Bike Fest i Trondheim i går...
Bike Fest i Trondheim i går...
Noen som var der? Jeg stakk innom en halv times tid, ca 300 sykler av stort sett amerikansk opprinnelse. En helt utrolig homogen bøling av mer eller mindre skitne menn som vandrer rundt med sinte øyenbryn og ansiktsbehåring.... Og så spilte Skulls. Det burde de kanskje ikke ha gjort....
T'Weed
T'Weed
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Yepp, var der. La inn en liten rapport under Treff og begivenheter.
Hva hadde du forventet med 300+ store motorsykler. 300 badenymfer i bikini
Traff iallfall mange hyggelige folk, selv om mange så absolutt sto til beskrivelsen din. Og det er jo lov til å håpe at utvalget sykler blir bredere når arrangementet blir mer etablert. 50 - 60% Harley sier jo noe om hvem som viste om arrangementet. Selv fikk jeg vite om det fra ei venninne som kjører HD Sportster.
Skulls er ei historie for seg selv. En gjeng halvgamle kaller som liker Stones, og som tør å radbrekke Stones til det ugjenkjennelige offentlig. Det står det respekt av, selv om jeg har hørt bedre planking av Stones. Når vi tenker på at de ikke hadde tatt i et instrument for ett år siden, så låt det ikke så halvgale, selv om det vi hørte på det dokumentarprogrammet på TV var bedre.
Greit som bakgrunnsmusikk i går. Om jeg ville ha hatt dem til å spille på fest, vet jeg ikke. Hadde nok tenkt meg litt om i så fall.
Hva hadde du forventet med 300+ store motorsykler. 300 badenymfer i bikini
Traff iallfall mange hyggelige folk, selv om mange så absolutt sto til beskrivelsen din. Og det er jo lov til å håpe at utvalget sykler blir bredere når arrangementet blir mer etablert. 50 - 60% Harley sier jo noe om hvem som viste om arrangementet. Selv fikk jeg vite om det fra ei venninne som kjører HD Sportster.
Skulls er ei historie for seg selv. En gjeng halvgamle kaller som liker Stones, og som tør å radbrekke Stones til det ugjenkjennelige offentlig. Det står det respekt av, selv om jeg har hørt bedre planking av Stones. Når vi tenker på at de ikke hadde tatt i et instrument for ett år siden, så låt det ikke så halvgale, selv om det vi hørte på det dokumentarprogrammet på TV var bedre.
Greit som bakgrunnsmusikk i går. Om jeg ville ha hatt dem til å spille på fest, vet jeg ikke. Hadde nok tenkt meg litt om i så fall.
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Nåvel, har jo skjønt at MC-eiere, og kanskje spesielt de med amerikanske sykler har lett for å iføre seg en type klær, skjegg og attitude som er en smule stereotyp.....hadde selvsagt ikke forventet babes i bikini, eller menn i dress.
Kjenner forøvrig godt historien til Skulls og har forsåvidt en smule respekt for prosjektet deres, men musikalsk suger det hest. At de begynte for et halvt år siden er ingen unnskyldning.
Egentlig vet jeg ikke om sånne dager/treff er noe for meg. Jeg gikk fort lei, og fikk bekreftet at jeg har den sykkelen jeg ønsker meg. Ikke har jeg noe stort behov for å føle tilhørighet heller, selv om jeg alltid hilser på alt og alle. På veien.
T'Weed
Kjenner forøvrig godt historien til Skulls og har forsåvidt en smule respekt for prosjektet deres, men musikalsk suger det hest. At de begynte for et halvt år siden er ingen unnskyldning.
Egentlig vet jeg ikke om sånne dager/treff er noe for meg. Jeg gikk fort lei, og fikk bekreftet at jeg har den sykkelen jeg ønsker meg. Ikke har jeg noe stort behov for å føle tilhørighet heller, selv om jeg alltid hilser på alt og alle. På veien.
T'Weed
- indianeren
- Posts: 973
- Joined: 29 Apr 2005 14:54
.."bikerlooken" og "bikerattitude" er ikke gjeldene for alle..
Kanskje det vil dreies litt etterhvert.. kundemassen for nye store harleyer og ombyggede sykler må vel være blant folk med relativt god inntekt.
Ikke sikker på om deres sjefer og kunder ville satt like stor pris på om de bestemte seg for å være/ se ut som "bikere" hele tiden..
