Kollektivfeltet (Jepp, atter en gang)

Prat om tung MC.
User avatar
Weezer
Posts: 407
Joined: 02 Jun 2005 23:41
MC: Monster S2R800 - 07
Location: Fosen

Post by Weezer »

Gixxerman wrote: Hvordan du kom opp med historien om at han/de kanskje trodde jeg kom fra intet og i en hinsides fart, aner ikke jeg, og det kan de neppe ha trodd. Jeg lå i fartsgrensen hele veien.
Den var et tenkt tilfelle. Følgene av hva dårlig observasjon kan få en bilist til å tro... Og hvis grunnen til dette var dårlig observasjon, ville forståelsen for din reaksjon være null. Men som sagt kun et tenkt tilfelle.
Nå hører jeg du sier at de så deg i speilet så bare se bort fra denne.

Nå skal jeg ut og pusse litt på kromklumpen før jeg kjører meg en liten søndagstur. Kos dere i finværet! :)
A motorbike is an engine you can sit on
User avatar
lassie
Posts: 865
Joined: 01 May 2005 00:17
MC: 08 HD Fat bob
Location: akershus

Post by lassie »

rerell wrote:
lassie wrote:Lydnivået på min mc er helt lovlig, så de må nok ha en bedre grunn.

Kjører jeg for fort forbi huset til naboen slik at dette er en fare for ders barn f.eks så tåler jeg tilsnakk for det. Skulle bare mangle. Og sikter jeg med vilje på barne i full fart bør de faktisk kjøre over mc-en min, da har jeg ikke noe på den å gjøre.

Det er forskjell på å barbere seg og å skjære av seg hodet..
Du ska ha gjort medvetet mordförsök innan det är ok att det går ut över din egendom, men du kan fint tänka dig att "påminna" andra genom att slå sönder deras bilar, för att de "hindrar dig"... är det korrekt uppfattat?
Nei, det stemmer ikke. Når man kjører mc i trafikken i dag er det ikke sjelden det blir mordforsøk med oppførselen til visse bilister. Det er jo heller ikke det samme å prate til folk, som å slå i stykker bilene.
Jeg refererte til en episode her som har med pressing å gjøre, det ser jeg på som mordorsøk så lenge det er bil mot mc. Et knust speil er liten straff for slikt.

Det er greit å være uenig i ting, men du tar litt vel mye for gitt her nå. For min egen del har jeg faktisk aldri rørt kjøretøyet til folk noengang, fordi om jeg har hatt rimelig lyst noen ganger. En reaksjon på andre sin kjøring må ikke bli en overreaksjon.
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Post by rerell »

Hehe, ok lassie. Jag tolkade ditt tidigare inlägg som att du tyckte det var ok att krossa en spegel på en bil för att bilen hindrar dig. Att hindra någon är ju t.ex. att inte flytta sig från kollektivfältet, eller täppa igen en lucka som du ville använda till ett filbyte, eller inte flytta sig för att möjliggöra en omkörning, eller något liknande. Att för den sakens skull gå lös på bilistens egendom anser jag vara att överreagera kraftigt.
User avatar
Ulv666
Posts: 49
Joined: 22 Aug 2005 00:43
Location: Kristiansund N.
Contact:

Post by Ulv666 »

Min favoritt er å sparke av speil.... :D
F.T.W.
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Åssen fikk du snusen ut av hjelmen? det har jeg tenkt litt på da jeg kjører.. kan ikke få fingeren under liksom... eller tok du av deg hjelmen?
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Det er allerede spurt om óg besvart.
snoemann
Posts: 54
Joined: 16 Oct 2005 16:18

Post by snoemann »

Jeg vil gjerne si det at, hvis karen skapte en farlig situasjon for deg, så forstår jeg følelsen og er enig i tanken. Kanskje også handlingen.

