Jeanette sin blogg - prøvekjøring hos Smia MC s. 263 :)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

User avatar
crab
Posts: 1224
Joined: 25 Dec 2006 22:32
MC: Aprilia RS50
-Kundo 48mm
-Kundo veiv
-Kundo reed
-Kundo effanlegg
-14mm Delorto x)
Location: Sula;D

Post by crab »

yess ! da er jeg ikke fult så tilbakestående lenger ! :D
takker ;)
Aprilia RS50 Kundo Edition :D
Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
Image
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

NoName, Borg, MacPlaya: Takk takk! Det tok sin tid, det gjorde det, men nå skal jeg prøve å holde den oppdatert også :)

Ser virkelig frem til sesongen, og satser på at finværet holder seg hele sommeren! 8)
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

I tillegg til at jeg lagde meg blogg her i går, kom jeg også hjem fra København. Var på en opp-og-ned-tur med moren min, så vi dro mandag ettermiddag og kom hjem i går morges. Hadde nydelig vær hele turen, fra utseiling i Oslo på mandag til vi kom hjem igjen (og forsåvidt fortsatt) :D

Vi gjorde vel egentlig ikke noe spesielt på turen; bare slappet av, handlet i taxfree'en, ruslet i Strøget og noen av sidegatene, spiste is og koste oss. Har egentlig ikke påskeferie før til lørdag, men tok meg fri for å kunne bruke gavekortet fra en tur i desember på denne turen.

Tok bilder på turen også, med mobilen, så jeg legger ut et utvalg av disse:

Image
Venter på utseiling fra Oslo.

Image

Image
Mamma og meg :)

Image
Kongens Nytorv.

Image
Utseiling fra Køben tirsdag ettermiddag.

Image
Soling på dekk.

Image

Image

I dag har det vært vanlig skoledag, kom hjem til en selvangivelse som sier at jeg får igjen den nette sum av 369 kroner, og nå er det bare 2 timer igjen i biokjemi før jeg kan ta påskeferie :D
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Damene på tur da :roll:

Ble det noe snop i posen hehe..... :P
Flott at du legger ut bilder.

Skal selv en tur til bergen i helga. Skal bli deilig med en litt lengre sykkeltur igjen :wink:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

Jada, noe snop ble det ;) Både snop i ordets rette forstand, og i form av diverse alkohyler, et par gaver o.l.

Kan tenke meg du ser frem til tur i helga, ja! Selv skal jeg forhåpentligvis på en litt lenger tur med halvbroren min på VFR'en hans en gang i løpet av påsken. Kjørte en liten runde nordover langs rv4 fra Nittedal, mot Gardermoen og tilbake på søndag, og det var en fin teaser. Temmelig kjølig gjennom tunnelen på vei mot flyplassen, og en del snø der vi stoppet, men ellers fint. Og siden du liker bilder, legger jeg ut et bilde fra den turen også:

Image

Dette var forøvrig første gang på over 15 år at jeg møtte halvbroren min :shock: (lang historie.. ;))
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Ja det kribler i hele kroppen etter å få komme meg på tur. Jeg er absolutt en av de som trives på lengre turer :D

Må bare si at VFR'en er så sinnsykt fin i den rødfargen :twisted:

Skal nok få knipset ett par bilder selv skal du se. Kommer nok ett lite innlegg i bloggen min på søndagen tipper jeg 8)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

Mm, det er en helt nydelig rødfarge :D :D

Bilder er bra, skal titte innom bloggen din ;)
Og selvfølgelig, GOD TUR!!
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

Så er det jammen meg påskeferie :D Hadde hele 2 timer forelesning på skolen i går før jeg kunne sette meg på toget hjem og vite at det var 12 dager til jeg skal tilbake på skolebenken. Fortsatt 11 igjen - deilig!