Morsomste er å se hog'ere etc som har kjøpt seg harley i 50års krisen..
Allt mulig "biker" dilldall etc for å se ut som en "biker".. og så prøver se "mean" ut..
Kanskje det vil dreies litt etterhvert.. kundemassen for nye store harleyer og ombyggede sykler må vel være blant folk med relativt god inntekt.
Ikke sikker på om deres sjefer og kunder ville satt like stor pris på om de bestemte seg for å være/ se ut som "bikere" hele tiden..
Morsomste er å se hog'ere etc som har kjøpt seg harley i 50års krisen..
Allt mulig "biker" dilldall etc for å se ut som en "biker".. og så prøver se "mean" ut..
My point exactly...!Cartman wrote:merker selv at det er endel "spesielle" folk på treff, og vi har ofte kommet oss ganske fort videre på hjul... er liksom på sykkelen jeg liker meg, ikke å stå på siden av den og drikke kaffe
Og Indianern, Jeg sikta vel i stor grad til 40-50åringer med god inntekt og fersk lapp/sykkel/skinnjakke/skjegg. Mistenker faktisk noen av dem for å bevisst gå inn for å øke omfanget av sin egen mageregion også....
Det som forundrer meg mest er at flertallet av "bikerne" har mistet enhver evne til å smile....
Men det er rimelig lett å generalisere mc-folk, det ser man også i forbindelse med grisekjøring på plastraketter......
T'Weed
- @drenalineJunki£
- Posts: 446
- Joined: 22 May 2005 22:18
- Location: Lier
Kom igjen ta T'weed, ikke ta alle under samme kam..
83' VF1100 Custom
2005 Xsara Picasso excl 1.6HDI
2008 Touran 2.0 TDI excl
1988 Chevy Blazer S10 4.3
Båt 1: 17 fot Daycruiser
Båt 2: 22 fot's Skibsplast S670 med V8 og DUOprop
U only live ones.... Use it!
Er ingen grunn til å være redd...
Hvis det går galt, så merker du det. Hvor galt det går merker du også.
It only hurts if you survive... And nobody has survived life yet....Do the math....
2005 Xsara Picasso excl 1.6HDI
2008 Touran 2.0 TDI excl
1988 Chevy Blazer S10 4.3
Båt 1: 17 fot Daycruiser
Båt 2: 22 fot's Skibsplast S670 med V8 og DUOprop
U only live ones.... Use it!
Er ingen grunn til å være redd...
Hvis det går galt, så merker du det. Hvor galt det går merker du også.
It only hurts if you survive... And nobody has survived life yet....Do the math....
- indianeren
- Posts: 973
- Joined: 29 Apr 2005 14:54
Jeg synes det er artig å se på ombyggede og restaurerte sykler.. tildels også nyere sykler.
For meg som ingeniør, teknisk nysgjerrig, designinteressert..og med egne prosjekter og utfordringer: så er det moro å gå rundt og detaljstudere løsninger og design.
og skjønner hvor mye arbeid og evne som er lagt ned i dette.
Og det er vel forsåvidt den tekniske interessen, kjøringen og evt fester/treff som interesser meg.
Men, har ikke noen interesse av "bikerlook", tattoveringer(dog, så er det noen ganger små kunstverk!!) og "attitude"..
Noen av de jeg kjenner ser kanskje ut som "bikere".. men mangler attituden..heldigvis.
Synes det er viktig å se skikkelig ut.. evt "tidsriktig" ut i forhold til sykkelen hvis det passer seg.
Hehe.. ingen blir skremt av meg..
For meg som ingeniør, teknisk nysgjerrig, designinteressert..og med egne prosjekter og utfordringer: så er det moro å gå rundt og detaljstudere løsninger og design.
og skjønner hvor mye arbeid og evne som er lagt ned i dette.
Og det er vel forsåvidt den tekniske interessen, kjøringen og evt fester/treff som interesser meg.
Men, har ikke noen interesse av "bikerlook", tattoveringer(dog, så er det noen ganger små kunstverk!!) og "attitude"..
Noen av de jeg kjenner ser kanskje ut som "bikere".. men mangler attituden..heldigvis.
Synes det er viktig å se skikkelig ut.. evt "tidsriktig" ut i forhold til sykkelen hvis det passer seg.
