Noen erfaringer med Living?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Borg
Posts: 1687
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Post by Borg »

ATWindsor wrote:
Dominator wrote:Jeg liker Ikea jeg også. Og de har billig middag der. Kjøpte forresten støpsel med fjernkontroll og innebygd dimmer der i forrige uke. Griselekkert å styre lampene fra sofaen... :smt033
Ja, det er kult det,men som på mye annet så er ikke IKEAs billig-utstyr topp kvalitet, er ikke den mest solide løsningen av denne typen jeg har vært borti (disse dimmerene altså).

AtW
Enig med ATWindsor her. Er det en ting jeg ikke kjøper på IKEA så er det hva som har med lys å gjøre (med unntak av "smale" sparepærer, de er glimrende fordi de er på samme størrelse som vanlige pærer. Uten den store "klumpen" som sparepærer ofte har :smt045 ).
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

IKEA var lenge berømt for billige og dårlige varer. Den tiden tror jeg er over forlengst, og jeg har ingen spesielle betenkeligheter med å kjøpe el-materiell der. (Jeg har kjøpt MYE der) Det er vel en av de produktgruppene som er underlagt strengest kvalitetskontroll. Alt el-materiell som selges i Norge skal vel godkjennes av NEMKO (om jeg har oppfattet det riktig). :idea:
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Dominator wrote:IKEA var lenge berømt for billige og dårlige varer. Den tiden tror jeg er over forlengst, og jeg har ingen spesielle betenkeligheter med å kjøpe el-materiell der. (Jeg har kjøpt MYE der) Det er vel en av de produktgruppene som er underlagt strengest kvalitetskontroll. Alt el-materiell som selges i Norge skal vel godkjennes av NEMKO (om jeg har oppfattet det riktig). :idea:
Min erfaring er at det billigste til IKEA (forståelig nok) ikke har alt for bra kvalitet, og disse dimmerene er ikke noe unntak, har de selv og kjenner flere som har de, og det har røket endel dimmerenheter, og en fjernkontroll er litt "shaky". (dvs sender til tider kommandoer av seg selv).

Bare fordi huset ikke brenner ned så betyr ikke det at kvaliteten er god, da ville jo ingen elektriske artikler vært dårlige, og det er det jo endel som er.

AtW
User avatar
Borg
Posts: 1687
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Post by Borg »

Dominator wrote:IKEA var lenge berømt for billige og dårlige varer. Den tiden tror jeg er over forlengst, og jeg har ingen spesielle betenkeligheter med å kjøpe el-materiell der. (Jeg har kjøpt MYE der) Det er vel en av de produktgruppene som er underlagt strengest kvalitetskontroll. Alt el-materiell som selges i Norge skal vel godkjennes av NEMKO (om jeg har oppfattet det riktig). :idea:
Selv bor jeg i et hus fra 1912. Det er riktig nok automatsikringer i huset men strømnettet kan lett komme med ei "kule" en gang i blant. Kan si det slik at du får prøvd det ut litt.

Kjøpte en del elektrisk fra IKEA i begynnelsen da leiligheten var nykjøpt og lommeboka slank. Har sluttet med det, IKEA topper ikke akkurat lista hva kvalitet angår på lamper, dimmere, etc.

Taklampa lyser nå med to av fem pærer. Glimrende IKEA eksempel :evil:
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

Jeg skal ikke dra debatten lenger enn å konstatere at vi er uenige. Som en liten digresjon kan jeg jo nevne at vi har pusset opp kjøkkenet i vinter og kjøpt diverse belysning, bl.a. en lyslist med 5 spot'er til 1500,- kroner levert og montert av autorisert elektriker. Vi kjøpte også noen lyslister fra IKEA. Nå er det en pære som er gått, pluss en pære som "funkar, funkar inte". Gjett én gang hvor den lyslista er kjøpt :wink:
User avatar
Borg
Posts: 1687
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Post by Borg »

Dominator wrote:Jeg skal ikke dra debatten lenger enn å konstatere at vi er uenige. Som en liten digresjon kan jeg jo nevne at vi har pusset opp kjøkkenet i vinter og kjøpt diverse belysning, bl.a. en lyslist med 5 spot'er til 1500,- kroner levert og montert av autorisert elektriker. Vi kjøpte også noen lyslister fra IKEA. Nå er det en pære som er gått, pluss en pære som "funkar, funkar inte". Gjett én gang hvor den lyslista er kjøpt :wink:
Clas Olson :?: :?:
Neida :lol: ...skal vel være såpas ærlig å innrømme at jeg bruker IKEA til mye (selv om vi ikke kom i mål på det elektriske). Og når det kommer til bytting stiller de i en klasse for seg som andre butikker burde ta lærdom av :D

Kansje denne tråden burde døpes om til Ikea i stede :-k
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

Ingen tvil om at de er proffe på bytting... har byttet en del varer der også uten kvittering. :)
User avatar
$tine
Posts: 29
Joined: 05 Aug 2006 23:09
Location: Oslo

Post by $tine »

Jeg kjøpte sofaen min på living, den er super god å sitte i og pen og se på :) , har ett par puter i den som begynner og bli flekkete da, men kan neppe reklamere på det, er nok barna mine jeg må reklamere på isåfall... :?
$$- Super Stine :D
Post Reply