget når jeg fikk litt mottrykk på eksosen...
Image
User avatar
NPNG
Posts: 156
Joined: 28 Apr 2005 14:49
MC: BSA B33

Re: NPNG

Post by NPNG »

Ja... da var det gjort... Fikk ikke no endelig svar idag, men hørtes ikke så ille ut. Eneste han bemerka var at jeg hadde skarpe/spisse kanter på skiltplate og sete, det fikser jeg på 2 min... men han ville ikke si no sikkert før han hadde snakka med en eller annen kar. Tok masse bilder... Det som tok lengst tid var faktisk køen for å betale, sto der i nesten 1 time!! Han skulle ringe meg i løpet av uka å fortelle hvordan det gikk.
Image
User avatar
NPNG
Posts: 156
Joined: 28 Apr 2005 14:49
MC: BSA B33

Re: NPNG

Post by NPNG »

Bare en liten oppdatering på deler:

Ramme/motor: BSA B33 (motor overhalt (glassblåst, planslipt topp, hona sylinder etc.))
Komplett front: Honda Rebel 125 (Scanlink)
Styre: Dragbar fra Duells 90 cm
Framflyttersett: Ekeberg delemarked (noe modifisert)
Bakhjul: B33 nav (kromma av Hønefoss krom og nikkel) i 16" felgring, bygd av Arnt Grø
Magnet: Lucas (overhalt av Floberghagen el.mek. )
Dynamo: Lucas (overhalt)
Forgasser: AMAL (ny)
Klutsjhendel: Yamaha R6 (Spinnin wheel)
Gasshåndtak:Kawazaki ZX6R (Spinnin wheel)
Lykt foran: HD
Sete: Hjemmelagd (2x3mm alu.plate, 6mm skumplast og svart skai)
Lysbryter: KTM
Lyddemper: Tja... noe vi fant i kjeller'n hos Morstad Motor
Speil: Universal (brukt på bl.a. Husaberg)
Image
User avatar
NPNG
Posts: 156
Joined: 28 Apr 2005 14:49
MC: BSA B33

Re: NPNG

Post by NPNG »

Faen for no greier.... 4 mnd etter søknaden ble sendt er jeg fortsatt akkurat like langt... tror jeg har ringt å purra på saken 20-30 ganger i sommer, idag fikk jeg ny visning på torsdag. Eneste som skal gjøres er å sjekke at jeg har E-merka lykt, slipt ned spisse kanter og veie hele skyssen... Driver å maser om orginal vekt og hvor mange kilo den nye fronten tåler... At det skal ta så jævlig lang tid kan jeg ikke begripe, jeg fant det på 5 min på nettet bare jeg fikk vite hva de lurte på...
Image
User avatar
NPNG
Posts: 156
Joined: 28 Apr 2005 14:49
MC: BSA B33

Re: NPNG

Post by NPNG »

Endelig har jeg fått tak i nytt prosjekt :D

Ikke sykkel denne gangen... det nye pengesluket er en Mitsubishi Eclipse GSX (2,0 turbo 4x4) :lol:

Slenger inn et bilde når jeg får lasta dem opp til pc'n... Blir vel ikke no prosjekttråd her, men legger vel inn en link til et annet forum...
Image
Post Reply