Hehe.. ingen blir skremt av meg..
Hehe...som jeg sier, det er lett å generalisere. Jeg ville sikkert blitt omtalt som en av de særingene på engelsk sykkel som hever seg over alle andre....@drenalineJunki£ wrote:Kom igjen ta T'weed, ikke ta alle under samme kam..
Neida, jeg tror jeg har et ganske balansert syn på (alle) motorsyklister, men noen vises bedre enn andre og står sånn sett lagelig til for "hogg".
T'Weed
- indianeren
- Posts: 973
- Joined: 29 Apr 2005 14:54
hehe..Tumbleweed wrote: Det som forundrer meg mest er at flertallet av "bikerne" har mistet enhver evne til å smile....
T'Weed
skjønner at det er sånn når de kjører med halvhjelm...for å ikke svelge vepser og fluer etc..
Men samtaler ol. blir så mye bedre og givende når man har litt fleksibilitet i ansiktet:)
Det er jo moro å ha/holde på med motorsykkel... så smiil!
:)
Jeg pleier ta meg tid til å snakke med folk langs veien... alltid noen som er interesserte i å snakke.. gamle som unge. Det gir positivitet/respekt mot oss motorsyklister, men det er også veldig givende for min egen del... bortsett fra å alltid måtte si de samme tingene. "1944 modell" blabla.. men det er en måte å starte en samtale på, forsåvidt..
Hehe...enig i det meste du sier, og får de samme spørsmålene selv:indianeren wrote:... bortsett fra å alltid måtte si de samme tingene. "1944 modell" blabla.. men det er en måte å starte en samtale på, forsåvidt..
"Hvilken årsmodell er dette da?"
"Lager de Triumph enda?"
"Er det Kawazaki som lager Triumph nå?"
".....hadde en Bonneville da jeg var ung, skulle aldri ha solgt den....."
(forbausende mange Triumpher som har rullet rundt i det ganske land for 40 50 år siden, gitt.....)
Og det med halvhjelm er forsåvidt sant, men jeg klarer å smile med munnen igjen også....
Nei seriøst, folkens....Det finnes mange blide og hyggelige mc-ere der ute, og jeg er faktisk en av dem. (selv om innleggene mine kanskje skulle antyde noe annet.....)
T'Weeeeeeee-Heee-Heeeeed
- indianeren
- Posts: 973
- Joined: 29 Apr 2005 14:54
ja..hehe..
og usannsynlig mange indians også...
Selv om det har vist seg å være allt fra harley til indiske enfields..
enn så lenge, så har jeg gått tomhendt hjem etter spor jeg har fått fra folk jeg har snakket med..
Var på jakt etter en 4 sylindret indian...som visste seg være en Nimbus som noen allerede hadde hentet..
og usannsynlig mange indians også...
Selv om det har vist seg å være allt fra harley til indiske enfields..
enn så lenge, så har jeg gått tomhendt hjem etter spor jeg har fått fra folk jeg har snakket med..
Var på jakt etter en 4 sylindret indian...som visste seg være en Nimbus som noen allerede hadde hentet..
har lagt merke til det samme, har ikke tall på hvor mange som har bablet om den triumphen de engang eide.Tumbleweed wrote:".....hadde en Bonneville da jeg var ung, skulle aldri ha solgt den....."
(forbausende mange Triumpher som har rullet rundt i det ganske land for 40 50 år siden, gitt.....)
Sannheten er vel at de hadde lyst på en Bonneville på 60-tallet, men fikk aldri råd til å kjøpe en.
De fleste gamle Bonneviller som går i Norge idag er bruktimportert fra England eller USA, det er ikke særlig mange som ble solgt nye her.
Engelskmiljøet er behagelig fritt for ryggmerker og stive masker.
Jepp! Har et bittelite Triumphmerke på skuldra, det er alt.pelsen wrote:De fleste gamle Bonneviller som går i Norge idag er bruktimportert fra England eller USA, det er ikke særlig mange som ble solgt nye her.
Engelskmiljøet er behagelig fritt for ryggmerker og stive masker.
Det har forresten vært et Triumph-agentur i Trondheim som drev det rimelig stort.... (50-60-70-tallet, altså. Traff gubben som hadde det, men han var rimelig redusert, så jeg forsto ikke alt han sa.....
T'Weed