ZX 6RR som mellomkl.

Prat om mellomtung MC
Post Reply
User avatar
PHALLA
Posts: 30
Joined: 16 Aug 2005 23:04
Location: Trondheim

ZX 6RR som mellomkl.

Post by PHALLA »

Hvis jeg skal regge en Kawasaki ZX 6 RR som mellomklasse, men likevel ha de 130 hestene i den etterpå, hva bør jeg gjøre?
Kjøpe noe slags plombe-kit, regge den og deretter ta ut kit'et ut igjen?
Sjekker folka alltid hvor mye hester det er på sykkelen når du skal registrere den? Har hørt at det kan variere :?
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ring gutta på http://www.greybikes.no for pris og råd :wink:
buchern
Posts: 48
Joined: 28 May 2005 03:12

Post by buchern »

Gixxerman wrote:Ring gutta på http://www.greybikes.no for pris og råd :wink:

Det går jeg god for også. Har brukt dem. En fornøyelse uten like.

Endte med at jeg ringte og fikk bestilt et kit til gixxern. Fikk det fortere en de fortalte meg. De anbefalte et godt verksted (siden de ikke nedplomberer sykler i oslo grunnet vegvesnet) Her ble jeg også behandlet godt :P God service, liten ventetid.

Greybikes er et av de bedre/beste norske mc firmaene jeg har hvert borti.

Men for all del hold deg unna: Jeco og mc oslo.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

Bare lurte på hvilket verksted du ble anbefalt? Jeg har ennå ikke kjøpt sykkel, men skal kjøpe en fulleffekt og nedplombere den.

Og det du skriver om MC Oslo stemmer nok.. Sendte mail til dem og spurte om nedplombering, og de har hvert fall sluttet med det siden biltilsynet i Oslo har vanskelig for å godkjenne sykler etterpå..

Er blitt litt rådvill etter dette svaret, og lurer på hva jeg bør gjøre..
User avatar
Flydude
Posts: 459
Joined: 23 Sep 2005 22:52
MC: Honda CBR 600F

Post by Flydude »

jeanettesme wrote:Bare lurte på hvilket verksted du ble anbefalt? Jeg har ennå ikke kjøpt sykkel, men skal kjøpe en fulleffekt og nedplombere den.

Og det du skriver om MC Oslo stemmer nok.. Sendte mail til dem og spurte om nedplombering, og de har hvert fall sluttet med det siden biltilsynet i Oslo har vanskelig for å godkjenne sykler etterpå..

Er blitt litt rådvill etter dette svaret, og lurer på hva jeg bør gjøre..
Har hørt det blir dyrere å registrere en fulleffekt som mellom, for så å bytte tilbake to år etterpå. Skal visst bli billigere å kjøpe ferdigregistrert mellom og bytte sykkel etter 2 år..
Sykkel selges:
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

Hmm.. ok.. Jeg får se hva jeg ender opp med :)
User avatar
dammed
Posts: 38
Joined: 28 Aug 2005 02:33
Location: Sarpsborg

Post by dammed »

Jeg fant ut at det kostet 5000 kr for at graarud i sarpsborg skulle ordne alt for meg. (kawasaki zx-6r 1998 mod) Da skulle jeg bare levere sykkelen hos dem og de skulle fikse _alt_. (plombene, visning, dyno, papirer osv)
Toyota Celica T23

x Honda SFX 82ccm
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

Det var jo ikke ille da! (Tror jeg?! Ikke så mye peil på priser..)
User avatar
dammed
Posts: 38
Joined: 28 Aug 2005 02:33
Location: Sarpsborg

Post by dammed »

ja jeg ringte alle mc verksteder i østfold og syns verkstedet rett ved meg var best, ok pris siden plomber koster ca 3000 kr og dynobenk koster 500 kr per gang/time. Og de gjør alt for deg, man bare leverer den på deres verksted. :)

edit: altså plombene koster så mye hvis man skulle kjøpt dem ved siden av. Graarud tar 5000 kr for alt, arbeidet, plombene osv. :)
Toyota Celica T23

x Honda SFX 82ccm
Post Reply