I går kveld var jeg på kino i Ski med 3 venner, så på "La Vie En Rose", om livet til Edith Piaf. Jeg har aldri visst noe særlig om henne, og heller ikke hørt på musikken hennes, men jeg ble imponert i går. Makan til liv som den dama levde.. Veldig bra skuespill var det også, og moro å høre fransk igjen (hadde 6 år fransk på u.skolen/vgs) :)

Da vi kom inn på kinoen ble jeg dessuten litt overrasket av å se 4 motorsykler stå ved inngangen til salene. Tok frem mobilen og knipset noen bilder:

Image

Image

Image

Slik dere kanskje kan se er syklene fra Lillebror MC, uten at jeg vet noe mer om dem av den grunn..
I dag har jeg forøvrig jobbet dagvakt, skal det i morgen også. Blir med andre ord en rolig helg.
User avatar
Stipa
Posts: 647
Joined: 28 Jul 2006 17:46
Contact:

Post by Stipa »

Den mannen og vfr`n så jeg ved hønefoss i dag :)
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

$_p wrote:Den mannen og vfr`n så jeg ved hønefoss i dag :)
Du gjorde det ja ;) Slettes ikke umulig det! :)
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

Så har det rukket å bli 1. april, jeg har ennå tilgode å bli lurt, og jeg har hatt en super søndag. Jobbet fra 7-15, deilig med dagvakt, og da jeg like før vaktskifte gikk mot garderoben kom en kompis inn døra på stasjonen. I mc-utstyr. Jeg trodde først det var helt tilfeldig at han kom innom, men så viste det seg at han hadde parkert ved siden av meg på ansattparkeringa, og ville overraske meg :D Koselig!!

Vi kjørte "om kapp" på veien hjem hit, jeg løp inn og skiftet til kjøreutstyr, og så var vi ute på tur et par timers tid. Kjørte inn mot Oslo, opp til Holmenkollen, Frognerseteren, forbi Soria Moria og det området der, før vi satte nesa hjem hit igjen. Helt UTROLIG nydelig vær; første tur på sykkel med sommerhansker, uten halsvarmeren jeg har brukt tidligere, og kun ei lett joggebukse under kjørebuksa. Skikkelig sommerfølelse :D

Image
Stoppet noen få minutter ved Holmenkollen, pratet litt og så oss rundt, før vi..

Image

..kjørte til Frognerseteren, parkerte og tok oss en liten matbit. Nydelig å sitte ute i sola! Var et par andre sykler der også, bl.a. en Moto Guzzi lik den svarte på det siste bildet fra Ski kinosenter. Begge måtte vi dessuten kommentere kjøreutstyret til de på Guzzien; jeans, tynne skinnjakker og høyhælte boots på dama. Hadde hjelm og hansker da, men de så rimelig ubeskytta ut der de fresa avgårde..

Image
SV'en til kompisen min i forgrunnen.

I morgen blir det en tur til Sverige med ei god venninne, for å være litt harry ;) Får vel med oss en handleliste hver fra foreldrene våre, og forøvrig tar vi turen som den kommer. Om været klaffer, noe vi regner med, drar vi først til Strømstad for å rusle litt (og også innom systemen), og deretter blir det vel Nordby/Svinesund. Deilig med ferie, ja :D
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

På tide med et lite innlegg igjen! I går var jeg på harrytur til Sverige med ei god venninne, og vi var først en tur i Strømstad før vi gjorde unna mesteparten av shoppinga på Nordbysenteret. Kjempekoselig tur i flott vær :D

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Dagen i dag har vært en fikse-og-ordne-dag, og jeg var på farten mer eller mindre sammenhengende fra klokka var 9 til den ble 15. Ordnet bilstereoen på Helsfyr, besøkte besteforeldrene mine på Ormøya, handlet fotoalbum i Ski (har planer om å fremkalle en hel haug med bilder) og var en tur i Drøbak (betalte gebyret for den praktiske prøven på MC).

I kveld skal jeg til Harald Huysman og kjøre gokart med en kompis (han heter meg med SV'en sin om noen timer), og så skal vi se på film og spise pizza. Blir nok en fin kveld!
User avatar
Kli
Posts: 305
Joined: 05 Apr 2007 09:12

Post by Kli »

Fin blogg Jeanette :smt041
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

Kli wrote:Fin blogg Jeanette :smt041
Takker så mye :D Koselig at du stakk innom og la igjen et spor!
Post Reply