Jeanette sin blogg - prøvekjøring hos Smia MC s. 263 :)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

Da har det gått noen dager siden jeg oppdaterte sist. Tirsdag kjørte jeg gokart med en kompis på HHK, og deretter så vi på "Match Point". Litt spesiell film, overraskende vending, men slettes ikke dårlig. Vil vel gi den en sterk 4'er. Onsdag bestod av avslapning, før jeg torsdag kjørte til Hov i Oppland sammen med foreldrene mine for å besøke bestemoren min. Hadde en fin dag i strålende sol (om enn kjølig i blåsten), og bestemor syntes jo det var hyggelig med besøk.

Fom. fredag tom. i kveld har jeg ikke gjort stort annet enn å jobbe. Har hatt 4 vakter på 3 dager, med kun 4-5 timers søvn mellom hver vakt, så nå blir det deilig å sove ut litt i morgen.

Som mange andre ble også jeg overrasket av snøen som lavet ned i ettermiddag og kveld. Vi hadde allerede lagt om til sommerdekk, så faren min møtte meg på jobb, og jeg kjørte taxien hans (med vinterdekk) hjem mens han tok privatbilen. Tok noen bilder da jeg kom hjem i stad, sjekk bare hvordan terrassen/hagen vår ser ut:

Image

Image

Image

Liker ikke det der.. Jeg som var ute på tur i strålende solskinn til Holmenkollen og Frognerseteren for kun en uke siden. Hrmph! Håper snøen forsvinner like fort som den kom.. :?
User avatar
Attila
Posts: 2319
Joined: 30 Mar 2007 11:38
MC: '98 Yamaha YZF R1
Bil: '01 Mercedes Benz C200 Kompressor:)
Location: Akershus

Post by Attila »

Det smelter, det smelter, tidelibum, det er det det gjør, tidelibum.
Nå smelter det mer en det gjorde før, tidelibum og kjempe-hurra :roll:

Den var dårlig, men 7.5 grader, kan se snøen smelter cm, for cm.... :D
Attila, the biker formerly known as Spiti.
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)
Image
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

Hehehe, man får ikke mer moro enn man lager selv :D
Her er det faktisk 16 grader i solveggen (sola brøt akkurat litt igjennom), og veiene ser temmelig tørre ut. Men det er "overraskende" hvitt og fælt ute :lol:
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

Jaja, da har man hatt påskeferiens siste vakt på jobb, og det har vært et sykt kjør hele dagen. "Alle" som kommer hjem fra hytteturer o.l. skal jo fylle opp kjøleskapene sine, så det har vi merket med kø til døra i 3 kasser. Men - med mye trafikk går tiden fort, og det skal man ikke klage på.

Litt utpå kvelden begynte det selvfølgelig å snø igjen, og det la seg vel 5-10 cm enkelte steder. Dermed var det frem med snøkosten da jeg skulle hjem, og så var det bare å kjøre pent hjemover på sommerdekk. Temperaturen lå på 0 grader, så med våt og slapsete veibane var det det lureste. Kom meg trygt hjem, parkerte i garasjen uten større problemer og sitter nå og ser ut på snøen som fortsatt laver ned. Blæ!

Ettersom jeg har fri på tirsdager får jeg besøk av ei venninne fra Jaren i dag. Har ikke møttes siden desember, så det blir koselig. Videre blir det vel bare å slappe av, før siste studieinnspurt før eksamen starter på onsdag. Hvorfor går alltid ferier så fort?? :P :shock:
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

Jeg hadde en koselig dag med venninna mi i går. Møttes på Oslo S, og vandret rundt uten mål og mening i Oslo. Skravlet, tok oss en matbit og shoppet litt. Koselig!