Hvis det ikke oppstod noen farlig situasjon og problemet bare var at han ikke overholdt en firkantet regel, og at problemet var at han ikke holdt fartsgrensen i kollektivfeltet og ikke ville kaste seg inn i sitt eget felt igjen, så føler jeg at du overreagerte noe kraftig, og handlet irrasjonelt. Å bli så aggressiv er vel strengt tatt ikke så mye bedre enn å skrive sms..
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Se for deg at du sitter på bussen. Karen bak deg knipser deg på øret. Du ber han slutte. Han gjør det igjen. Du ber han slutte. Han gjør det igjen... Hva gjør du så... ?




Flytte seg til et annet sete er inget alternativ da bussen er full :lol:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Poff og ett smell!

Så knipser han deg ikke på øret igjen 8)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Lasseleeten
Posts: 445
Joined: 31 Aug 2006 10:01
MC: Husaberg FS 650
m/ Leo-V X3
Location: Tønsberg

Post by Lasseleeten »

Se for deg at du sitter på bussen. Karen bak deg knipser deg på øret. Du ber han slutte. Han gjør det igjen. Du ber han slutte. Han gjør det igjen... Hva gjør du så... ?




Flytte seg til et annet sete er inget alternativ da bussen er full :lol:
Bra eksempel :D

Er vel bare å dra en Mike Tyson da? :D
moppen
Posts: 84
Joined: 13 Aug 2006 10:15
Location: Vesterålen

Kollektivfeltet

Post by moppen »

Det er rart å se hvilke dueller man drar i gang i trafikken, tydeligvis uten tanke på hvor lite som skal til før det utarter og koster liv. Jeg registrerer også at det er de sterkeste som er tilstede på dette forumet, og som tar det for gitt at de kan banke opp de man syns fortjener det. :wink: Ikke rart noen får overraskelser av og til, ei heller at noen tar igjen med hardere virkemidler enn nevene. Korttenkt.
Kawasaki er en livsstil, alle de andre er bare motorsykler
Tumbleweed

Re: Kollektivfeltet

Post by Tumbleweed »

moppen wrote:Det er rart å se hvilke dueller man drar i gang i trafikken, tydeligvis uten tanke på hvor lite som skal til før det utarter og koster liv. Jeg registrerer også at det er de sterkeste som er tilstede på dette forumet, og som tar det for gitt at de kan banke opp de man syns fortjener det. :wink: Ikke rart noen får overraskelser av og til, ei heller at noen tar igjen med hardere virkemidler enn nevene. Korttenkt.
Jepp. En sofistikert og tildekket måte å vise alle andre hvor stor penis man har. Underlig hvor mange cm en skjerm og et tastaur kan legge til.
Tumbleweed

Re: Kollektivfeltet

Post by Tumbleweed »

Det er rart å se hvilke dueller man drar i gang i trafikken, tydeligvis uten tanke på hvor lite som skal til før det utarter og koster liv. Jeg registrerer også at det er de sterkeste som er tilstede på dette forumet, og som tar det for gitt at de kan banke opp de man syns fortjener det. :wink: Ikke rart noen får overraskelser av og til, ei heller at noen tar igjen med hardere virkemidler enn nevene. Korttenkt.
Jepp. En sofistikert og tildekket måte å vise alle andre hvor stor penis man har. Underlig hvor mange cm en skjerm og et tastaur kan legge til.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

:shock:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Fantomet
Posts: 141
Joined: 01 Mar 2006 19:36
MC: ZX12R Med BMCfilter, Powercommander og Full MUZZY exaust!!
Move aside folks - comin` through!
Location: Trondheim

Post by Fantomet »

Jeg for min del liker overhodet ikke at noen forteller meg hvordan jeg skal oppføre meg i trafikken. Det gjør jo de fleste, enten de gjør feil eller riktig. Samtidig blir også jeg forbanna når noen gjør feil så de hindrer meg! Men hadde jeg fått tak i en som hadde kastet snus på vinduet mitt så burde han for hans egen del være vesentlig større og sterkere enn meg!!
Kawasaki ZX12R 2000mod
Før:
Honda CBR 900RR
Kawa GPZ 1000RX,
Kawa Z650
Post Reply