I dag ringte vekkerklokka halv 7, og jeg var overraskende våken. På skolen hadde jeg 4 timer (har som oftest ganske korte dager), og da jeg kom hjem hadde jeg fått post fra NoName! Det var t-skjorta som hadde funnet sin vei til postkassa mi, og den er allerede i bruk :D

Image

Image

Image
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

Mmm, deilig med "sommer" i Norge ja! Etter jobb i dag gikk det ikke lange stunden før jeg var ute som eksosrype igjen, etter en drøy ukes opphold. Kjørte mot Hurum, og tok en pause ved Holmsbu med noe leskende i kveldssolen.

Image

Image

Image

Det ble også et par bilder av SV'en vi kjørte før vi dro videre.

Image

Image

Etter en liten runde i området satte vi nesa hjemover, og tok en fin runde innom bl.a. Sætre, Tofte og Holmen, der vi stoppet ved fjordhotellet.

Image

Image

Veldig deilig å strekke litt på beina, så vi gikk en runde rundt hotellet. Tittet på bilene som står utstilt der gjorde vi også; denne står f.eks. ved inngangen.

Image

Image

Jeg kan virkelig ikke få sagt nok hvor mye jeg elsker å kjøre sykkel, og jeg klarer nesten ikke vente til lappen er i boks.
Tanken på å kjøre mine helt egne veier, på min egen splitter nye sykkel.. HERLIG! :D
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Jepp Jeanette, Tanken er herlig, men å gjøre det er enda herligere :)
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Uten tanken kommer man ikke langt på sykkel. Hvor skal man ha bensinen da? :shock:
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Post by Olav'en »

bensinkanne med tappekrane på ryggen?
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Jalmar wrote:Uten tanken kommer man ikke langt på sykkel. Hvor skal man ha bensinen da? :shock:
Du kan jo ha den i verktøykassa ?
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Ragnhild wrote:
Jalmar wrote:Uten tanken kommer man ikke langt på sykkel. Hvor skal man ha bensinen da? :shock:
Du kan jo ha den i verktøykassa ?
Jeg har tanken montert jeg, så jeg trenger ikke noen annen løsning. Dessuten er verktøykassa mi full. Ikke plass til noe mer oppi der. :lol:
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Går så greit så. Er god plass til litt bensin innimellom alt verktøyet. Og med bensin i verktøykassa har du alltid reint verktøy og slipper en masse griseri på puselankene :smt061
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

Ragnhild wrote:Jepp Jeanette, Tanken er herlig, men å gjøre det er enda herligere :)
Helt enig i dette, Ragnhild :D Gleder meg!!
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

Så sitter jeg her neddopet på paracet mens bedøvelsen går ut i munnen min. Har vært og fjernet den siste av 2 visdomstenner, og mens den forrige gikk veldig greit å fjerne, var denne verre. Det var visst en del trangere rundt denne, og selv om jeg fikk bedøvelse 3 ganger underveis også (bl.a. rett i nerven), så gjorde det grisevondt :? :evil: Forrige tanna kom ut i 3 deler, denne i 10-12 småbiter..

Jeg har ikke hatt noen plager med visdomstennene mine, men ettersom de begge lå vannrett, mente tannlegen at det beste ville være å fjerne de. Som sagt, så gjort, og nå er jeg da rundt 6000 kroner fattigere. Stingene skal ut om en uke, og når jeg da har sendt inn papirer til trygdekontoret vil jeg få igjen en del. Dumt at alt sånt skal være så dyrt!
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Huff, ja, Er no dritt med sånne visdomstenner som legger seg på tverke. Hadde to som lå og trykte på jekselen foran, så de måtte ut pga smertene. Den ene jekselen delte seg etter ei stund og kom ut av seg selv, men rota var kronglete så de var like godt to stykker for å få den ut. Men den kom ikke ut i så mange småbiter, det tror jeg hadde blitt for mye for meg. Kroppen min skjønner ikke Paracet, Paralgin Forte og sånt, så det blir å satse på at lokalbedøvelsen holder, og med mange småbiter som skal ut blir det mer enn jeg takler.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Post Reply